Push berichten versturen vanaf backend systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Johnny Cash

Johnny Cash

31/10/2013 12:58:56
Quote Anchor link
Goedemiddag allemaal,

Ik heb via verschillende zoekopdrachten geprobeerd een antwoord te krijgen op de vraag: hoe kan ik mijn backend server/systeem een push bericht naar een url sturen + variabelen nadat er een actie is verricht.

Dat push bericht moet dus automatisch gebeurden zodra een actie gelukt is.

Omdat ik nieuw ben met dergelijke functies heb ik geen idee hoe of waar ik moet zoeken.
Ik heb op PHP.net gezocht naar cURL Functions maar daar wordt ik niet veel wijzer uit.

Ik hoop dat iemand een antwoord of verwijzing voor mij heeft die goed te begrijpen is.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 05:34:00
 
Pipo Clown

Pipo Clown

31/10/2013 14:23:20
Quote Anchor link
Neem de term "websocket" eens op in je zoekstring, grote kans dat je dan vindt wat je zoekt.
 
Johnny Cash

Johnny Cash

31/10/2013 14:39:30
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie.
Ik was dit principe idd al eerder tegen gekomen maar kwam daar niet heel veel verder mee. Daarom dacht ik dat die Curl mogelijkheid beter zou zijn, maar heb daar geen kennis van zoals ook niet van die sockets...

Toevoeging op 31/10/2013 14:45:50:

Ik ben ondertussen iets opgeschoten met de Curl functies. Misschien heeft iemand nog een goede interessante verwijzing naar een website waarop goede tekst en uitleg staat beschreven?
 
- Raoul -

- Raoul -

31/10/2013 15:15:42
Quote Anchor link
Curl heeft niks te maken met push berichten. Wil je push berichten, dan gebruik je websockets.
 
Johnny Cash

Johnny Cash

31/10/2013 19:06:14
Quote Anchor link
Wat is dat precies het verschil. Misschien is mijn titel dan wel helemaal niet goed.

Mijn toelichting:
Ik voer een actie uit in een backend systeem. Daarvoor moet er via een achter de schermen werkend script een opdracht (url met variabelen) worden gestuurd naar een ander systeem.

Wat zou ik daarvoor moeten gebruiken?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/11/2013 00:33:03
Quote Anchor link
een actie is wel een heel algemeen begrip evenals een achter de schermen werkend script.

Dus:
Welk OS?
Wat voor script / in welke taal?
 
Johnny Cash

Johnny Cash

01/11/2013 09:23:13
Quote Anchor link
Een actie middels een PHP script. Het is dan een script die zorgt dat de data in een ander systeem eigenlijk wordt bijgehouden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.