Restricted pagina's voor admin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Loescinda Boersma

Loescinda Boersma

18/08/2015 13:55:49
Quote Anchor link
Hoi,

Ik probeer wat aan te passen in mijn loginscript maar lukt niet helemaal. Het login script werkt perfect maar ik wil dat er bepaalde links alleen zichtbaar zijn als iemand met de 'role' admin is ingelogd. Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, zou iemand mij opweg kunnen helpen? Ik ben helaas nog een beginner met PHP.

Login
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
    require('db.php');
    session_start();
    // If form submitted, insert values into the database.
    if (isset($_POST['username'])){
        $username = $_POST['username'];
        $password = $_POST['password'];
        $username = stripslashes($username);
        $username = mysql_real_escape_string($username);
        $password = stripslashes($password);
        $password = mysql_real_escape_string($password);
    //Checking is user existing in the database or not
        $query = "SELECT * FROM `klanten` WHERE username='$username' and password='".md5($password)."'";
        $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
        $rows = mysql_num_rows($result);
        if($rows==1){
            $_SESSION['username'] = $username;
            header("Location: index.php"); // Redirect user to index.php
            }else{
                echo "<div class='form'><h3>Username/password is incorrect.</h3><br/>Click here to <a href='login.php'>Login</a></div>";
                }
    }
else{
?>


Auth
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
session_start();
if(!isset($_SESSION["username"])){
header("Location: login.php");
exit(); }
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 09:06:44
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/08/2015 14:06:42
Quote Anchor link