Resultset sorteren op naam met voorkeur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cedric

Cedric

24/12/2009 15:42:00
Quote Anchor link
Hoi SQL experts,

Ik zit met een vervelend SQL probleempje. Ik heb een zoekbalk waarmee ik een database doorzoek (SQLite). Ik maak dus vanzelfsprekend gebruik van het LIKE keyword.

Nu zou ik graag de resultset sorteren op relevantie (qua begin van het woord). Even een voorbeeld.

Stel ik zoek op 'ING', dan zou in de resultset 'ING Bank & Verzekeringen' voor 'BelastINGen' moeten komen te staan.

Dus eigenlijk sorteren op de zoekterm en verder alfabetisch. Zelf kon ik niet meteen een oplossing vinden. Ik zou graag weten of hier via de query iets aan te doen is, daar sorteren via PHP geen optie is.

Graag jullie kijk hierop of dit mogelijk is.

Bedankt,

Cedric
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 00:13:52
 
Cedric

Cedric

26/12/2009 12:29:00
Quote Anchor link
Iemand een idee?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

26/12/2009 13:54:00
Quote Anchor link
Normaal gesproken zou je hier een FULLTEXT search voor gebruiken, ik weet alleen niet of sqlite dat ondersteund. Met zo'n zoekopdracht kun je namelijk de relevantie van afzonderlijke resultaten bepalen en daarop sorteren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.