producten uit bestelling

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 20:43:02
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben even vastgelopen ,ik denk wel maar weet geen manier meer.
Elk product uit een bestelling wordt uit een tabel "ordered_products" gehaald en weergegeven, enkel worden hierin alleen de product id's opgeslagen. De producten staan in de tabel "products", hoe krijg ik hun naam hieronder?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

    $result
= mysqli_query($db, "SELECT ID, aantal FROM ordered_products WHERE order_id='" . $id ."'");
    if($result) {
        while($data = mysqli_fetch_assoc($result)) {
         {;
?>

 <?php echo $data['ID'] ?> <?php echo $data['aantal'] ?> x
<?;}
        }
    } else {
      {;?> Er is een fout opgetreden bij het laden van de producten uit deze bestelling.<?;}
    }
?>
Gewijzigd op 29/08/2015 20:44:23 door Niels Rietveld
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 23:28:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 20:50:38
Quote Anchor link
Door joins te gebruiken in MySQL:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT ordered_products.ID, ordered_products.aantal,products.name
FROM ordered_products
INNER JOIN products
ON ordered_products.ID=products.ID
WHERE products.order_id=42
Gewijzigd op 29/08/2015 21:02:25 door - Ariën -
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 21:06:48
Quote Anchor link
Bedankt, inmiddels de tutorial erbij gepakt.
Alleen hoe kan ik nu de products name hierin verwerken, zie het niet in de turoial?


Toevoeging op 29/08/2015 21:09:29:

Kan je de regels anders even toelichten?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 21:12:30
Quote Anchor link
INNER JOINS selecteert alle rijen uit beide tabellen zolang er een match is tussen de kolommen in beide tabellen. Voer de SQL maar eens in phpMyAdmin, HeidiSQL etc in...

Zie ook: http://www.w3schools.com/sql/sql_join_inner.asp
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 21:15:19
Quote Anchor link
O ik snap hem, je zet bij select de tabel waaruit voor de punt en erachter de kolom.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 21:16:10
Quote Anchor link
Dat klopt.
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 21:54:42
Quote Anchor link
Hoe kan ik nu deze functie in een string bouwen, de functie werkt wel :-) Thx aar
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 22:01:07
Quote Anchor link
Dit is geen functie. Het is gewoon een query, een kwestie van uitvoeren en fetchen. Net als je anders ook altijd doet met MySQL(i) en PHP. Dit gebeurt al in je code.
Gewijzigd op 29/08/2015 22:01:43 door - Ariën -
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 22:02:36
Quote Anchor link
Nee, dat begrijp ik maar die ik aan het begin van het topic gaf:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

    $result
= mysqli_query($db, "SELECT ordered_products.ID, ordered_products.aantal,products.name
FROM ordered_products
INNER JOIN products
ON ordered_products.ID=products.ID
WHERE products.order_id=42 "
);
    if($result) {
        while($data = mysqli_fetch_assoc($result)) {
         {;
?>

 <?php echo $data['ID'] ?> <?php echo $data['aantal'] ?> x
<?;}
        }
    } else {
      {;?> Er is een fout opgetreden bij het laden van de producten uit deze bestelling.<?;}
    }
?>


Hoe krijg ik deze bovenstaande in een string, om te mailen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 22:07:15
Quote Anchor link
je kan een alias toevoegen in je SELECT:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT     
    ordered_products.ID AS productID,
    ordered_products.aantal AS aantal,
    products.name AS name
.... etc...

Die alias vormt dan het veldnaam.
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 22:08:47
Quote Anchor link
huh? Ik bedoel dat die alles toont en dat mailt, dus de functie van mij in een string xD
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 22:11:25
Quote Anchor link
Alles velden tonen uit de query is niet zo heel lastig meer. Als je de query eens uitvoert in je phpMyAdmin dan volgt alles wel vanzelf.

En hoe je mailt, dat kan met de mail()-functie in PHP, of nog beter zelfs: PHPmailer, welke makkelijk te debuggen is bij fouten. Je kan met de .= operator in PHP alles uit je whileloop samenvoegen tot één string.
Gewijzigd op 29/08/2015 22:12:49 door - Ariën -
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 22:14:56
Quote Anchor link
Ik weet hoe ik mail in PHP maar hoe mail ik de dingen die worden weergegeven door deze query haha

Toevoeging op 29/08/2015 22:18:16:

Hoe verwerk ik het hier in:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
$naar
= '[email protected]'; // Waar moet het naartoe?
$onderwerp = 'Bestelling'; // Het onderwerp van het bericht

// Header instellen, zodat nl2br() werkt

$headers = "MIME-version: 1.0\r\n";
$headers .= "content-type: text/html;charset=utf-8\r\n";


$body = "
<font size='2' face='arial'>Hier moet het worden weergegeven:<br>
"
;

$froms = "[email protected]";
$title = "Systeem";

     $headers .= 'From: ' . $title . ' <' . $froms . '>'; // Een afzender instellen zodat je kan reageren.

    if(mail($naar, $onderwerp, $body, $headers))
    {

      print '<p><font color="green">Bedankt.</font></p>';
    }

    else
    {
      print '<p>Helaas, er is wat fout gegaan tijdens het verzenden van het formulier.</p>';
    }



?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 22:23:15
Quote Anchor link
ja je while die mail plaatsen, en in je while alle data samensmelten tot één string, zoals ik al zei:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$string
= ""; // string initialiseren
// while

$string .= "kersen 3,5 per kg."; // hier je producten en gegevens erbij
// einde while

echo $string;
?>
Gewijzigd op 29/08/2015 22:24:10 door - Ariën -
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 22:25:44
Quote Anchor link
Het lukt mij niet de while erin te krijgen, en begrijp je voorbeeld niet helemaal. Waar moet ik hem nou plakken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 22:30:25
Quote Anchor link
Die while moet vóór je mail komen, en in die while stel je je string samen.
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 22:31:13
Quote Anchor link
Ja maar ik snap niet hoe :(
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 22:36:09
Quote Anchor link
Aan het begin van je code-blok zet je je while()-loop neer,waarin je alle producten ophaalt. En daarin genereer je de string.

Die geef je daarna mee aan je mail-functie.

Probeer maar eens.
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 22:38:50
Quote Anchor link
Maar ik snap niet hoe ik die string moet genereren, ik heb de while loop al:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

    $result
= mysqli_query($db, "SELECT ordered_products.ID, ordered_products.aantal,products.name
FROM ordered_products
INNER JOIN products
ON ordered_products.ID=products.ID
WHERE products.order_id=42 "
);
    if($result) {
        while($data = mysqli_fetch_assoc($result)) {
         {;
?>

 <?php echo $data['ID'] ?> <?php echo $data['aantal'] ?> x
<?;}
        }
    } else {
      {;?> Er is een fout opgetreden bij het laden van de producten uit deze bestelling.<?;}
    }
?>


Toevoeging op 29/08/2015 22:46:41:

Wacht ik denk dat ik hem snap , het is zaterdag avond he hahah


Toevoeging op 29/08/2015 22:47:10:

Nee, toch niet want hoe kan ik meerdere string van dezelfde naam hebben met andere inhoud?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2015 22:48:36
Quote Anchor link
met de .= operator. Zie eerder in dit topic.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$inhoud
= ""; // initialiseren

while($data = mysqli_fetch_assoc($result)) {
    $inhoud .= $data['ID']." x ".$data['aantal']."<br>";
}


echo $inhoud;
?>
Gewijzigd op 29/08/2015 22:49:26 door - Ariën -
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

29/08/2015 22:50:50
Quote Anchor link
--

Toevoeging op 29/08/2015 22:52:47:

Thx aar
Gewijzigd op 29/08/2015 22:51:09 door Niels Rietveld
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.