[PHPhulp] Tutorials en Scripts, doorgaan of stoppen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Wouter J

Wouter J

25/10/2014 15:41:57
Quote Anchor link
Beste lid,

Het PHPhulp forum behoort tot een van de actiefste programmeer en PHP forums van Nederland. Dat komt onder anderen door de grote groep actieve leden die beginners helpen met hun grote kennis van de programmeerwereld. Hartelijk bedankt voor je inzet en tijd!

Het zal je echter ook wel opgevallen zijn dat deze site ook wat minder actieve plekken kent. We hebben het dan met name over de Scripts en Tutorials onderdelen. Als team vinden we dit jammer en hebben daarom het afgelopen jaar acties gestart om dit weer op gang te krijgen. Deze acties kregen helaas geen reactie en zijn allebei afgeblazen.

Daarom vragen we bij deze om jullie ideeën en meningen. Wat zorgt er voor dat deze onderdelen zo inactief zijn geworden? Is het bijvoorbeeld te ouderwets en horen tutorials en scripts nu meer thuis op site's als tuts+, laracast en knpuniversity? Of wil je best iets maken, maar weet je niet hoe het moet en wat er van je verwacht wordt?
Misschien besteed je wel al je vrije tijd aan het forum en heb je daardoor geen aandacht meer voor de andere onderdelen (sidenote: vele reacties op het forum zouden zo in de tutorials geplaatst kunnen worden).

Kortom: Vertel ons jouw ideeën over de tutorial en script onderdelen. De geopperde ideeën/functionaliteiten zullen in deze post worden bijgehouden, om het geheel overzichtelijk te houden.

Alvast bedankt.

Wouter J
Namens het PHPhulp team

Dit topic is gemaakt voor een goede en degelijke discussie. Het topic zal sterk door moderators in de gaten worden gehouden, zodat het niet ontspoort.





  • Reacties motiveren niet tot het maken van een nieuwe script (post)
  • Het is niet duidelijk wat er verwacht wordt (post)
  • Er zouden meer tuts voor beginners moeten komen (post)
  • Scripts zijn verborgen (post)
  • Het versturen van een script of tutorial is te ingewikkeld en werkt niet goed (post)
Gewijzigd op 26/10/2014 11:36:09 door Wouter J
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 07:00:46
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

25/10/2014 22:17:05
Quote Anchor link
Hallo Wouter,

Ik denk dat het deels komt hoe sommige mensen hier kritiek geven.
Wat voor de mensen die kritiek geven "normaal is" is voor de persoon die een script of tutorial schrijft bot en onbeschoft.

Je hebt hier veel mensen die scripts maken maar niet perse oop toepassen.
Hier wordt bijna direct kritiek opgegeven ( best veel gezien ) ipv dat de persoon in kwestie ten eerste het script of de tutorial complimenteert over de gemaakte inspanning.

Let wel dat dit mijn mening is op wat ik heb gezien.
Hierdoor zou ik dus geen script of tutorial hier toevoegen omdat men TE veel in de regels die hij/zij hanteren zitten..

M.V.G,
Wouter.
 
G P

G P

26/10/2014 00:29:01
Quote Anchor link
Zelf ben ik verre van perfect om een tutorial te schrijven. Ik heb trouwens nooit een cursus gevolgd om php of andere webtalen te leren.
Alles wat ik ken is hier op het forum en tutorials te lezen en te experimenteren.
Dus zelf zal ik nooit eentje schrijven.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/10/2014 02:03:53
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik graag korte en nuttige scripts/tutorials willen zien die je kunt implementeren in je eigen code. Dus niet scripts in de trant van: zo maak je een compleet loginsysteem. Maar eerder kleine, maar wel duidelijk uitgelegde scripts als:

- hoe beveilig je user input (wat moet je allemaal strippen, sql injection e.d.)
- hoe hash je een wachtwoord (en dan met de nieuwste technieken)
- hoe sla je een datum op in een database en hoe toon je deze op een mooie manier

Eigenlijk vooral de praktische, handige dingetjes die je direct in je eigen code kunt gebruiken. Dat lijkt me wel heel handig. En dan met een stap voor stap uitleg erbij.

Verder vind ik ook wel dat de scripts een beetje verstopt zijn. Ze vallen niet heel erg op in het linkermenu.

Het moet, vind ik, vooral nuttig zijn zodat eigenlijk iedereen het zou kunnen toepassen. Ook bijv. hoe toon je jouw Twitter-berichten op je eigen website.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/10/2014 10:49:30
Quote Anchor link
Ik ga wel mee met Ozzie. Ik vind niet dat de links naar de tutorials te verstopt zijn maar ik vind dat het maken van een tutorial een beetje belabberd werkt met al die pagina's toevoegen vooral. Verander dat in hoofdstukken en de hoofdstukken gewoon onder elkaar op één pagina. Daarbij kunnen eventueel ankers gebruikt worden. Ook werkt het script niet helemaal lekker als je met verschillende pagina's gaat schuiven.

Daarnaast vind ik persoonlijk zou er een index pagina moeten komen voor de tuts waarin je snel en makkelijk kunt zoeken op een keywoord of in een rubriek zoals bijvoorbeeld sql, javascript, injection, login etc etc

Bovendien zouden mods er voor moeten zorgen dat de kwaliteit bewaakt wordt en verbeteringen of vernieuwingen in de scripts moeten aanbrengen. een tut over mysql_ functies dat vijf jaar terug actueel was is nu gewoon hopeloos ouderwets en dat moet er gewoon uit.

Daarnaast zou het mij helpen als jullie een mogelijkheid boden om gewoon een tekstdocument aan te leveren.
 
John D

John D

26/10/2014 11:27:18
Quote Anchor link
Ik ben het eens met Ozzie en Frank. Voordat men met code tutorials aan de slag gaat is het daarnaast ook zinvol om in tutorials de basics uit te leggen. De drie die Ozzie noemt maar ook bijvoorbeeld de relatie php en MySQL (of andere database). Je ziet bijvoorbeeld regelmatig dat programmeurs hele en meerdere database tabellen ophalen en aansluitend de gegevens in php loops gaan processen om iets te vinden om de eenvoudige reden dat de join niet begrepen wordt. GROUP BY is ook zo'n leuke, soms heeft iemand geen idee wat exact doet maar het levert op een of andere manier het gewenste resultaat overigens zonder dat er sprake is van enige aggregate functionaliteit in de query. Kortom, veel try on error zonder dat er begrepen wordt wat code doet.
Gewijzigd op 26/10/2014 11:27:51 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/10/2014 11:57:01
Quote Anchor link
>> Bovendien zouden mods er voor moeten zorgen dat de kwaliteit bewaakt wordt en verbeteringen of vernieuwingen in de scripts moeten aanbrengen.

Dat is ook inderdaad een hele goede. Een jaar of wat geleden was md5 de standaard om wachtwoorden te hashen. Nu is het weer wat anders. In de script library zou dat dan moeten worden geupdate.

>> Voordat men met code tutorials aan de slag gaat is het daarnaast ook zinvol om in tutorials de basics uit te leggen.

Exact. Zonder de basics uit te leggen, is een tutorial eigenlijk niet zo heel zinvol, want dan is het vooral een kwestie van copy/paste materiaal. Om die reden pleit ik dus ook voor kleine scripts/snippets die iets op een heel duidelijke manier uitleggen zodat iedereen het begrijpt. Het beveiligen van user input is iets wat op iedere website van toepassing is, maar wat is nu eigenlijk de beste manier? Hoe sla je datums op, in welk formaat? Dat soort dingen lijkt me wel handig om een naslagwerk van te hebben.
 
Milo S

Milo S

26/10/2014 15:58:15
Quote Anchor link
Ik denk ook dat het te maken heeft met de inmiddels grote wanorde die inde script en tut librairy heerst. Dingen zijn lastig te vinden en wat je vind is oud. Ik ben voor het compleet leeghalen ervan en weer eigentijdse scripts uploaden. Neem even een zinvol voorbeeld van het "loginsysteem" er zijn er veel te veel maar niets is meer van nu.
Een frisse wind is al een goede stap dus.

Verder denk ik dat doordat men destijds bedacht heeft om de datum weg te halen bij de tijd onder het laatste topic / reactie gedeelte in het sidepanel het minder overzichtelijk is geworden van wat er nu recent geplaatst is en niet. Ik ben dus ook voor het weer weergeven van datum en tijd.
 
Wouter J

Wouter J

27/10/2014 09:55:40
Quote Anchor link
Bedankt voor de vele suggesties! Goed om zo ook andere invalshoeken te zien.

Het grootste probleem lijkt hem te liggen in 2 dingen: Het systeem werkt niet handig en het is niet duidelijk wat er van je verwacht wordt.
Om even in te haken op G P, natuurlijk mag je tutorials schrijven wanneer je het zelf hebt geleerd. Het grootste deel, waaronder ik, hebben het hier zelf geleerd. Je kan dan alsnog goed zijn in een klein dingetje, of bijvoorbeeld 2 dagen zitten debuggen op een dom foutje die je wil delen met de rest, zodat die het snel kunnen oplossen. Dit soort onderwerpen zijn perfect voor een tutorial.

De suggesties voor tutorials van Ozzie is een goed voorbeeld van zulke handige praktische tutorials. Ozzie, jij hebt ook al redelijk wat jaartjes ervaring met PHP en hebt ook erg goed nagedacht over sommige onderwerpen, wat houdt jou tegen om kleine tutorials te schrijven? (merk op, dit is natuurlijk niet aanvallend bedoelt, slechts informerend.)
Gewijzigd op 27/10/2014 09:56:28 door Wouter J
 

27/10/2014 10:36:05
Quote Anchor link
Ik ben het zeer eens met Wouter (1e comment)
Er wordt zoveel kritiek op de scripts e.d geleverd dat het niet aanspoort om een tut te plaatsen.

Ik vindt het daarom zelf ook altijd leuker bij stackoverflow omdat daar hulp wordt geboden en niet kritiek wordt gegeven omdat de manier hoe de bepaalde developer het doet en zijn manier juist is.

Linksom of rechtsom, de manier is niet super belangrijk het gaat erom dat je er komt. En je kan dan natuurlijk wel suggesties aandragen.

Ik zelf heb ook weleens commentaar op bepaalde dingen maarja ben ook maar mens en houdt gewoon niet van bepaalde softwares die bestaan.
Zelfde dan je Xbox en Playstation hebt of iOS en Android.

Ook is het niet handig om een bestand zo te uploaden en als je het wilt bewerken dat je het moet weggooien.
Zoiets als Github is makkelijk, een textbewerker waar je je script in kan plakken. En een upload mogelijkheid.

Oh en een gemakkelijk overzicht wat er al bestaat, want vaak krijg je de melding van "die bestaat al" ofzo.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/10/2014 12:36:57
Quote Anchor link
>> wat houdt jou tegen om kleine tutorials te schrijven?

Op dit moment 2 dingen. Ten eerste dat ik helaas momenteel geen tijd over heb (wellicht in de toekomst), en ten tweede dat ik geen opleiding hierin gehad heb. Ik weet er uiteraard wel het nodige vanaf, maar ik vermoed dat mensen die wel zijn opgeleid dingen vanuit hun opleidingsperspectief beter kunnen uitleggen. Maar goed, ik zal het in gedachte houden, maar voorlopig dus geen tijd...

Nog even terugkomend op de vraag zelf. De complete library leeggooien en opnieuw opbouwen zou geen gek idee zijn. Veel tutorials zijn zwaar verouderd. In eerste instantie zou ik me dus vooral richten op kleine en praktische, direct toepasbare tutorials. Het is onmogelijk en onwenselijk om het bouwen van een complete website in een tutorial te stoppen, maar er zijn altijd onderdelen die iedereen nodig heeft. Gewoon hele kleine, simpele dingen. Juist dat maakt het krachtig. Hoe maak je een formulier, hoe verbind je met een database, hoe werkt een select-statement enzovoorts. Juist die praktische dingen zou ik graag terug willen zien. Daarnaast vind ik ook dat iedere tutorial gecontroleerd moet worden alvorens deze wordt geplaatst. Ik heb regelmatig superslechte tutorials voorbij zien komen en waarin dan ineens reclame wordt gemaakt voor de website van degene die de tutorial heeft geschreven. Dan lijkt het erop dat zo'n tutorial enkel als verkapte reclame dient. Maar goed, die tutorials worden dan gelukkig snel weer verwijderd... maar ze hadden in eerste instantie nooit getoond mogen worden.

Wat ik overigens ook leuk zou vinden, maar wellicht is daar geen behoefte aan (wat vinden andere gebruikers...? laat het horen) als er wat meer tutorials zouden komen over het inrichten en bijhouden van een server. Ook hier weer heel simpel... Hoe schakel je root-toegang uit, hoe stel je een firewall in enzovoorts. Er zitten hier een paar experts op server-gebied die heel veel waardevolle informatie kunnen geven (dan denk ik bijv. aan Aar en Willem VP) die nergens op het forum is terug te vinden. Ik zou dat heel waardevol vinden.
 
Peter K

Peter K

27/10/2014 14:07:25
Quote Anchor link
Wouter Van Marrum op 25/10/2014 22:17:05:
Hallo Wouter,

Ik denk dat het deels komt hoe sommige mensen hier kritiek geven.
Wat voor de mensen die kritiek geven "normaal is" is voor de persoon die een script of tutorial schrijft bot en onbeschoft.

Je hebt hier veel mensen die scripts maken maar niet perse oop toepassen.
Hier wordt bijna direct kritiek opgegeven ( best veel gezien ) ipv dat de persoon in kwestie ten eerste het script of de tutorial complimenteert over de gemaakte inspanning.

Let wel dat dit mijn mening is op wat ik heb gezien.
Hierdoor zou ik dus geen script of tutorial hier toevoegen omdat men TE veel in de regels die hij/zij hanteren zitten..

M.V.G,
Wouter.


Hier sluit ik me volledig bij aan! Daarnaast zou ook nog handig zijn:
Een goede editor die ook daadwerkelijk PHP ondersteund.
Gewijzigd op 27/10/2014 14:20:38 door Peter K
 
E vH

E vH

27/10/2014 16:13:19
Quote Anchor link
Wat vroeger hot was, is tegenwoordig....... anders.

Laat ik is een paar websites opnoemen, de meeste van jullie herkennen ze wel.
ComputerJunk, Wmcity, webfanaat, webfanaat-sg, webmensen, sitemasters, pfz, etc.

Weg, dood, uitgestorven, nonactief, achterhaald, ....... (ik voel me enorm oud nu)

Allemaal hadden ze hetzelfde: ze werden gevonden, waren destijds hot, hadden actieve leden, SL's, maar allemaal hebben ze het zelfde probleem.
Geen innovatie, enorme kritieken als er tutorials werden geschreven, iedereen wist het altijd beter.
SL's werden nooit onderhouden.

Iedereen wou er geld mee verdienen, tutorials schrijven, loonde gewoon niet, het was de moeite niet waard.
Zoals Ozzie PHP hierboven ook zegt, er is vraag naar server tutorials, maar even heel simpel: een server opzetten en runnen en onderhouden is een ander ding.. dus waarom een tutorial schrijven als je er zelf amper kaas van hebt gegeten? natuurlijk is een tutorial handig, maar ervan uitgaan, dat er verschillende meningen zijn over verschillende distributies en frameworks en manieren van werken... daar ga je al.. kritiek is alweer onderweg, waarom zou "Aar" deze info delen...

Wat mij enorm verbaast, phphulp, blijft gek genoeg actief, t.o.v. overige genoemde websites. Het forum werkt blijkbaar goed en de community krijgt vraag en antwoord. Verander dit niet, maar ik denk wel dat ook phphulp moet innoveren, niet alleen op het gebied van tutorials, maar ook met de tijd mee moet...

Wanneer word deze website is responsive of wanneer komt er een mobiele variant?

Maar goed, de vraag over bv tutorials schrijven, trek het is iets breder, neem mij nou is als "leek" / "beginner" / "noob ... als voorbeeld:

een bericht van Wouter zelf:
http://www.phphulp.nl/php/nieuws/in-php-7-verbeterde-variabele-syntax/420/

Wouter zegt zelf:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// 2e element in de array die get_all_posts terug geeft
get_all_posts()[1];

// een functie die teruggegeven wordt door foo() aanroepen
foo()();

// een anonymous function aanroepen
(function () {
    // ... hier code met een eigen scope
})();
?>


even in de gaten houden ik ben een leek.....
1: Abracadabra taal
2: Wat kan ik er mee?
3: Voorbeelden --> Nieuwsberichten laten doorverwijzen naar uitleg pagina met relevante voorbeeld code en de bedoelingen er van?


2e stukje code.... ik haak af, dit gaat mij te ver als beginner.
Geef het een rating mee, of geef het meer feedback.
Leuk dat je een bericht plaatst op de voorpagina, maar wat moet ik hier mee en wat kan ik hier mee?

Ik denk dat PHPhulp ook rekening moet houden met het niveau van mensen wat hulp zoekt, hulp geeft en hulp bied.
Ik ben zelf 29 jaar oud, maar toen ik 12 was, en de hulp die ik toen kreeg toch echt heeeeeel anders. Mensen zijn lui geworden, iedereen wilt geld verdienen en alles moet snel en gratis.
de antwoorden die je krijgt zijn complex, of zijn tegenstrijdig, de 1 stuurt aan op md5, de ander op crypt, de ander weer op b-crypt, de ander op sha....

Ik denk dat we er allemaal even bij stil moeten staan dat tijden veranderen, de manier van antwoorden ook heel anders is en dat in een snel groeiende markt, het ook lastig bij te benen is om de juiste keuze's te maken.


Edit: vroeger op wmcity had je script battles... zou misschien leuk zijn om dit nieuw leven in te blazen, er werd hier veel op gereageerd, veel tips gegeven en ook kritiek, maar het script was nog niet af....

Edit2: het leeggooien van een library, zou ik AFRADEN, om 2 redenen.

Reden 1:
Mensen die zoeken op google zou dus hits opleveren voor phphulp, uit seo oogpunt gezien, i.p.v. weggooien, gewoon een dikke vette melding erboven knallen, dit is een verouderd script, zie hier een verbeterde uitleg, voorbeeld: deprecated functions op php.net zelf.

Reden 2:
Waarom weggooien als je iets hebt om na te lopen? Natuurlijk is het zinvol om er doorheen te lopen, maar stel, je hebt een oud login script op je tutorial pagina staan en er volgen er 4 nieuwe, op 4 verschillende manieren, wellicht dat er uitleg gegeven kan worden WAAROM dingen zijn veranderd, of waarom iets beter is, of juist destijds slecht was...

Weggooien is makkelijk, herzie het eerst is.
Want als je alles al weggooit, wie gaat het aanvullen, wie zegt dat het goed is?

Edit 3:
Zojuist zie ik een nieuw php script ( domeincheck )
linkje: http://www.phphulp.nl/php/script/snippets/domeincheck/2000/

Leuk opzetje, maar er ontbreekt echt van alles aan, als je het over kwalitatieve scripts wilt hebben.

Voorbeeld: "Met dit script kun je een controleren of een domeinnaam bestaat."
Gedachte van mij: "Leuk!", ik klik op de voorbeeld link, he ja het voorbeeld werkt, verrek... ( een typisch voorbeeld wat over een jaar niet meer werkt... )
Dan klik ik op check.php.. oke, leuk, ik zie wat code, ik mis een toelichting ( ook in scripts, plaat je documentatie ! )
Vervolgens klik ik toch maar even op domeincheck.php, wederom geen toelichting in de code.
maar nu komt ook de grap, dit is maar een half werkend script en mist ook de toelichting en de afhandeling en ga zo maar door.. als we het toch over kritiek hebben.
Domeinnaam: test.nl is gewoon actief hoor! Allen geen response... dus de voorbeeldpagina blijft maar laden en laden en laden en laden en laden....

Nutteloos als je het mij vraagt als je dit soort dingen in je script library wilt hebben of verbeter het, het is totaal geen toegevoegde waarde voor de library op deze manier.
Gewijzigd op 27/10/2014 16:43:06 door E vH
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/10/2014 19:29:46
Quote Anchor link
Misschien moeten we de discussie breder trekken, omdat we anders aan symptoombestrijding doen. Het gaat niet om de vorm (tutorial en/of voorbeeldscript), maar om de inhoud (content).

Een tutorial is een vorm van informatie die voorziet in een informatiebehoefte, maar in die vergelijking kun je elke een vervangen door meerdere en soms door veel.

Ik merk zelf dat ik voor complexe vraagstukken steeds vaker afdwaal naar Stack Overflow. De presentatie van de antwoorden doet daar namelijk veel beter recht aan de complexiteit die er nu eenmaal is: zoveel mensen, zoveel wensen en er leiden meerdere wegen naar Rome. Dat dit soms leidt tot complete tutorials en uitgebreide voorbeeldscripts, spreekt voor zich, maar er is één wezenlijk verschil: ze dienen een duidelijk doel en beantwoorden een concrete "klantvraag" of "lezersvraag".

Zo'n synergie vind je nooit in een of/of-keuze maar alleen in een en/en-antwoord. De vraag "doorgaan of stoppen" mag creatievere en modernere oplossingen niet uitsluiten.
 
Eddy E

Eddy E

27/10/2014 20:52:42
Quote Anchor link
Het forum is het enige wat PHPhulp mij echt biedt.
En dat is: zelf af en toe een vraag stellen en anderen helpen (als zij op mijn of net onder mijn 'niveau' zitten).

De tutorials gebruik ik niet, maar dat komt denk ik omdat ik gewoon te eigenwijs ben om het zo te leren. Plus dan is het niveau ook niet altijd goed: of het gaat te snel (als ik OOP zou willen leren) of het is dusdanig simpel dat ik het niet hoef te lezen.
Zelf iets toevoegen: dat heb ik eens gedaan, maar door wat reacties (die achteraf misschien wel terecht waren) doe ik dat niet meer. Ik noem even: "alle data in SQL".

Wat ik wel vaak gebruik zijn de snippets: korte codes, functies.
Voorbeeldje: (mijn eigen) substr_sentences() en substr_words().
Maar ook "De juiste email-headers" van SanThe.

Een website ik ik graag lees voor tutorials, al is het maar ter inspiratie, is CSS-Tricks. Dat is dan wel vooral CSS (joh) en wat Javascript, maar dat leest lekker weg en geef leuke ideeën.
In PHP heb je dat minder, want je ziet het toch niet terug op de website ;)

Nu is er een rubriek Snippets, genaamd PHP-SCRIPTS (ik bekijk hem nu even, om te kijken wat er in staat).
Daar staan een paar handige dingen (lijst met land-codes), maar (in mijn ogen) ook onzinnige dingen.
Nu komt er iemand met fn-lazy-iets... en dat ziet er wel aardig uit. Wel een hoog abstractie-niveau terwijl ik meer van het progressief en direct php-en ben.
Deze tutorials had ik nog niet eerder gezien: en dat is wel iets waar makkelijk, eenvoudig en zonder rare fratsen iets aan gedaan kan worden: meer overzicht.
Ja, het staat (even) in de linkerkolom, maar daar let ik niet/weinig op. Het kan iets meer aandacht krijgen.



En wellicht ook niet geheel onzeglijk: als je een vraag hebt, type je die eerst in Google in.
En dan krijg je je antwoord van StackOverflow, CSS-tricks of A List Apart.
Die laatste iets minder met pasklare antwoorden, maar die bieden wel een hoog niveau (tot een jaar of 2 terug ook slaand op code, wat tegenwoordig bijna zoeken wordt).
Het zou mooi zijn als PHPhulp ook in dat lijstje komt te staan, al is dat denk ik te hoog gegrepen.
Maar zeg nooit nooit en je moet hoge verwachtingen hebben.
 
Eddy E

Eddy E

01/11/2014 22:58:41
Quote Anchor link
En dit topic weer even in de 'actieve-topic-lijst' krijgen, zodat het niet dood bloed.

Dat is ook wel het 'gevaar' van zo'n kort lijstje.
 
Ama saril

ama saril

25/11/2014 12:18:51
Quote Anchor link
Ik heb er zelf veel gebruik van gemaakt dus zou het zeker houden. Misschien iets prominenter op de site plaatsen.

Ikzelf schrijf geen tutorials of iets dergelijks en dat is voornamelijk omdat ik niet genoeg kennis heb om een echte 'duidelijke' handleiding te schrijven. Ik wil geen foutieve informatie verstrekken richting anderen toe :)
 
Jacco Engel

Jacco Engel

25/11/2014 13:54:40
Quote Anchor link
Even een idee er in gooien. Wat als je "Samen" een tutorial zou kunnen schrijven.

Heel simpel gezegd :
(En sorry Ozzie maar ga jou even als voorbeeld gebruiken)
Ozzie zet een tutorial neer, en ik zie iets wat verbeterd kan worden. Nu zou dat op een sarcastisch maar goed bedoeld commentaar uitkomen.

Wat als ik de mogelijkheid zou hebben om de tutorial te editten. Vervolgens gaat deze edit (met een bijbehorende uitleg) naar degene die de tutorial heeft geschreven die deze dan vervolgens kan goedkeuren (of met een reden) afwijzen.

Dan haal je namelijk de reden voor een negatief comment gedeeltelijk weg, omdat degene die het negatief comment wil plaatsen nu de mogelijkheid (tot op zekere hoogte) heeft om de tutorial te verbeteren.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/11/2014 13:58:31
Quote Anchor link
Ja, dat is een goed idee.
Je zou een soort wiki kunnen opzetten.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

25/11/2014 14:08:36
Quote Anchor link
Ik denk dat een wiki te "open" is. Niet elke edit is namelijk een verbetering. Dus ik denk dat een wiki mischien iets te ver gaat.

Verder is het mischien een idee om , als een stuk code of een tut bijvoorbeeld 6 maanden oud is (bijvoorbeeld) een waarschuwing bij het script of de code te zetten :
"Let op deze code is meer dan 6 maanden oud, gebruiken op eigen risico"
Gewijzigd op 25/11/2014 14:28:08 door Jacco Engel
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/11/2014 16:15:12
Quote Anchor link
Jacco Engel op 25/11/2014 13:54:40:
(En sorry Ozzie maar ga jou even als voorbeeld gebruiken)
Ozzie zet een tutorial neer, en ik zie iets wat verbeterd kan worden.

Ja, dat is natuurlijk een onmogelijke situatie die je hier schetst hè!

:P
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.