Probleem met Achtergrond , CSS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Anne

anne

10/05/2008 15:52:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal!,

Ik heb een probleem met mij css code (in firefox)

Ik heb een website waar ik in de div#foot hebt ingesteld dat een plaatje als achtergrond dient, maar ik wil dat als het plaatje 1 keer geweest is, dat hij dan automatisch onderaan verdergaat met een KLEUR.

dit is een stukje css:

#foot {
position:relative;
top:0px;
left:0px;
width: 980px;
margin:0 auto;
height:100%;
min-height:800px;
border:0px;

background:url(bg.gif);
background-repeat:no-repeat;
margin-top:0px;
margin-left:100px;
margin-right:100px;
background-color:#E4E5E6;

}

Het werkt in IE in iedergeval wel, maar in FF niet.

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Anne
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 14:53:08
 
Robert Deiman

Robert Deiman

10/05/2008 15:58:00
Quote Anchor link
Anne

En als je een aantal nieuwe regels (br) invoegt in die div? Of bedoel je het anders, zo ja heb je dan misschien een voorbeeld waar we kunnen zien wat je precies bedoeld?
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

10/05/2008 16:02:00
Quote Anchor link
Quote:
Het werkt in IE in iedergeval wel, maar in FF niet.

wat werkt er niet in FF, want mijn glazen bol is ook kapot..
 
Anne

anne

10/05/2008 16:06:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig om een voorbeeld online te zetten, ik zal het nog een keer proberen duidelijk te maken.

1) Het is een website voor een schildersbedrijf met als huisstyle een Eivormige achtergrond. Deze achtergrond is dus een Ei, die GRIJS als kleur heeft.
2) Ik heb ingesteld dat het plaatje maar 1 keer herhaald mag worden.
3) Nadat het plaatje getoond is, moet de achtergrond (in de Container #foot) verdergaan met de kleur #E4E5E6 . (wat ik onderaan heb ingesteld in de CSS)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Weet je nu wat ik bedoel?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door anne
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

10/05/2008 16:24:00
Quote Anchor link
en wat gaat er nu fout?
 
Anne

anne

10/05/2008 16:29:00
Quote Anchor link
Er gaat fout dat de achtergrondkleur niet meegaat als het achtergrondplaatje wel geladen is, en dat pagina groter is dan de hoogte van het plaatje.

De kleur komt dan ONDER het plaatje en moet dan net zo lang doorlopen totdat alle tekst er staat. dus je hebt:

<plaatje > (dient als originele achtergrond)
<achtergrondkleur > (als het de tekst hoger is als de hoogte van het plaatje loopt deze naar onder door.)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door anne
 
Anne

anne

10/05/2008 16:34:00
Quote Anchor link
Ik heb hem wel op internet kunnen krijgen via een site van me.

http://www.linkonthouden.nl/tijdelijk/Guldie.nl/

Hier is dus het probleem te zien (in firefox)


Ik hoop dat jullie er uit komen wat het probleem is!

Bedankt,
anne
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/05/2008 16:39:00
Quote Anchor link
Je geeft alleen die div die betreffende achtergrondkleur. Maar buiten die div zit de rest van je body, je zult die achtergrondkleur dus aan je body moeten meegeven...
 
Anne

anne

10/05/2008 16:41:00
Quote Anchor link
Je bedoelt dat je een achtergrondkleur aan de
body {}
mee moet geven?

het is dus wel de bedoeling dat het een bepaalde breedte heeft.
het moet dus onder doorlopen. en in IE doet hij het wel goed..

Zou je een voorbeeld kunnen geven hoe ik dat dan zou moeten doen?
alvast bedankt.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/05/2008 16:45:00
Quote Anchor link
Ja, geef die kleur maar eens aan de body mee. Dat maakt voor de breedte/hoogte van je website echt niet uit...
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

10/05/2008 16:46:00
Quote Anchor link
dat maakt wel uit, aangezien je aan de inkerkant nog een 100px wit hebt..
 
Anne

anne

10/05/2008 16:47:00
Quote Anchor link
Ja, dat is het probleem nu net. de achtergrondkleur moet dus wel een bepaalde breedte hebben, omdat het alleen aan de onderkant moet doorlopen. Het is dus de bedoeling dat het aan beide kanten (links en rechts) wit blijft, ook omdat anders het EI niet goed tot zijn recht komt in de layout.
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

10/05/2008 16:49:00
Quote Anchor link
waarom zet je je pagina dan niet helemaal naar links dan komt je ei ook mooi uit(kuikentje?? :S)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/05/2008 16:50:00
Quote Anchor link
Zorg dan gewoon dat je div altijd een hoogte van 100% heeft. Nu heb je er nog een min-height property in zitten die dat voorkomt...
 
Anne

anne

10/05/2008 16:51:00
Quote Anchor link
Mwha.. neej dat vind ik niet mooi. er moet gewoon een oplossing voor zijn, alleen IK weet niet welke, en aangezien hij het in IE wel doet, is het dus warschijnlijk een klein probleempje maar Ik weet niet welke :P
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/05/2008 16:51:00
Quote Anchor link
Zie mijn vorige post, je moet ervoor zorgen dat die div een hoogte heeft van 100%...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Anne

anne

10/05/2008 16:56:00
Quote Anchor link
Dat pakt hij ook niet. omdat er een minimum hoogte moet ingesteld zijn als de pagina leeg is;) omdat hij anders ook het "ei" niet weergeeft.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.