PHP opmaken met Cascading Style Sheet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis Fei

Dennis Fei

26/04/2012 09:51:43
Quote Anchor link
Momenteel heb ik een functie in mijn website die de datum weergeeft

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo date("d-m-Y");?>


Enkel alleen deze functie wordt in de browser getoond in een standaard font-color en font-size. Lelijk dus. Ik heb een stijl gemaakt die ik erop wil toepassen:

.date {font-color: #FFF;Font-size:0.8em;float:right;}

Ik heb echter geen ervaring met PHP en CSS. Weet iemand hoe ik de CSS class selector hier juist kan toepassen zodat de datum voortaan mooi getoond wordt?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 07:25:42
 
Gerhard l

gerhard l

26/04/2012 10:00:16
Quote Anchor link
Je kan PHP functies niet stylen met CSS, dit gaat via HTML. Zet je gegevens in een div en dan kan je die stylen via CSS.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>
<head>
    <title>testt</title>
    <style type="text/css">
    .date {font-color: #FFF;Font-size:0.8em;float:right;}
    </style>
</head>
<body>
    <div class="date"><?php echo date("d-m-Y");?></div>
</body>
</html>
Gewijzigd op 26/04/2012 10:00:57 door gerhard l
 
Dennis Fei

Dennis Fei

26/04/2012 10:08:07
Quote Anchor link
Dus voor ieder PHP functie maar een div aanmaken? dus als je 12 functies hebt heb je 12 divs?
 
Q S

Q S

26/04/2012 10:10:33
Quote Anchor link
Dat hangt er vanaf of je al die verschillende onderdelen er ook anders uit wilt laten zien. Heb je wel ervaring met HTML en CSS? Anders zou ik daar eerst ook eens wat over opzoeken. Een goede basis is het halve werk
Gewijzigd op 26/04/2012 10:11:28 door Q S
 
Dennis Fei

Dennis Fei

26/04/2012 10:16:34
Quote Anchor link
ja
 
Kris Peeters

Kris Peeters

26/04/2012 10:37:36
Quote Anchor link
Dit is een goede tutorial

http://sceneone.nl
 
Dennis Fei

Dennis Fei

26/04/2012 10:47:27
Quote Anchor link