Reflection class in PHP?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Simon Blok

Simon Blok

18/05/2009 21:42:00
Quote Anchor link
Beste mensen,
Graag zou ik jullie mening horen over het volgende:

Ik ben bezig met een CMS. Dit CMS bestaat uit modules, die in principe als één geheel kunnen samenwerken met de core. Ik werk volgens het MVC-principe.

Elke module heeft (minstens) één controller. Nu wil ik dynamisch een lijst genereren met acties die gedaan kunnen worden binnen de module. Deze acties zijn in principe allemaal opgenomen als methode in één van de controllers.

Een mogelijkheid zou zijn om boven deze methode een phpdoc-tag te plaatsen. Deze tags zijn uitleesbaar met de PHP reflection-class, in principe zou ik dus op deze manier een lijst kunnen genereren van acties die binnen een module gedaan kunnen worden.

Wat vinden jullie van deze methode? Omslachtig of juist handig? Hebben jullie misschien nog andere ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken!

EDIT: Ik wil niet de namen van alle methoden binnen de controller, maar een uitleg van deze methoden. Deze uitleg zou je als phpdoc-tag kunnen opnemen boven de methodens
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Simon Blok
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.