PTR-record?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/07/2015 03:26:53
Quote Anchor link
Hey mensen,

Ik was nog even wat aan het lezen over DNS-records. Per toeval las ik ergens dat het raadzaam is om ook een PTR-record in te stellen, waarmee aan de hand van een IP-adres een host geresolved kan worden. Als ik het goed begrijp wordt dit door sommige mailcliënts gebruikt om te controleren of de domeinnaam en het IP-adres overeenkomen.

Mijn vraag is nu of het raadzaam is zo'n PTR-record in te stellen, en zo ja, hoe doe ik dat exact?

Volgens mij moet ik dan m'n IP-adres invullen en de naam van het domein. Maar gebruik ik dan gewoon het hoofddomein "domein.nl" of gebruik ik "mail.domein.nl". Ik heb "mail.domein.nl" ingesteld als MX-record, maar de mail zelf wordt verstuurd via "[email protected]" (dus via het hoofddomein). Hoe stel ik dan het PTR-record in?
Gewijzigd op 27/07/2015 03:29:20 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 21:11:11
 
Willem vp

Willem vp

27/07/2015 09:09:19
Quote Anchor link
Dit zul je denk ik via je provider moeten regelen.

Als het IP-adres van je server 1.2.3.4 is, moet er een PTR-record worden toegevoegd aan de zone 3.2.1.in-addr.arpa, en ik vermoed dat je die zone niet zelf in beheer zult hebben. ;-)
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

27/07/2015 10:18:02
Quote Anchor link
Het PTR record is de reverse naam, dus de hostnaam waar het IP adres aan gebonden is, dus bijvoorbeeld server.ozzie.nl. Maar zoals gezegd is dit in beheer van je provider, en tenzij je ze heel lief aankijkt zullen ze waarschijnlijk dit beheer niet uit handen geven. Meestal zullen ze het PTR record instellen naar iets dat je tijdens het bestellen van je VPS opgeeft.
 
Willem vp

Willem vp

27/07/2015 10:26:19
Quote Anchor link
> tenzij je ze heel lief aankijkt zullen ze waarschijnlijk dit beheer niet uit handen geven

Hangt een beetje van je provider af. Voor mijn internetverbinding thuis (XS4All, vast IP-adres) kan ik het gewoon via het service center instellen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een VPS huurt er ergens op de beheerpagina ook zoiets kan worden ingesteld.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/07/2015 12:33:00
Quote Anchor link
Dank jullie voor het meedenken.

Even wat extra informatie. Ik heb op basis van wat jullie zeiden dus even via een online tool gekeken of er reeds een PTR record is ingesteld. Dit is inderdaad het geval en deze komt inderdaad overeen met de naam van de server die ik bij STRATO host.

Het gekke is dat ik mijn domeinen bij Versio host. Via het klantenpaneel kan ik daar per domein de DNS-records invullen. Daar kan ik dus ook kiezen om een PTR-record in te stellen. Dat heb ik niet gedaan, maar wellicht heeft Versio dat dan automatisch al ingesteld.

Wat ik alleen niet zo goed snap. De server heeft een naam zoiets als "abc123.stratoserver.com". Nu stuur ik dus iemand een mail via "[email protected]". Het IP-adres waarmee deze mail verstuurd wordt, is 1.2.3.4. Nu gaat de mailcliënt dat IP-adres dus resolven naar een hostname, en dan komt ie terecht bij abc123.stratoserver.com. Maar wat heeft ie dan aan die hostname? Mijn mail is immers verstuurd via @pietjepuk.nl. Dat is een ander domein dan de hostname, dus die twee corresponderen niet met elkaar. Hoe krijg je dan toch een geldige validatie?
 
- SanThe -

- SanThe -

27/07/2015 12:43:05
Quote Anchor link
Zonder PTR record kan een ip niet resolven, dus kan er geen (server)naam aan gekoppeld worden.
Veel mailservers weigeren simpelweg mail als er niet geresolved kan worden.
Ook weigeren ze vaak mail als de DNS geen ip kan leveren voor de (server)naam.
Of een client hier ook mee werkt zou ik niet weten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/07/2015 12:50:12
Quote Anchor link
Ik heb nu dus wel een PTR-record bij mijn domeinen. Dus dat klopt in ieder geval. Maar die resolvet dus in de naam van de server. Niet in de naam van het domein. Ik weet niet of dat kwaad kan?
 
Willem vp

Willem vp

27/07/2015 13:00:47
Quote Anchor link
Dat je IP-adres niet geresolved wordt naar pietjepuk.nl is geen probleem. Je kan tenslotte via de mailserver op dat IP-adres mail versturen vanaf meerdere domeinen, en een reverse lookup kan naar slechts 1 hostname.domein resolven. De mailserver valideert dus op een andere manier.

Als je mailserver mail verstuurt, maakt hij verbinding met een andere mailserver. Die (ontvangende) mailserver kijkt naar het IP-adres dat binnenkomt en doet een reverse lookup. Daar komt in dit geval abc123.stratoserver.nl terug. Zolang die naam bij een forward DNS lookup matcht met het IP-adres is er niets aan de hand. Matchen die twee niet (of is een van de twee niet te resolven) dan hangt het af van de instellingen van de mailserver wat er met je mail gebeurt.
Gewijzigd op 27/07/2015 13:04:07 door Willem vp
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/07/2015 13:11:18
Quote Anchor link
Ah oké, dus als ik het goed begrijp wordt er niet op het domein gecontroleerd van waaraf wordt verzonden, maar is deze check uitsluitend bedoeld om een server te kunnen identificeren? Dus anders gezegd, het IP-adres is 1.2.3.4. Vervolgens wordt gecheckt hoe die server heet. Van de verkregen servernaam wordt vervolgens het IP-adres opgevraagd. Als dit IP-adres matcht met het 1e IP-adres dan klopt het. Correct?

Ik zei eerder overigens dat Versio blijkbaar mijn PTR heeft ingesteld, maar in die online tool zie ik dat STRATO (waar ik de VPS huur) de PTR heeft ingesteld. Ik ga er dan maar vanuit dat het allemaal klopt.
 
- SanThe -

- SanThe -

27/07/2015 13:15:59
Quote Anchor link
Zo te zien is het volgens mij wel okee.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/07/2015 13:23:14
Quote Anchor link
En de uitleg zoals ik die gaf, klopt dat?

Toevoeging op 27/07/2015 13:37:14:

PS @Willem:

Jij weet ook veel van servers. Ben jij eigenlijk een voorstander van A-records of CNAMES?

Stel je hebt een A-record voor domein.nl dat verwijst naar IP 1.2.3.4 en nu wil je ook een record maken voor www.domein.nl. Zou je hier dan ook een A-record voor gebruiken dat verwijst naar 1.2.3.4, of juist een CNAME die verwijst naar domein.nl? (en waarom?)
 
Willem vp

Willem vp

27/07/2015 15:25:38
Quote Anchor link
> Ben jij eigenlijk een voorstander van A-records of CNAMES?

Ik heb daarin geen uitgesproken standpunt. ;-)

Om dit draadje niet te vervuilen, zal ik je vraag beantwoorden in het oorspronkelijke topic.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.