probleem sorteren veld 1 altijd bovenaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »
Creator90

creator90

24/09/2007 10:25:00
Quote Anchor link
Ik heb het volgende probleem

ik heb twee velden in een tabel prijs

veld 1 = prijs
veld 2 = opties

nu wil ik sorteren oplopend en aflopend op de prijs en op opties waarbij de prijs altijd bovenaan komt te staan.

vb

SELECT * FROM `prijs` ORDER BY `prijs` desc , opties desc

output

1000,00
99,00
1,1
jan
ed
ad

dit is goed

vb2

SELECT * FROM `prijs` ORDER BY `prijs` asc, opties asc

output

ad
ed
jan
1,1
99,00
1000,00


dit is fout. Ik wil eerst altijd de prijs bovenaan hebben maar wel op deze mannier gesorteerd

dus

1,1
99,00
1000,00
ad
ed
jan

is er een optie om het veld prijs altijd als eerste bovenaan de sortering te krijgen of moet ik dit met twee queries doen.

Gr Creator
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Creator90
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 09:36:26
 
Jacco Engel

Jacco Engel

24/09/2007 10:26:00
Quote Anchor link
Kan dat niet gewoon met `prijs` desc, opties asc

Of andersom.

Maar moet gewoon kunnen
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/09/2007 10:35:00
Quote Anchor link
Ik weet niet hoe je dit weergeeft, maar in principe krijg je nu dit als je zowel de prijs als opties weergeeft

Prijs | Opties
1,1 | ad
99,00 | ed
1000,00 | jan

Zijn er meer met eenzelfde prijs dan krijg je het zo:

Prijs | Opties
1,1 | ad
1,1 |bd
99,00 | ed
1000,00 | jan
 
- wes  -

- wes -

24/09/2007 10:50:00
Quote Anchor link
en je haalt uiteraard de backticks weg, voor je eigen gezondheid
 
Creator90

creator90

24/09/2007 11:08:00
Quote Anchor link
de velden zijn alsvolgt gevuld


prijs | opties

1,1 | leeg
1000,00 | leeg
99,00 | leeg
leeg | ed
leeg | ad
leeg | jan

leeg bedoel ik staat niets in

vandaar dat het onder elkaar gesorteerd word

met desc asc switchen maakt niet veel uit . Het probleem blijft bestaan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door creator90
 
Jacco Engel

Jacco Engel

24/09/2007 11:13:00
Quote Anchor link
Jij hebt een vaag DB ontwerp vermoed ik :P

Wil je het uiteidelijke doel hiervan met ons delen? :)
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

24/09/2007 11:15:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 24.09.2007 11:13:
Jij hebt een vaag DB ontwerp vermoed ik :P

Wil je het uiteidelijke doel hiervan met ons delen? :)


Ik ga met Jacco mee, zeer waarschijnlijk klopt je datamodel van geen kant. Ga dat eerst regelen en dan is (bijna) alles mogelijk met SQL
 
Creator90

creator90

24/09/2007 11:17:00
Quote Anchor link
laat ik de vraag anders stellen

ik heb een input veld waar je een prijs in kan invullen
ook wordt dit veld gebruikt om eventueel een optie op te geven

bv n.v.t, ruilen

nu wil ik als ik op prijs sorteer dat eerst altijd de prijs oplopend of aflopend weergegeven word en hieronder de opties

als het niet duidelijk is ga een naar marktplaats en sorteer op prijs als voorbeeld

het bovenstaande is een voorbeeld ik zoek alleen de beste oplossing alles is nog te wijzigen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door creator90
 
Jacco Engel

Jacco Engel

24/09/2007 11:19:00
Quote Anchor link
1 item kan altijd maar 1 optie hebben :)??

Raad je aan om de opties in een apart tabel te zetten en aan het item te koppelen met het id btw

Dan kun je je opties makkelijker dynamisch ophalen en later ook makelijker (laten) beheren
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

24/09/2007 11:23:00
Quote Anchor link
Inderdaad de opties bijv ruilen wordt een aparte kolom. Je kan met php wel checken of er letters of cijfers zijn in gevuld. Afhankelijk daarvan zoek je in de ene dan wel in de andere kolom.

Wat voor type heeft rpijs bij jou? VARCHAR Denk ik? Dan kan je er sowieso niet goed op sorteten want dan krijg je die
1
10
100
2
21
215545848
3
enz..
 
Creator90

creator90

24/09/2007 11:32:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 24.09.2007 11:23:
Inderdaad de opties bijv ruilen wordt een aparte kolom. Je kan met php wel checken of er letters of cijfers zijn in gevuld. Afhankelijk daarvan zoek je in de ene dan wel in de andere kolom.

Wat voor type heeft rpijs bij jou? VARCHAR Denk ik? Dan kan je er sowieso niet goed op sorteten want dan krijg je die
1
10
100
2
21
215545848
3
enz..


prijs is een decimal (11,2)
opties is een varchar (20)
 
Jacco Engel

Jacco Engel

24/09/2007 11:49:00
Quote Anchor link
Volledig eigen systeem of een DB door je strot gedrukt gekregen?

Als eigen systeem is :
DB ontwerp nakijken voor dat je ook maar iets aanraakt


Als je hem gekregen hebt :
Ik heb nu al medelijden met je want je gaat het nog enorm moeilijk krijgen denk ik.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/09/2007 11:54:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 24.09.2007 11:23:
Wat voor type heeft rpijs bij jou? VARCHAR Denk ik? Dan kan je er sowieso niet goed op sorteten want dan krijg je die
1
10
100
2
21
215545848
3
enz..

En als je had gekeken naar de topicstart (het 1e bericht) dan zag je:
1,1
99,99
1000,00
als volgorde aangegeven, waarom denk je dat het dan een varchar is?
 
Creator90

creator90

24/09/2007 11:56:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 24.09.2007 11:49:
Volledig eigen systeem of een DB door je strot gedrukt gekregen?

Als eigen systeem is :
DB ontwerp nakijken voor dat je ook maar iets aanraakt


Als je hem gekregen hebt :
Ik heb nu al medelijden met je want je gaat het nog enorm moeilijk krijgen denk ik.

het is een volledig eigen systeem met eigen database. Kan dus alles zelf aanpassen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door creator90
 
Jacco Engel

Jacco Engel

24/09/2007 12:00:00
Quote Anchor link
Okey dan zou ik eens beginnen met de aanpassing die ik sugereerde :).

En heb je toevallig een (excel) datamodel :)?

Zoja kun je me dan ff een link pmen (verveel me en als het niet te veel werk is zal ik eens kijken of ik er wat van kan maken :))
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
 
Creator90

creator90

24/09/2007 12:03:00
Quote Anchor link
hier een test database



/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */;
/*!40101 SET NAMES 'latin1' */;

CREATE DATABASE `test` /*!40100 DEFAULT CHARACTER SET latin1 */;
USE `test`;

CREATE TABLE `prijs` (
`Id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`prijs` decimal(11,2) default NULL,
`prijs_v` varchar(20) default NULL,
PRIMARY KEY (`Id`)
) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=11 DEFAULT CHARSET=latin1;

INSERT INTO `prijs` VALUES (1,5400.77,NULL);
INSERT INTO `prijs` VALUES (2,0.12,NULL);
INSERT INTO `prijs` VALUES (3,100,NULL);
INSERT INTO `prijs` VALUES (4,1200,NULL);
INSERT INTO `prijs` VALUES (5,NULL,'pereserveerd');
INSERT INTO `prijs` VALUES (6,934,NULL);
INSERT INTO `prijs` VALUES (7,NULL,'n.v.t.');
INSERT INTO `prijs` VALUES (8,NULL,'h.u.j');
INSERT INTO `prijs` VALUES (9,200,NULL);
INSERT INTO `prijs` VALUES (10,NULL,'h.a.s');

/*!40101 SET CHARACTER_SET_CLIENT=@OLD_CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET CHARACTER_SET_RESULTS=@OLD_CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET COLLATION_CONNECTION=@OLD_COLLATION_CONNECTION */;

ikzelf test een querie met phpmyadmin


hier heb je er twee

SELECT *
FROM `prijs`
ORDER BY `prijs` ASC , prijs_v ASC

waardoor de prijs_v bovenaan komt moet dus omgedraait zijn

SELECT *
FROM `prijs`
ORDER BY `prijs` DESC , prijs_v ASC

geeft de prijs tabel bovenaan

Gr Creator
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door creator90
 
Jacco Engel

Jacco Engel

24/09/2007 12:07:00
Quote Anchor link
okey HEEL fout database model.

Ik raad je aan het volgende te doen


Items
item_id <- primary
prijs

Opties
optie_id <- primary
optie_naam

optie_item
optie_id <- primary
item_id <- primary

Iets van deze strekking. Ziet er nu omslachtig uit. Maar ga je later plezier van hebben :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
 
Robert Deiman

Robert Deiman

24/09/2007 12:29:00
Quote Anchor link
Het wordt veel gemakkelijker om nieuwe opties toe te voegen aan je tabel, en ook om opties aan items te koppelen.

Ook zoeken naar een item met bijvoorbeeld optie "i" wordt heel erg vergemakkelijkt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.