Select box uitschuiven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:18:40
Quote Anchor link
ik heb een select box waar waardes uit de database staan.

Nu wil ik dat als je een waarde selecteert in de select box dat die gaat kijken in de database welke waardes er aan die waarde zitten...

en die moeten dan met een checkbox ervoor te zien zijn...

Dit lukt allemaal maar ik heb het zo gedaan.:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<select name="Categorie" onchange="this.form.submit();">


Alleen wat er dan gebeurd is is dat de velden boven dit vakje weer leeg worden zodra ik de waarde verander in de select box...

Hoe kan ik het zo maken dat dit niet gebeurd?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/05/2024 12:48:31
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:21:41
Quote Anchor link
Je verstuurd het formulier dus je hebt de gegevens die van tevoren zijn ingevuld. Je kunt ze dan toch gewoon terug zetten of niet?
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:22:07
Quote Anchor link
@mark je bedoeld met $_POST weer enzo?
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:23:54
Quote Anchor link
Ja, ik ging er van uit dat je met velden andere formulier velden bedoelt?
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:27:09
Quote Anchor link
Nee,

Ik heb 4 tekstvelden waar je gewoon tekst in kunt zetten.

Maar na deze velden komt een select box...

Daar zitten waardes in... En zodra je een waarde selecteert. refresht die het formulier en zijn de bovenste 4 tekstvlakken leeg.

Dit wil ik voorkomen of zorgen dat de waardes weer terugkeren in de tekstvlakken.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:35:32
Quote Anchor link
Wat versta je onder tekst velden dan?

Heb je plus minus zoiets of wat bedoel je?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
  <input type="text" name="textfield" id="textfield" />
  <input type="text" name="textfield2" id="textfield2" />
  <input type="text" name="textfield3" id="textfield3" />
  <input type="text" name="textfield4" id="textfield4" />
<select name="Categorie" onchange="this.form.submit();">
    <option value="adf">adf</option>
    <option value="agfadg">adf</option>  
  </select>
  <input type="text" name="textfield4" id="textfield5" />
  <input type="submit" name="button" id="button" value="Submit" />
</form>
Gewijzigd op 06/06/2011 20:42:51 door - Mark -
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:36:38
Quote Anchor link
Ja dat heb ik ongeveer;)

Alleen als ik dan select een waarde selecteer dan zijn de bovenste 4 tekstvlakken weer leeg en dat wil ik niet want dan meoten mensen die 4 vakken weer opnieuw invullen.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:40:27
Quote Anchor link
Wat is dan het probleem? Het formulier wordt in zijn geheel verstuurd. Je doet met "this.form.submit();" hetzelfde als wanneer je op de submit knop drukt.

dat wat is ingevuld staat dan in de $_POST array. Je hoeft het alleen maar in het correcte veld terug te zetten.
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:43:13
Quote Anchor link
@Mark

Sorry had de ; net 1 letter te laat gezet dus had een fout die ik niet zag...

het werkt nu dus hartstikke bedankt.

Weet niet of je ook even naarmijn andere topic wil kijken?:$ Over checkboxen.

Super bedankt voor je hulp.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:47:26
Quote Anchor link
Sorry maar dat is javascript en daar heb ik helaas niet veel kaas van gegeten.
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:49:01
Quote Anchor link
Nee maar als dat met php kan is het ook goed... weet niet of je een oplossing weet.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:54:23
Quote Anchor link
Het kan op meerdere manieren met PHP maar echt gebruikers vriendelijk wordt het niet. Tevens krijg je dan een heleboel uitzonderingen en extra stukken in je script.
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:57:07
Quote Anchor link
Kun je mij een tip geven hoe ik het met php kan doen want ik ben ook niet goed in javascript.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:02:38
Quote Anchor link
Even een vraagje tussen door. Is dit voor die opdracht van Bart Wout?
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:05:11
Quote Anchor link
Nee dit is voor mijn eind opdracht van school.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:14:27
Quote Anchor link
Nah dat maakt het er niet veel beter op.

Anyway

Je weet hoe je een checkbox van te voren als aangevinkt kunt weergeven of niet?
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:17:30
Quote Anchor link
Ja dat weet ik.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:23:25
Quote Anchor link
Je kunt dan bijvoorbeeld een knop in het formulier veld stoppen genaamd check all. als er op die knop wordt gedrukt verander je de waarde van wat zullen we zeggen $checkbox_checked in checked="checked". In elke checkbox die je wilt laten checken door de check_all knop stop je $checkbox_checked
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:49:35
Quote Anchor link
ik heb dit nu

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo '<tr><td><input type="checkbox" checked=checked name="CheckAll" onClick="this.form.submit();">Check/Uncheck all</td></tr>';


Alleen hoe ik hem dan precies moet opvangen kom ik niet helemaal uit...

Kun je me een klein voorbeeldje geven?
 
Arjan -

Arjan -

06/06/2011 21:51:24
Quote Anchor link
Gebruik ajax icm jquery voor dit soort dingen. Veel gebruiksvriendelijker. Verdiep je eens in jquery, scheelt je echt enorm veel onheil.

Ps: wel vreemd dat je voor Bart Wout exact hetzelfde moet maken. Als je ergens geen kaas van gegeten hebt moet je de opdracht niet aannemen (of de opdrachtgever tenminste inlichten (wellicht heb je dit ook gedaan)).
Gewijzigd op 06/06/2011 21:53:06 door Arjan -
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:53:38
Quote Anchor link
Voor Bart heb ik het anders gemaakt.

Ik ben dit voor meerdere formulieren bezig want ben ik ook bezig voor een autogarage bedrijf die ook zo een soort formulier moet hebben waar meerdere checkboxes inzitten.

Daar zitten er merken in met soorten autos en dan kun je nog opties aanklikken enzovoort dus werk je ook met heel veel checkboxes...

Ajax en jquery weet ik totaal niks vanaf dus dat zal hem niet worden.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.