Procent berekenen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 20:47:41
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar ik wil dus het percentage van een bepaalt event berekenen.

Stel ik heb:

$tijdNu = date("H:i"); // (Word dus bijv: 20:46)

Nu heb ik ook een vaste tijd staan

$tijdVast = "21:30";

Hoe bereken ik nu, in percentages hoe ik aan 21:30 raak. (Dus bijv. 10% verstreken sinds 21:30 )

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 08:15:22
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/10/2010 20:59:24
Quote Anchor link
Begrijp je vraag niet. Hoe kom je op 10% in je voorbeeld? Waar is dat op gebaseerd?
Je hebt een tijdnu (dit moment) en een tijdvast (in verleden). Het verschil tussen die twee is altijd 100% op moment van berekenen?! :s
 
Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 21:00:26
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 22/10/2010 20:59:24:
Begrijp je vraag niet. Hoe kom je op 10% in je voorbeeld? Waar is dat op gebaseerd?
Je hebt een tijdnu (dit moment) en een tijdvast (in verleden). Het verschil tussen die twee is altijd 100% op moment van berekenen?! :s


Ik wil dus eigenlijk, in procenten tegen de 21:30 aankomen.

Dus:

Tijd nu is 21:00

Hoeveel procent nog tot 21:30, snapje?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/10/2010 21:07:01
Quote Anchor link
Ik begrijp het nog steeds niet.
Je werkt met twee tijden? Nu (21.08) en vast (21.30).
Verschil is 22 minuten, maar hoe wil je dit in een percentage uitdrukken (en waarom)?

Moet er ook nog rekening worden gehouden met dagen?!
Gewijzigd op 22/10/2010 21:10:34 door Obelix Idefix
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

22/10/2010 21:25:04
Quote Anchor link
Denk nu toch eens na, dat behoort toch tot de basisrekenkunde

tijdverschil = eindtijd - tijdnu
perc = 100- ( tijdsverschil * 100 / eindtijd )
 
Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 21:26:09
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 22/10/2010 21:07:01:
Ik begrijp het nog steeds niet.
Je werkt met twee tijden? Nu (21.08) en vast (21.30).
Verschil is 22 minuten, maar hoe wil je dit in een percentage uitdrukken (en waarom)?

Moet er ook nog rekening worden gehouden met dagen?!


Omdat ik een progressbar hiermee wil vullen! :)

Toevoeging op 22/10/2010 21:57:25:

Noppes Homeland op 22/10/2010 21:25:04:
Denk nu toch eens na, dat behoort toch tot de basisrekenkunde

tijdverschil = eindtijd - tijdnu
perc = 100- ( tijdsverschil * 100 / eindtijd )



Als ik jouw berekening gebruik, dan begint hij gelijk op zon 97%..

Stel ik heb nu de waarde, als tijd die NU is zeg maar:

2200 ( Als tijd, zonder ":")

En ik moet naar de tijd:
2300 ( OOk zonder ":")

Hoe moet je dat in procent berekene?
 
Pim -

Pim -

22/10/2010 22:01:15
Quote Anchor link
Maar tijd heeft geen beginpunt. Je lijkt aan te nemen dat dat het uur 0 is, maar dat slaat toch nergens op?

En @Noppes:
procentuele toename = (eind-begin) / begin * 100% - 100%
 
Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 22:05:58
Quote Anchor link
Pim de Haan op 22/10/2010 22:01:15:
Maar tijd heeft geen beginpunt. Je lijkt aan te nemen dat dat het uur 0 is, maar dat slaat toch nergens op?

En @Noppes:
procentuele toename = (eind-begin) / begin * 100% - 100%


Dus:

$percent = ( $tijdNaarToe - $tijdNu ) / $tijdNu * 100 - 100;

Zo?

Want dan doet de berekening nog raar..
 
- SanThe -

- SanThe -

22/10/2010 22:12:22
Quote Anchor link
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.
 
Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 22:20:03
Quote Anchor link
Ik zal het anders beschrijven. Ik ben dus bezig met een spelletje in PHP.

De gebruiker, kan een object kopen. Dit object word opgeslagen in MySQL, zoals volgt:

$bouwDatum = date( "Y-m-d H:i:s", time());

Dit word opgeslagen, als gebouwdedatum

Nu zit er ook echter een bouwtijd aan het object.
Bijv:
$bouwTijdObject = date("Y-m-d H:i:s" ,time() + ( 80 * 60 ) ); // Huidige tijd + 80 minuten.

Deze var $bouwTijdObject word opgeslagne in MYSQL ook.

Nu wil ik dus, in percentage's aangeven, hoever dit bouwen is.
Ik heb dus 2 variabelen, eentje waneer het object gebouwd is. En wat de datum nu is. Hoe dichter de tijd, bij de $bouwTijdObject hoe hoger het percentage zeg maar.
Hoe kan ik dit het bste doen volgens julie?
Gewijzigd op 22/10/2010 22:22:09 door Dennis Smink
 
Milo S

Milo S

22/10/2010 23:17:09
Quote Anchor link
Je moet 3 tijden hebben:
- begintijd
- huidige tijd
- eindtijd

Haal de begin tijd van de eindtijd af, dan heb je een getal
Haal de huidige tijd van de eindtijd af, dan heb je je verschil

deel het verschil door het getal maal honderd.

Houd er rekening mee dat het niet 2200 is voor 10 uur maar dat je terug moet rekenen naar secondes / minuten / uren... Persoonlijk zou ik voor seconden gaan dan kan je heel nauwkeurig zijn.
 
Pim -

Pim -

22/10/2010 23:20:42
Quote Anchor link
Aha, nu snap ik het.

Berekende variabelen horen niet thuis in een DB, je moet dus de bouwduur opslaan, niet het moment waarop het klaar is.

Je hebt dus $bouwDatum en $bouwDuur in sec.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

$beginSec
= strtotime($bouwDatum);
$voortgang = (time() - $beginSec) / $bouwDuur; // In perunage (0-1)
$voortgangProcent = $voortgang / 100;

// Mss ook handig:
$resterendSec = $bouwDatum + $bouwDuur - time();
$resterendInterval = new DateInterval($resterendSec);
// Zie http://nl3.php.net/manual/en/dateinterval.format.php om dat mooi weer te geven.
?>
 
- Raoul -

- Raoul -

23/10/2010 08:44:48
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 22/10/2010 22:12:22:
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.


50% dus.
 
Pim -

Pim -

23/10/2010 13:06:36
Quote Anchor link
Want?
 
- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 14:45:22
Quote Anchor link
Pim de Haan op 23/10/2010 13:06:36:
Want?


Inderdaad.
 
Pim -

Pim -

23/10/2010 14:53:52
Quote Anchor link
Oh je bedoelt dat de helft van een procent eigenlijk vijftig procent is? Of de helft van de helft eigenlijk de helft is? Of dat 12 uur en 30 seconden hetzelfde is, omdat het beide de helft is van respectievelijk een dag en een minuut?
 
Dennis Smink

Dennis Smink

23/10/2010 14:59:16
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 23/10/2010 14:45:22:
Pim de Haan op 23/10/2010 13:06:36:
Want?


Inderdaad.


Inderdaad wat? Onderbouw je opmerking eens?

Overigens is het opgelost.
Gewijzigd op 23/10/2010 14:59:33 door Dennis Smink
 
- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 15:02:03
Quote Anchor link
@Dennis: Dat slaat niet op jou hoor, maar op de opmerking '50% dus' waarin de logica ver te zoeken is. Jij hebt het daarna stukken beter uitgelegd zodat het weer te snappen was.

Internet Verslaafde op 23/10/2010 08:44:48:
SanThe Nvt op 22/10/2010 22:12:22:
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.


50% dus.
Gewijzigd op 23/10/2010 15:03:56 door - SanThe -
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/10/2010 15:05:35
Quote Anchor link
Een half uur is een half heel uur. Een half = altijd 50%, een helft van iets is namelijk 1/2 of 50%, dat zal er zijn bedoeld.
Niet dat het hier wat toevoegt, maar ik vermoed dat daar die opmerking voor was.
 
- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 15:08:38
Quote Anchor link
Robert Deiman op 23/10/2010 15:05:35:
Een half uur is een half heel uur. Een half = altijd 50%, een helft van iets is namelijk 1/2 of 50%, dat zal er zijn bedoeld.
Niet dat het hier wat toevoegt, maar ik vermoed dat daar die opmerking voor was.


Dat vermoed ik inderdaad ook. Echter de link met een héél uur is er niet. Vandaar dat het niet logisch is. Een half uur is inderdaad 50% van een héél uur, maar slechts 25% van twee uur.
 
Karel hertens

karel hertens

23/10/2010 15:34:37
Quote Anchor link
Als je begin tijd 21:30 is en het is nu 22:30 is er dus een uur verstreken.

Dat is dus 1/24 deel van een dag (100/24)x1=4,166667% per uur. je kan er dus vanuit gaan dat elk uur 4.1 procent opleverd.

4.166667/60 minuten= 0.0694444444 dus als je er 8 uur en 32 minuten verstreken is wordt dit: 8x 4.16667 + 32 x 0.0694444 = %
of: 24/8.32=2.88461 dus 100/2.88461=34,6667% van de dag.

Ik hoop dat het duidelijk is dat je dus hebt dat 24 uur 100% is en 12uur 50% hierdoor hoef je alleen het tijdsverschil te weten en kun je doormiddel van deze berekening het procentuele tijdsverschil te zien krijgen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.