scroll stop script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rick geenidee

rick geenidee

18/06/2009 17:32:00
Quote Anchor link
hallo iedereen.
het heb een systeem ergens gedwonload en zelf een en ander aan aangepast.
alleen nu is er een fout dat hij als je iets aanklikt dat ej moet kunnen verplatsen hij outomatisch naar onder scrolt.
het script is superlang dus dat gaat niet lukken.
nou is mijn vraag of iemand een script heeft dat hij niet scrold of alleen als de gebruiker het zlef doet.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 09:03:36
 
Midas

Midas

18/06/2009 17:35:00
Quote Anchor link
Verduidelijk alsjeblieft de vraag.
 
Mar kla

mar kla

18/06/2009 17:36:00
Quote Anchor link
"ergens" "iets" " outomatisch naar onder scrolt" "superlang"

Sorry maar ik denk dat je je vraag VEEL beter moet formuleren want hier snapt werkelijk niemand iets van
 
Rick geenidee

rick geenidee

18/06/2009 17:36:00
Quote Anchor link
ik zoek een script die zorgt dat hij niet scrolt behalve als het zoor de gebruiker zelf word gedaan
 
Mar kla

mar kla

18/06/2009 17:38:00
Quote Anchor link
Rick wij is HIJ???

Er is nog nooit iets automatisch gegaan ALLES moet je programmeren. Dus dit ook .

Geef een concreet voorbeeld/ link of het script!
 
Midas

Midas

18/06/2009 17:38:00
Quote Anchor link
Wat bedoel je daarmee?
 
Mar kla

mar kla

18/06/2009 17:44:00
Quote Anchor link
Rick wie is HIJ???

Er is nog nooit iets automatisch gegaan ALLES moet je programmeren. Dus dit ook .

Geef een concreet voorbeeld/ link of het script!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mar kla
 
Rick geenidee

rick geenidee

18/06/2009 17:52:00
Quote Anchor link
het script is nogal groot
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

18/06/2009 17:56:00
Quote Anchor link
Rick,

Het is mij ook geheel onduidelijk wat je bedoeld, maar als we zo, en de gebruikers reactie blijven doorgaan dan wordt dit zekers een nutteloze topic.

Kortom, definieer je probleem! want dat je ergens een systeem hebt gedownload, kan nogal vrij ruim worden gezien.

Ik ga er vanuit met script, en scrollen. dat je een probleem met Javascript hebt.

Betreft het een alternatieve manier van een tekst kader waarbij de gebruiker middels eigen buttons de tekst van boven naar beneden kan scrollen?
 
Rick geenidee

rick geenidee

23/06/2009 15:52:00
Quote Anchor link
hoe bedoel je?
 
Krop Kroppyer

Krop Kroppyer

23/06/2009 16:44:00
Quote Anchor link
Wat ik ervan begrijp is dat rick een manier zoekt om het onbedoeld scrollen tegen te gaan. Dat scrollen gebeurt op het moment dat de gebruiker op een element klikt (ingedrukt houden) om het te verslepen.

Als het inderdaad javascript is, zoals Danny Roelofs zegt, staat er waarschijnlijk in de HTML "code" van dat element en attribuut "OnMouseOn=...". In plaats van de "..." staat er dan een Javascript functie. Zoek in je Javascript-script(en) de definitie van die functie op en verbeter hem of stuur hem door.
Het kan ook zijn dat er in die HTML "code" bij het attribuut "href" iets staat dat lijk op "index.html#verwijzing". Dan scrollt de pagina, als je op dat element klikt, automatisch naar een element op de pagina (in dit geval "index.php") met de waarde "verwijzing" bij het attribuut "title".

Een apart scriptje maken om dat scrollen tegen te gaan is denk ik niet normaal* mogelijk of te ingewikkeld. En verder is het ook heel... lelijk om twee functies te hebben die elkaar tegenwerken.

*normaal: misschien kan het wel maar dan scrollt de pagina een stukje naar beneden en dan weer naar boven.

PS: Wat Danny Roelofs bedoelt is (geloof ik) dat dat "iets" dat je aanklikt wat moet kunnen verplaatsen een zelfgemaakte scrollbar is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.