Versio

Query probleempje

Overzicht Reageren

Justin S

Justin S

20/08/2010 18:48:45
Quote Anchor link
Ik zie het even niet meer, na al die regels code.

Ik wil uit de tabel zohoTicket de checken of het laatst aangevraagde ticket al een week oud is, maar op de een of andere manier krijg ik elke keer 0 rijen terug:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
    $checkTicket
    =    $db->query('SELECT id, ticket, created FROM zohoTicket WHERE created BETWEEN NOW() - INTERVAL 1 WEEK AND NOW()');
    echo $checkTicket->rowCount();
?>

Als ik een 0 terug krijg moet ik een functie uitvoeren die een nieuw ticket aanvraagt, en anders mag de laatste ticket opgehaald worden en doorgegaan. Dit is geen probleem, alleen moet ik dan wel de check goed krijgen...

Ik zie het even niet zo snel wat er fout gaat..

En ja, er staat een record in met het datetime field van vandaag: 2010-08-20 18:22:22 die zou die dus moeten vinden!

Edit: Hij moet dus exact een week geleden checken, dus stel: iemand komt volgende week op 2010-08-27 18:22:23 dan moet hij dus 0 rijen weergeven, dus er dient ook op tijd te worden gechecked, niet alleen op datum.

Edit2:
Reeds opgelost:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
    $checkTicket
    =    $db->query('SELECT id, ticket, created FROM zohoTicket WHERE created >= DATE_SUB(CURDATE(), INTERVAL 1 WEEK)');
    echo $checkTicket->rowCount();
?>
Gewijzigd op 20/08/2010 19:04:52 door Justin S

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 13:50:18
Gesponsorde koppelingen:

Noppes Homeland

Noppes Homeland

20/08/2010 19:04:54
Quote Anchor link
En waarom zit je dan met between te knoeien ?

created >= NOW() - INTERVAL 1 WEEK

ticket is niet ouder dan een week

Justin S

Justin S

20/08/2010 19:05:20
Quote Anchor link
Ja ik kwam er ook net achter.. Zat het een beetje omslachtig te doen. Thanks though!

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player