Ruwe data omzetten naar een PDF file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johnny Cash

Johnny Cash

08/05/2015 10:29:39
Quote Anchor link
Beste programmeurs,

Ik ben aan het stoeien met ruwe data die ik moet zetten naar een leesbaar pdf bestand.
Voor het tonen van pdf bestanden (based on php) gebruik ik tcpdf (dit wordt nu eenmaal gebruikt in het systeem).

Nu krijg ik via een API ruwe data die ik moet omzetten naar een pdf bestand.
Die ruwe data staat vol met 98%DE%09%D4%F4%0Dj%E6X%EDe%9 achtige codering.

Hoe kan ik zo'n retrieve omzetten naar een pdf bestand, en nog beter hoe ik de ontvangen ruwe data direct op slaan op mijn server zodat ik later een echt pdf bestand kan aanroepen op basis van een uniek nummer.

Onderstaand stukje code had ik gevonden om daar (wanneer het werkt) de pdf mee op te slaan...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
file_put_contents('pdffiles/' . $decode['uniquenumber'] . '.pdf', $decode['rawdata']);
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 21:33:22
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/05/2015 11:48:18
Quote Anchor link
Is er iets bekend over de formattering/encodering van je brondata?

Je zou deze in eerste instantie rauw op kunnen slaan in je database. Dit lijkt mij sowieso een goede zaak in het kader van cachen van (remote) data. Ik weet trouwens niet of dat in dit geval een valide strategie is omdat ik niet weet wat voor data dit is.

Vervolgens zou je, als je weet wat voor brondata het is, deze om kunnen zetten naar een utf8 variant. Daarna kun je deze utf8 encoded (en hopelijk fatsoenlijk leesbare) data als uitgangspunt nemen voor het opstellen van je PDF-documenten (die waarschijnlijk ook gebruik maakt van UTF-8?).

Maar stap 1 is dus het identificeren van de (character) encoding van je brondata. Is hier documentatie van?
 
Johnny Cash

Johnny Cash

08/05/2015 19:59:56
Quote Anchor link
Ik weet niet hoe ik kan zien in hoeverre iets bekend is over de formattering/encodering van de brondata, niet helemaal thuis in api's en pdf creations.

De rauwe data opslaan in de Database ga ik sowieso doen. Kan altijd nog van pas komen.

Ik heb het volgende in de api staan, en dat geeft dus met succes de rauwe data terug waaruit ik een pdf file moet gaan creeeren, maar hoe... een karige tot bijna geen documentatie.

Voor het tonen van een pdf (op basis van php, mysql) gebruik ik tcpdf en die gebruikt utf8.

Het stukje code wat mij de rauwe data:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$request = TARGET_SITE_API . 'retrieve-pdf/?' . $string . '&signature=' . $signature;

$result = file_get_contents($request);

    $decode = json_decode($result, true);
    // var_dump($decode);
    /*
    in de var_dump staat:
        array(
            'uniquenumber'      => $consignment->uniquenumber,
            'rawdata' => '%PDF........ ruwe data',
        )    
    */    

file_put_contents('' . $decode['uniquenumber'] . '.pdf', $decode['rawdata']);
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/05/2015 20:22:10
Quote Anchor link
lol.

Dit is mogelijk al de binaire data van de PDF zelf? Maar waarom zou je dat dan JSON-encoded willen versturen o_O. Hm, wellicht om daar nog externe meta-data aan te hangen ofzo, maar het klinkt nogal vaag.

En ja, als die data al binaire PDF-meuk is wordt het wss een beetje lastig om dit weer uit je PDF te trekken.

of misschien ook niet
 

16/05/2015 23:06:47
Quote Anchor link
@Thomas; bedankt voor de link naar http://www.pdfparser.org . Kan nog van pas komen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.