Scripts die makkelijk zijn voor beginners

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Timo Kleinhout

Timo Kleinhout

18/02/2011 10:32:19
Quote Anchor link
Hallo,

Veel mensen zeggen altijd dat je het best PHP kunt leren door naar scripts van anderen te kijken. Ik probeer dat te doen, maar zie gelijk veel grote scripts en hele moeilijke dingen.

Weten jullie paar scripts die je als beginner kunt bekijken (en ook een beetje snapt) door er wat van te leren?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 14:33:29
 
- Mark -

- Mark -

18/02/2011 10:43:40
Quote Anchor link
Het maakt toch niet uit of een script groot of klein is? Een groot script kun je gewoon in stukken delen zullen we maar zeggen. Stel je bent naar een forum script aan het kijken. Een forum bestaat meestal uit meerdere delen. Je kunt dan per deel kijken hoe het in elkaar steekt. Als je alle kleinere delen hebt uitgevogeld dan weet je waarschijnlijk ook hoe het grotere totaal script werkt.
 
Jelle -

Jelle -

18/02/2011 11:00:06
Quote Anchor link
Begin met tutorials
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/02/2011 11:07:40
Quote Anchor link
Begin inderdaad met tutorials en bouw eens een spam-safe gastenboekje bijvoorbeeld, of een contactformulier (wel beveiligd tegen mail-header injection).....
 
Kris Peeters

Kris Peeters

18/02/2011 12:13:17
Quote Anchor link
Ik zou je aanraden om vanaf het begin te beginnen.

- echo Hello World!
- strings behandelen
- rekenen
- functies
- ...

Als je deze bouwblokken kent, kan je beginnen kijken naar andermans' scripts.
 
Timo Kleinhout

Timo Kleinhout

18/02/2011 12:20:53
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties! Maar de basis tutorials heb ik al gehad.. grotendeels snap ik dat allemaal wel.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.