php redirects

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Loden Rietveld

Loden Rietveld

21/02/2011 00:26:16
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik wil graag dat het openen van een nieuwe pagina na het invullen van bijvoorbeeld een inlogmodule geregeld wordt door iets wat de invoer controleert. Ik kan alleen niet uitvinden hoe ik kan zorgen dat een bepaalde pagina niet geladen wordt als je een van de velden niet hebt ingevuld. Zou iemand me kunnen helpen?

groetjess
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 11:03:21
 
Michiel Duck

Michiel Duck

21/02/2011 00:50:26
Quote Anchor link
Ik denk dat wat je bedoelt je met javascript doet. Je moet dan even op Javascript Validation Forms googlen.
 
Gerard Nijboer

Gerard Nijboer

21/02/2011 00:50:48
Quote Anchor link
Hey Loden,

Je zal aan het begin van de pagina waarheen je submit moeten checken of de $_POST[''] waarden zijn gezet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (isset($_POST['Voornaam']) && isset($_POST['Achternaam'])) {
// Doe iets met de waarden
} else {
// Foutmelding
}
?>


Ik werk echter met een framework dat alvorens de submit al de waarden checkt door middel van javascript.
Dit voorkomt dat mensen een extra handeling moeten doen.

Kan je daar wat mee denk je?

Gerard
 
Loden Rietveld

Loden Rietveld

21/02/2011 00:55:30
Quote Anchor link
Ahhh hartstikke bedankt allebei! Ik denk dat het nu wel moet lukken. Javascript zal inderdaad wel de oplossing zijn, daar was ergens anders mijn oog al op gevallen, alleen ik had er verder niet naar gekeken.

groetjes!
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

21/02/2011 10:22:41
Quote Anchor link
weet wel dat je óók altijd met php moet gaan controleren. Javascript kan uitgeschakeld worden en dan heb je niks aan je vorm validation.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.