RewriteRule 404 error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 12:25:43
Quote Anchor link
Hallo, ik probeer al een week de RewriteRule te laten werken, maar het lukt mij niet.

Ik gebruik Xampp en heb mod_rewrite aan staan.
Mijn .htaccess:
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^/profiel/(\w+)$ /profiel.php?naam=$1 [L]

Dus ik wil bij http://localhost/profiel.php?naam=test dat ik die pagina kan bezoeken op http://localhost/profiel/test
Als ik dan http://localhost/profiel/test bezoek krijg ik een 404 error. Wat doe ik fout?
Gewijzigd op 02/10/2011 12:32:55 door Jurre de Jongh
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 00:54:14
 
PHP Scripter

PHP Scripter

02/10/2011 13:03:14
Quote Anchor link
Haal die / eens weg voor profiel.
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 13:09:08
Quote Anchor link
Ik heb nog steeds 404 error.

.htaccess:
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^profiel/(\w+)$ profiel.php?naam=$1 [L]
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

02/10/2011 13:58:47
Quote Anchor link
RewriteRule ^profiel/test(\?.+?)?$ /404.html [QSA]
RewriteRule ^profiel/profiel.php\?naam=(.+?)(&.+?)?$ profiel/test$ [QSA]
Gewijzigd op 02/10/2011 13:59:24 door Jacco Brandt
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 14:59:37
Quote Anchor link
Jacco Brandt op 02/10/2011 13:58:47:
RewriteRule ^profiel/test(\?.+?)?$ /404.html [QSA]
RewriteRule ^profiel/profiel.php\?naam=(.+?)(&.+?)?$ profiel/test$ [QSA]


Hoe bedoel je? Ik snap hem niet echt.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

02/10/2011 15:03:15
Quote Anchor link
Zet dit in je .htaccess:
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^profiel/test(\?.+?)?$ /404.html [QSA]
RewriteRule ^profiel/profiel.php\?naam=(.+?)(&.+?)?$ profiel/test$ [QSA]
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 15:10:47
Quote Anchor link
Ik snap er echt helemaal niks van, ik doe dat in mijn .htaccess en ga dan naar http://localhost/profiel/test, maar krijg nog steeds 404 error.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

02/10/2011 17:40:12
Quote Anchor link
Dat was toch de bedoeling?

Wacht, ik heb je verkeerd begrepen. Probeer dit eens:
RewriteRule ^profiel/(.+?)(\?.+?)?$ /profiel.php?naam=$1 [QSA]
Gewijzigd op 02/10/2011 17:42:05 door Jacco Brandt
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 21:16:49
Quote Anchor link
Nog steeds 404 error :( Ik snap er echt niks meer van...
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

02/10/2011 21:44:24
Quote Anchor link
Probeer deze eens:

RewriteRule ^profiel/([^/\.]+)/?$ profiel.php?naam=$1 [L,QSA]
 
The Force

The Force

02/10/2011 21:57:48
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule ^(profiel)/([a-z0-9_-]+)/?$ profiel.php?naam=$2 [L]


Dit werkt bij mij. Het eerste deel is 'profiel' en in het tweede gedeelte mogen tekens van 'a' tot 'z' voorkomen, nul tot en met 9, een '_' en een '-'. Je kan dat eventueel uitbreiden (bijv. als je A-Z toevoegt dan kan je ook hoofdletters gebruiken).

Kijk eens in de Apache error log als je meer informatie wilt hebben waar het precies verkeerd gaat. Je kan ook wat combinaties uitproberen. Geef bijvoorbeeld i.p.v. enkel 'profiel.php' het volledige pad op (bijv. http://localhost/profiel.php?naam=$2). Probeer het met slashes ervoor en zonder. Kijk in de Apache configuratie of de mod_rewrite module überhaupt aanstaat.
 
Roel -

Roel -

02/10/2011 22:02:14
Quote Anchor link
Euh lol, ik doe het altijd zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^profiel/(.*)/$ profiel.php?id=$1
RewriteRule ^profiel/(.*)$ profiel.php?id=$1
 
Jurre de Jongh

Jurre de Jongh

02/10/2011 22:10:54
Quote Anchor link
Als goed is staat mod_rewrite aan, als ik phpinfo() doe staat hij erbij.
Quote:
Loaded Modules core mod_win32 mpm_winnt http_core mod_so mod_actions mod_alias mod_asis mod_auth_basic mod_auth_digest mod_authn_default mod_authn_file mod_authz_default mod_authz_groupfile mod_authz_host mod_authz_user mod_autoindex mod_cgi mod_dav_lock mod_dir mod_env mod_headers mod_include mod_info mod_isapi mod_log_config mod_mime mod_negotiation mod_proxy mod_proxy_ajp mod_rewrite mod_setenvif mod_ssl mod_status mod_php5 mod_perl mod_dosevasive22


Maar ik krijg nog steeds 404 error.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.