probleem downloaden file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

01/09/2015 12:39:15
Quote Anchor link
Goedendag,
Ik ben een programmeer leek maar heb een probleem met een scriptje waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik maak gebruik van een script dat inlogd op een bepaalde website en daar een bestand download en op mijn eigen server onder bepaalde naam weer opslaat.
Nu gaat dat goed zolang het een directe verwijzing is naar het bestand.

Maar nu moet ik vrijwel hetzelfde doen maar kan ik niet rechtstreeks naar het bestand verwijzen omdat deze dynamisch opgebouwd wordt en de naam dagelijks veranderd (zit een maand en datum in bestandsnaam.
Wel heb ik een vaste link die ervoor zorgt dat laatste bestand automatisch start met downloaden.
Dat werkt echter zolang ik die gewoon ind e browser open en het bestand dan naar mijn computer download.
Deze link ziet er als volgt uit:

http://domeinnaam.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3

als ik het script met deze url als locatie van file aanroep via cron-job krijg ik de volgende foutmelding:

/bin/sh: -c: line 0: unexpected EOF while looking for matching `"'
/bin/sh: -c: line 1: syntax error: unexpected end of file


het script is als volgt:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<?php

    
    $remotefile
= 'http://domeinnaam.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3';
    $localfile = '/home/wns/domains/domeinnaam.nl/public_html/feeds/bestandsnaam-test.csv'; // <-- Change this to an existing directory where to store the xml file
        
    // This file is needed to save the session cookie

    $scalacookie ='tmp/naamcookie.txt'; // <-- Change this to an existing directory to store a temporary file containing the cookie (cookie jar)
      
    $loginUrl = "http://domeinnaam.nl/wp-admin";
    
    // User name and password to login the website, a separate account can be create for this.
    $user = 'gebruikersnaam'; // <-- put your login here
    $pw = 'wachtwoord'; // <-- put your password here
    
    //init curl

    $ch = curl_init();

    //Set the URL to work with
    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $loginUrl);

    // ENABLE HTTP POST
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);

    //Set the post parameters
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, 'login_email='.$user.'&login_password='.$pw);

    //Handle cookies for the login
    curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, $naamcookie);

    //Setting CURLOPT_RETURNTRANSFER variable to 1 will force cURL
    //not to print out the results of its query.
    //Instead, it will return the results as a string return value
    //from curl_exec() instead of the usual true/false.

    curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

    //execute the request (the login)
    $store = curl_exec($ch);

    //the login is now done and you can continue to get the
    //protected content.
    //set the URL to the protected file

    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $remotefile);

    //execute the request
    $content = curl_exec($ch);

    // close session
    curl_close($ch);

    //save the data to disk
    file_put_contents($localfile, $content);

?>


Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen zodat hij ook met die aanroep van te downloaden bestand werkt?
Groet

Daniel
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:49:15
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/09/2015 12:49:43
Quote Anchor link
Hoe ziet je cronjob-commando er uit?
 
- SanThe -

- SanThe -

01/09/2015 12:54:54
Quote Anchor link
Hoe ziet het commando er uit in de cronjob?






Te laat, Aar was me reeds voor.
Gewijzigd op 01/09/2015 12:56:59 door - SanThe -
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

01/09/2015 13:41:01
Quote Anchor link
Oeps.....

/usr/bin/wget -O /dev/null "http://domeinnaam.nl/feeds/feed-download.php

Had laatste " dus per ongeluk verwijderd....

heb nu /usr/bin/wget -O /dev/null "http://desexwinkel.nl/feeds/feed-download.php" en nu wordt bestand bestandsnaam-test.csv wel aangemaakt.

Maar dan een nieuw probleem: bestand is leeg terwijl bronbestand welke hij moet downloaden en als bestandsnaam-test.csv moet opslaan 71MB groot is.

Toevoeging op 01/09/2015 13:43:54:

Overigens ben ik vrij omslachtig bezig. bronbestand staat namelijk ook op mijn eigen server.
Maar dit bronbestand wordt via een cronjob automatisch dagelijks gegenereerd door een script wat ik gekocht heb.
maar dat script kan het gedownloade bestand (een uittreksel van bepaalde info uit mijn database) dus niet onder een vaste naam opslaan maar enkel dus met een maand en datum toevoeging.

En ik heb het bestand nodig op een vaste locatie met een vaste naam zodat een externe partij die dagelijks weer kan ophalen. vandaar dus op deze omslachtige manier.
 
Eddy E

Eddy E

01/09/2015 18:11:22
Quote Anchor link
Als het dagelijks aangemaakt, zit er dus een patroon in als:

8-31.csv (gisteren)
9-1.csv (vandaag)
etc?

Dan kan je dat prima doen.
Je kan ook met glob() kijken welke bestanden er zijn en met filemtime() kijken welke het nieuwste is...
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

01/09/2015 18:36:27
Quote Anchor link
de file komt te staan in de map ....../uploads/2015/09 en volgende maand in de map uploads/2015/10 enz.
en de naam van het bestand is als volgt: bestands-naam September 01 09_14.csv

en stuk vanaf September veranderd dus dagelijks/maandelijks.
In diezelfde directory komen nog vele honderden andere bestanden te staan, namelijk alle productfoto's van nieuwe producten.
Kunnen dus honderden/duizenden files in die map komen te staan. dus eenvoudigweg de laatste nemen is ook niet de oplossing.

Maar iemand aan de hand van script een idee waarom er een leeg bestand aangemaakt wordt?
 
Eddy E

Eddy E

01/09/2015 19:51:46
Quote Anchor link
Nu weet ik dat je de upload-map in Wordpress ook kan wijzigen...
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

02/09/2015 09:55:30
Quote Anchor link
dat zal geen verschil maken aangezien dan zowel de foto's voor nieuwe producten als de gegenereerde exports dus naar die nieuwe map gaan
 
Eddy E

Eddy E

02/09/2015 16:28:56
Quote Anchor link
Maar dan weet je welk waar het bestand staat.
En je weet hoe het bestand heet.
Want jij laat dat bestand aanmaken.

Dan is het toch gewoon copy()?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

02/09/2015 16:55:14
Quote Anchor link
Daniel Feenstra op 01/09/2015 13:41:01:
maar dat script kan het gedownloade bestand (een uittreksel van bepaalde info uit mijn database) dus niet onder een vaste naam opslaan

Waarom niet? Script kun je toch aanpassen om dat te realiseren?!
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

02/09/2015 17:39:28
Quote Anchor link
Uiteraard kan ik het bestand elke dag handmatig kopiëren en naar een andere map verplaatsen en de naam veranderen. maar wil dat dat automatisch gebeurd.

En ja je kan het bestand aanpassen zodat het ergens anders opgeslagen wordt maar die aanpassingen gaan dan steeds verloren als het script weer geupdate wordt.
Ik moet dus echt met een script zoals bovenstaand het bestand van ene naar andere locatie copieeren.

Maar bovenstaande script werkt dus prima als de url van bronbestand echt naar bestand verwijst en eindigd op .csv of .xml maar werkt nu niet doordat de url verwijst naar een plek waarmee bestand aangemaakt wordt. Dat zou toch op te lossen moeten zijn?
 
Michael -

Michael -

02/09/2015 18:02:23
Quote Anchor link
Het bestand dat je hebben wilt komt van een externe partij? Kan je hier ook het volledige adres gegeven waaruit je em nu probeert te downloaden? Anders is het moeilijk te raden wat je mist.

Je zegt zelf dat er een patroon in het opslaan zit /2015/09/Bla september 9.csv o.i.d. Dan kan je dus ook het bestand van gisteren als je dit pad weet na te bootsen.
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

03/09/2015 07:33:09
Quote Anchor link
Nee komt niet van externe partij.
Ik heb een webshop waarin al mijn producten staan.
Deze producten wil ik ook op o.a. product vergelijkers zoals beslist plaatsen.
Nu heb ik een plugin die de benodigde velden naar een csv of xml bestand kan exporteren.
Die plugin slaat echter op een onhandige plek op en onder een dagelijks wisselende naam.
Wel heb ik een vaste link waarmee bij aanroepen automatisch laatste versie van bestand wordt gedownload.
Die linkt zit echter in mijn admin systeem en werkt dus enkel als ik in de admin ben ingelogd en kan ik dus niet doorgeven aan die externe partijen om de laatste csv te downloaden.

Nu heb ik een scriptje (zie openingspost) welke automatisch kan inloggen op afgeschermde pagina's met gebruikersnaam en wachtwoord en daarna een csv of xml bestand kan downloaden.

Zolang ik rechtstreeks naar een csv of xml file verwijs werkt dat prima en download hij bestand en slaat hij onder ingestelde naam op op locatie van mijn keuze.

Maar nu heb ik dus geen rechtstreekse url van bestand maar een url dat automatisch laatste versie van bestand opzoekt en download. en daar zit hem dus het probleem in.

werkt wel met script: http://domeinnaam.nl/bestanden/bestand.csv
werkt niet met script: http://domeinnaam.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3

hoe kan ik dus met bovenstaande script zorgen dat de onderste url ook werkt met downloaden?
Nu krijg ik met onderste url dus een leeg bestand.
 
Michael -

Michael -

03/09/2015 21:13:16
Quote Anchor link
Het kan goed dat je dat in de laatste link een doorverwijzing zit naar het bestand.
Je moet dan dit aan het script toevoegen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);


Je kunt ook voor de curl_exec (regel 46) het volgende plaatsen. Misschien geeft deze nog iets aan waar je wat aan hebt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
print_r(curl_getinfo($ch));
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/09/2015 11:40:35
Quote Anchor link
bedankt voor je reactie.
ik heb beide zinnen aan script toegevoegd.
script ziet er nu als volgt uit:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?php

    
    $remotefile
= 'http://url.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3';
    curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);
    $localfile = '/home/wns/domains/url.nl/public_html/feeds/beslist-test.csv'; // <-- Change this to an existing directory where to store the xml file
        
    // This file is needed to save the session cookie

    $scalacookie ='tmp/shopcookie.txt'; // <-- Change this to an existing directory to store a temporary file containing the cookie (cookie jar)
      
    $loginUrl = "http://url.nl/wp-admin";
    
    // User name and password to login the website, a separate account can be create for this.
    $user = 'username'; // <-- put your login here
    $pw = 'password'; // <-- put your password here
    
    //init curl

    $ch = curl_init();

    //Set the URL to work with
    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $loginUrl);

    // ENABLE HTTP POST
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);

    //Set the post parameters
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, 'login_email='.$user.'&login_password='.$pw);

    //Handle cookies for the login
    curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, $shopcookie);

    //Setting CURLOPT_RETURNTRANSFER variable to 1 will force cURL
    //not to print out the results of its query.
    //Instead, it will return the results as a string return value
    //from curl_exec() instead of the usual true/false.

    curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

    //execute the request (the login)
    $store = curl_exec($ch);

    //the login is now done and you can continue to get the
    //protected content.
    //set the URL to the protected file

    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $remotefile);

    //execute the request
    print_r(curl_getinfo($ch));
    $content = curl_exec($ch);

    // close session
    curl_close($ch);

    //save the data to disk
    file_put_contents($localfile, $content);

?>


bestand is echter nog steeds leeg nadat aangemaakt is.
De e-mail die ik krijg na uitvoeren van cron-job bevat het volgende:

Quote:
--2015-09-07 11:30:01-- http://url.nl/feeds/feed-download.php
Resolving url.nl... 62.84.241.117 Connecting to url.nl|62.84.241.000|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 980 [text/html]
Saving to: `/dev/null'

0K 100% 208M=0s

2015-09-07 11:30:05 (208 MB/s) - `/dev/null' saved [980/980]
 
Michael -

Michael -

07/09/2015 11:46:21
Quote Anchor link
Regel 5 (followlocation) moet na de curl_init() (regel 18) en voor de curl_exec
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/09/2015 13:38:34
Quote Anchor link
helaas ook dan blijft het bestand leeg.
moet er maar eens wat geld aan gaan uitgeven om dit op te lossen.
bedankt voor meedenken.
 
Ivo P

Ivo P

07/09/2015 13:52:34
Quote Anchor link
ben je nu middels curl een bestand van de ene map naar de andere map aan het kopieren binnen dezelfde document root?

Toevoeging op 07/09/2015 13:59:17:

* maak een simpel script dat de dynamische filename nabootst
* doe dat zonder het stuk http://..../ maar gebruik het echte path op de server
* php kan nu dat bestand benaderen, zonder password
* copy file naar beoogde locatie.

alternatief is bijna gelijk:
gebruik een rewrite rule om het niet gevonden bestand beslist-test.csv om te schrijven naar
leeshet.php

in leeshet.php doe je hetzelfde als ik hierboven zeg voor de bestandsnaam
ipv copy doe je
header('Content-Type: application/csv'); // of iets dergelijks
fpasstrhu($file);

zie http://php.net/fpassthru

dat heeft als voordeel dat de file ook op te halen is als jouw scriptje nog niet gekopieerd heeft
maar als nadeel, dat als de nieuwe file er een dag niet is, ook de file van gisteren niet vanzelf gegeven wordt. (op te lossen door in je script dan alsnog naar een dag eerder te kijken)
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/09/2015 14:28:49
Quote Anchor link
ik probeer inderdaad een bestand op dezelfde server naar een andere plek te kopiëren.
Enkel wisseld de naam en directory waar het bestand staat dus steeds en wil ik het onder een andere vaste naam opslaan.

Ik heb zelf 0,0 verstand van programmeren dus zal toch verder hulp moeten gaan inhuren om dit voor elkaar te krijgen
 
Ivo P

Ivo P

07/09/2015 14:50:41
Quote Anchor link
curl is in elk geval een veel te moeilijke weg.

hoe ziet het path naar de file eruit (waar hij aangemaakt wordt door jouw plugin)?

hierboven heb je het over
http://url.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3

maar daarin herken ik geen bestandsnaam met een datum
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/09/2015 14:55:25
Quote Anchor link
de url van bestand (van vandaag) is: /domains/url.nl/public_html/wp-content/uploads/2015/09/filenaam-beslist- 2015 September 07 09_14.csv

de url http://url.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3 is een url die als je die aanroept automatisch de laatst gecreeerde versie van die export job (cron-job) aanroept.

dat script welke ik nu probeerde te gebruiken was eigenlijk ook voor het ophalen van een feed vanaf een heel andere website welke achter een login staat.
Zo gebruik ik dat script in elkgeval op andere sites van me.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.