php6
Ik lees op internet af en toe dat er wordt toegewerkt naar php6. Is dit er inmiddels al, en wat is het precies? Is het gewoon versie 5.3 die door sommige mensen php6 wordt genoemd? Of is het iets geheel nieuws? Ik ben tamelijk onbekend met php, vandaar deze vraag.
Gesponsorde koppelingen:
PHP 6 moet meer compatible zijn met Unicode. Maar helaas door omstandigheden is PHP 6 voorlopig uitgesteld en zal de PHP 5.3 branche doorontwikkeld worden met enkele PHP 6 features. Daarna kan er zelfs nog een PHP 5.4 branch aankomen.
Het is nog koffiedik kijken over de toekomst ervan.
Lees ook eens hier:
http://lwn.net/Articles/379909/
Het is nog koffiedik kijken over de toekomst ervan.
Lees ook eens hier:
http://lwn.net/Articles/379909/
Gewijzigd op 31/10/2010 22:18:38 door - Aar -
Welke bron is meer betrouwbaarder dan:
php.net zelf. (Laatste versie 5.3.3)
Naar mijn weten is PHP6 er nog niet en duurt het nog wel even. Er wordt inmiddels op internet al wel veel gespeculeerd over wat we ervan kunnen verwachten maar er zijn naar mijn idee maar weinig mensen die echt weten hoe het zit. Het is veelal nog een raadsel.
Gezien het feit er al sinds 2005 over wordt gesproken en het nu bijna 2011 is denk ik dat het wel dichterbij komt, maar toch nog wel even zal duren.
php.net zelf. (Laatste versie 5.3.3)
Naar mijn weten is PHP6 er nog niet en duurt het nog wel even. Er wordt inmiddels op internet al wel veel gespeculeerd over wat we ervan kunnen verwachten maar er zijn naar mijn idee maar weinig mensen die echt weten hoe het zit. Het is veelal nog een raadsel.
Gezien het feit er al sinds 2005 over wordt gesproken en het nu bijna 2011 is denk ik dat het wel dichterbij komt, maar toch nog wel even zal duren.
Dit vind ik ook een interessant artikel.
PHP 5.3 lijkt me voorlopig nog wel even geavanceerd genoeg voor 98% van de php mensen.
Go anonymous functions!
Toevoeging op 01/11/2010 00:48:54:
Wat PHP moet krijgen is bestaande classes uitbreiden. Javascriptachtig prototypen. Op de class dus, niet het object (want dat gaat gewoon te ver :)). Zodat de class Template gebruikt kan worden, maar de functie $tpl->parse() ff NET iets anders doet. Zoiets lijkt me wel een prima:
Toevoeging op 01/11/2010 00:50:34:
Of ook wel leuk:
Go anonymous functions!
Toevoeging op 01/11/2010 00:48:54:
Wat PHP moet krijgen is bestaande classes uitbreiden. Javascriptachtig prototypen. Op de class dus, niet het object (want dat gaat gewoon te ver :)). Zodat de class Template gebruikt kan worden, maar de functie $tpl->parse() ff NET iets anders doet. Zoiets lijkt me wel een prima:
Code (php)
Toevoeging op 01/11/2010 00:50:34:
Of ook wel leuk:
Gewijzigd op 01/11/2010 00:56:58 door rudie dirkx
Hmm ik zou dat prototypen liever ala Java zien:
Dat kan o.a. een hoop gemock schelen met unittesten.
Dat kan o.a. een hoop gemock schelen met unittesten.