Resultaten sorteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 19:14:00
Quote Anchor link
Hoi,

Een tijdje geleden had ik een topic geopent waarin ik vroeg of er een manier is om de relevantie te bepalen aan de relevantie die mysql terug geeft én de datum. (dit met een FULL TEXT SEARCH dus).

Dit is dus de betreffende zoek sql
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$s_sql
= "SELECT *, MATCH(`titel`) AGAINST ('>".$s."') AS `relevantie` FROM nieuws WHERE MATCH (titel,korttekst,tekst) AGAINST ('".$s."' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY datum DESC, relevantie DESC";
?>


Nu heb ik nog eens goed en hard lopen/zitten denken. En kwam ik tot het volgende idee.
Ik wil laten sorteren op de relevantie.

En hoe wil ik die relevantie nu berekenen?
Deel 1: MySQL retourneerd een relevatie...

Deel 2 De datum is als timestamp, dus een 10 cijferig getal... Als ik dit getal deel door de huidige timestamp... dan komt er bij een nieuw artikel een hoger getal uit dan bij een ouder... Maar omdat ik de relevantie belangrijker vindt dan de datum doe ik het getal wat uikomt ( >= 1 ) * 0.75.

Vervolgens tel ik de relevantie welke is berekend bij Deel 1 + Deel 2 en hier moet deze dan op gaan sorteren.


Echter is dit een vrij ingewikkeld iets... en ik weet hoe je dingen kan selecteren uit de database, er inzetten, een beetje laten zoeken verwijderen en al dat... maar dit is toch nog iets te ingewikkeld, vandaar dat ik hier hulp zoek. Ik denk dat dit niet alleen voor mij, maar ook voor andere php'ers interessant kan zijn...

Alvast bedankt,
Arian
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 13:50:39
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 19:23:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je een timestamp wanneer je met een DATETIME veel meer mogelijkheden hebt? Zie bv. hoofdstuk 12.5 van de MySQL-handleiding. En mocht je toch echt met een timestamp willen werken, MySQL kan van een DATETIME zo weer een timestamp maken.

Maar dan nu even terug naar de vraag: Wat vind je zo ingewikkeld aan de berekening? Je hebt alles al op een rijtje staan, nu nog even in de SQL zetten en klaar ben je.

Tip: Schrijf de SQL uit over meerdere regels om het overzicht te houden. En natuurlijk af en toe inspringen.
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 19:34:00
Quote Anchor link
Maar zou je mij een beetje op weg willen helpen want ik snap nog niet zoveel van die mysql functies omdat ik hun site nog niet helemaal door heb :S
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 19:41:00
Quote Anchor link
Wat snap je dan niet aan de documentatie van MySQL? Met de volgende query kun je bv. berekenen hoe oud een artikel is (in dagen):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT
  DATEDIFF(CURDATE(), datum) AS verschil
FROM
  tabelnaam

De kolomnaam 'datum' bevat de datum, duhhh. Uiteraard kun je deze berekening ook onderdeel laten zijn van een grotere berekening.

En nu mag je zelf weer even aan de slag.
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 20:35:00
Quote Anchor link
Aah, ik snap het nu wel al een beetje...
Maar
DATEDIFF(CURDATE(), datum) AS verschil,
geeft een hoger getal dus als het ouder wordt, en
MATCH(titel) AGAINST('zoekwoord') AS titel_relevantie,
geeft een lager getal als het minder relevant wordt.

Hoe kan ik dan berekenen dat een ouder bericht een lager getal krijgt dan een nieuwer ?
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 20:36:00
Quote Anchor link
Door de input van de functie DATEDIFF() om te draaien...

DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil

Edit: Of even in de handleiding kijken:
http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/date-and-time-functions.html
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 20:50:00
Quote Anchor link
:O oke (Y) tnx.

Ik snap hem.
Maar nu wil ik verder rekenen. Ik heb ondertussen een getal gemaakt bij de datum, titel, de kortte tekst (korttekst), en het lange artikel (tekst).

dus dan denk ik, dat doe ik zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie,
         ((verschil / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) AS relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY relevantie DESC"
;
?>


Maar helaas, werkt niet... hij zegt hier met mysql_error(): Onbekende kolom 'verschil' in field list.

dus dan probeer ik het zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY ((verschil / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) DESC"
;
?>


Maar helaas werkt ook niet... Hier zegt hij met mysql_error(): Onbekende kolom 'verschil' in order clause

Hoe komt dit nou ?? :S
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 20:52:00
Quote Anchor link
Volgens mij kun je een alias niet in de ORDER BY gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 20:55:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 10.10.2006 20:52:
Volgens mij kun je een alias niet in de ORDER BY gebruiken.
Dat is volgens mij ook het geval. De berekening kun je echter wel in de ORDER BY opnemen, dat is geen enkel probleem.
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 20:57:00
Quote Anchor link
Oftewel probeer eens.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY ((DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) DESC"
;
?>
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 20:59:00
Quote Anchor link
@ klaas jan... je bedoelt dus dat je bv niet op 'verschil' kan sorteren?
volgens mij wel. Want hij deed het wel... ;-) als ik de tweede situatie neem en dan ORDER BY verschil doe
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 21:07:00
Quote Anchor link
Wat is op internet
lees is, is dat het niet mogelijk is.

Maar jij zegt dat de 2e situatie werkt? Wat bedoel je met de 2e situatie?

En als ik Frank zijn Post lees dan geloof ik dat hij het met mij eens is.
(kan het mis hebben)

Het is Klaasjan btw
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 21:23:00
Quote Anchor link
Ja sorrie niet helemaal goed gelezen... :S

Maar als ik dit gebruik, wat jij voorstelde, werkt het ook nog niet...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY ((DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) DESC"
;
?>


Ik krijg namelijk deze error: 'Onbekende kolom 'titel_relevantie' in order clause'

Deze error kreeg ik net ook, alleen kon hij kolom verschil (van de datum) niet vinden.
dus ik dacht.. als ik die error van het verschil weg kan werken dmv die 'DATEDIFF(datum, CURDATE())' na ORDER BY te zetten. Kan dat ook wel als ik de rest daar weer achter zet en ik zet een * tussen de regels zodat hij het vermenigvuldigt.

Dus dit maakte ik erven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY ((DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 0.5) *
        MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) *
        MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) *
        MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) DESC";
?>


Maar helaas nu krijg ik wéér een error. Namelijk deze: 'Er is iets fout in de gebruikte syntax bij 'DESC' in regel 10'
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 21:53:00
Quote Anchor link
Tel het aantal haakjes eens. Mist volgens mij een haakje voor DESC
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 21:56:00
Quote Anchor link
Ik heb nu dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    (DATEDIFF(datum, CURDATE()) +
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') * 2 +
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') * 0.5 +
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."')) * 1 AS relevantie,
    titel,
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) * 0.1 AS datum_relevantie,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."') AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY relevantie ASC"
;
?>


Dit werkt wel goed... alleen de datum telt nog veelste zwaar mee, die mag wel / 10. Het lukt me alleen nog niet om enkel de datum /10 te doen... :$
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 21:57:00
Quote Anchor link
Mooi dat het nu werkt. Je kunt dus niet sorteren op een alias.
Morgen weer een dag. Truste all
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 22:00:00
Quote Anchor link
Waarom zou je niet alleen de datum door 10 kunnen delen? Gebruik haakjes ( en ) om dat deel aan te geven dat je wilt gaan delen:
(DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 10 )

en klaar ben je weer
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/10/2006 22:01:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 10.10.2006 21:57:
Mooi dat het nu werkt. Je kunt dus niet sorteren op een alias.
Morgen weer een dag. Truste all


Je kunt sorteren op een alias hoor! Dit werkt prima:
SELECT tekst1 AS mijn_tekst
FROM voorbeelden
ORDER BY mijn_tekst ASC
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 22:05:00
Quote Anchor link
Ik moet je gelijk geven Jan net getest SELECT id AS mijn_id FROM blaat ORDER BY mijn_id werkt inderdaad
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 22:08:00
Quote Anchor link
Hmmm..
Nu doet hij het wel behoorlijk..

met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    (DATEDIFF(datum, CURDATE()) * 0.1 +
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') * 2 +
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') * 0.5 +
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."')) * 1 AS relevantie,
    titel,
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) * 0.1 AS datum_relevantie,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') * 2 AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') * 0.5 AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."') AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY relevantie DESC"
;
?>


Nog een vraagje dan? Hoe krijg ik de resultaten waar dus tekst_relevantie == 0 uitkomt weg... Want die zijn dus totaal niet relevant dus wil ik ook niet in mijn lijstje krijgen

In php zou ik het wel kunnen, maar dit is natuurlijk niet de netste/snelste oplossing neem ik aan.

Edit: Laat maar, ik wilde er dus WHERE tekst_relevantie > 0 tussen zetten, maar toen deed hij het dus niet wat Klaasjan waarschijnlijk bedoelde. Dus heb ik daar WHERE MATCH(tekst) AGAINST('".$s."') * 0.5 > 0 van gemaakt, en nu werkt hij :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.