Select box uitschuiven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:18:40
Quote Anchor link
ik heb een select box waar waardes uit de database staan.

Nu wil ik dat als je een waarde selecteert in de select box dat die gaat kijken in de database welke waardes er aan die waarde zitten...

en die moeten dan met een checkbox ervoor te zien zijn...

Dit lukt allemaal maar ik heb het zo gedaan.:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<select name="Categorie" onchange="this.form.submit();">


Alleen wat er dan gebeurd is is dat de velden boven dit vakje weer leeg worden zodra ik de waarde verander in de select box...

Hoe kan ik het zo maken dat dit niet gebeurd?
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 19:57:04
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:21:41
Quote Anchor link
Je verstuurd het formulier dus je hebt de gegevens die van tevoren zijn ingevuld. Je kunt ze dan toch gewoon terug zetten of niet?
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:22:07
Quote Anchor link
@mark je bedoeld met $_POST weer enzo?
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:23:54
Quote Anchor link
Ja, ik ging er van uit dat je met velden andere formulier velden bedoelt?
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:27:09
Quote Anchor link
Nee,

Ik heb 4 tekstvelden waar je gewoon tekst in kunt zetten.

Maar na deze velden komt een select box...

Daar zitten waardes in... En zodra je een waarde selecteert. refresht die het formulier en zijn de bovenste 4 tekstvlakken leeg.

Dit wil ik voorkomen of zorgen dat de waardes weer terugkeren in de tekstvlakken.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:35:32
Quote Anchor link
Wat versta je onder tekst velden dan?

Heb je plus minus zoiets of wat bedoel je?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
  <input type="text" name="textfield" id="textfield" />
  <input type="text" name="textfield2" id="textfield2" />
  <input type="text" name="textfield3" id="textfield3" />
  <input type="text" name="textfield4" id="textfield4" />
<select name="Categorie" onchange="this.form.submit();">
    <option value="adf">adf</option>
    <option value="agfadg">adf</option>  
  </select>
  <input type="text" name="textfield4" id="textfield5" />
  <input type="submit" name="button" id="button" value="Submit" />
</form>
Gewijzigd op 06/06/2011 20:42:51 door - Mark -
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:36:38
Quote Anchor link
Ja dat heb ik ongeveer;)

Alleen als ik dan select een waarde selecteer dan zijn de bovenste 4 tekstvlakken weer leeg en dat wil ik niet want dan meoten mensen die 4 vakken weer opnieuw invullen.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:40:27
Quote Anchor link
Wat is dan het probleem? Het formulier wordt in zijn geheel verstuurd. Je doet met "this.form.submit();" hetzelfde als wanneer je op de submit knop drukt.

dat wat is ingevuld staat dan in de $_POST array. Je hoeft het alleen maar in het correcte veld terug te zetten.
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:43:13
Quote Anchor link
@Mark

Sorry had de ; net 1 letter te laat gezet dus had een fout die ik niet zag...

het werkt nu dus hartstikke bedankt.

Weet niet of je ook even naarmijn andere topic wil kijken?:$ Over checkboxen.

Super bedankt voor je hulp.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:47:26
Quote Anchor link
Sorry maar dat is javascript en daar heb ik helaas niet veel kaas van gegeten.
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:49:01
Quote Anchor link
Nee maar als dat met php kan is het ook goed... weet niet of je een oplossing weet.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:54:23
Quote Anchor link
Het kan op meerdere manieren met PHP maar echt gebruikers vriendelijk wordt het niet. Tevens krijg je dan een heleboel uitzonderingen en extra stukken in je script.
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:57:07
Quote Anchor link
Kun je mij een tip geven hoe ik het met php kan doen want ik ben ook niet goed in javascript.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:02:38
Quote Anchor link
Even een vraagje tussen door. Is dit voor die opdracht van Bart Wout?
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:05:11
Quote Anchor link
Nee dit is voor mijn eind opdracht van school.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:14:27
Quote Anchor link
Nah dat maakt het er niet veel beter op.

Anyway

Je weet hoe je een checkbox van te voren als aangevinkt kunt weergeven of niet?
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:17:30
Quote Anchor link
Ja dat weet ik.
 
- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:23:25
Quote Anchor link
Je kunt dan bijvoorbeeld een knop in het formulier veld stoppen genaamd check all. als er op die knop wordt gedrukt verander je de waarde van wat zullen we zeggen $checkbox_checked in checked="checked". In elke checkbox die je wilt laten checken door de check_all knop stop je $checkbox_checked
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:49:35
Quote Anchor link
ik heb dit nu

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo '<tr><td><input type="checkbox" checked=checked name="CheckAll" onClick="this.form.submit();">Check/Uncheck all</td></tr>';


Alleen hoe ik hem dan precies moet opvangen kom ik niet helemaal uit...

Kun je me een klein voorbeeldje geven?
 
Arjan -

Arjan -

06/06/2011 21:51:24
Quote Anchor link
Gebruik ajax icm jquery voor dit soort dingen. Veel gebruiksvriendelijker. Verdiep je eens in jquery, scheelt je echt enorm veel onheil.

Ps: wel vreemd dat je voor Bart Wout exact hetzelfde moet maken. Als je ergens geen kaas van gegeten hebt moet je de opdracht niet aannemen (of de opdrachtgever tenminste inlichten (wellicht heb je dit ook gedaan)).
Gewijzigd op 06/06/2011 21:53:06 door Arjan -
 
Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:53:38
Quote Anchor link
Voor Bart heb ik het anders gemaakt.

Ik ben dit voor meerdere formulieren bezig want ben ik ook bezig voor een autogarage bedrijf die ook zo een soort formulier moet hebben waar meerdere checkboxes inzitten.

Daar zitten er merken in met soorten autos en dan kun je nog opties aanklikken enzovoort dus werk je ook met heel veel checkboxes...

Ajax en jquery weet ik totaal niks vanaf dus dat zal hem niet worden.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.