Sessies, winkelwagen
hoihee,
Ik wil ID's en aantallen van producten die men wil gaan kopen in een sessie zetten. Zo komt het er uit te zien:
Komt er dus zo uit te zien:
$_SESSION['winkelwagen']['0']['id'];
$_SESSION['winkelwagen']['0']['aantal']; enz
Alleen is de vraag, hoe stop ik nou meerdere arrays met 'id' en 'aantal' in de sessie winkelwagen.. Zo lukt het wel:
Maar dan word de sessie per keer weer leeg, en gevuld met het product dat je dan koopt, d'r moeten dus meerdere in dezelfde sessie.. maar als ik van dit stukje:
kelwagen'][''] = array('id' =>$_
dit maak:
kelwagen'][''] .= array('id' =>$_
Dan werkt het niet meer
Ik wil ID's en aantallen van producten die men wil gaan kopen in een sessie zetten. Zo komt het er uit te zien:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
session_start();
$_SESSION['winkelwagen'] = array(array('id' => 1, 'aantal' => 2), array('id' => 3, 'aantal' => 1));
?>
session_start();
$_SESSION['winkelwagen'] = array(array('id' => 1, 'aantal' => 2), array('id' => 3, 'aantal' => 1));
?>
Komt er dus zo uit te zien:
$_SESSION['winkelwagen']['0']['id'];
$_SESSION['winkelwagen']['0']['aantal']; enz
Alleen is de vraag, hoe stop ik nou meerdere arrays met 'id' en 'aantal' in de sessie winkelwagen.. Zo lukt het wel:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$_SESSION['winkelwagen'][''] = array('id' =>$_POST['pr_id'], 'aantal' => $_POST['aantal']);
?>
$_SESSION['winkelwagen'][''] = array('id' =>$_POST['pr_id'], 'aantal' => $_POST['aantal']);
?>
Maar dan word de sessie per keer weer leeg, en gevuld met het product dat je dan koopt, d'r moeten dus meerdere in dezelfde sessie.. maar als ik van dit stukje:
kelwagen'][''] = array('id' =>$_
dit maak:
kelwagen'][''] .= array('id' =>$_
Dan werkt het niet meer
Gesponsorde koppelingen:
zoals ik vanmiddag al zei, je moet dit stukje code doen voor elk artikel dat je wil toevoegen.
kijk maar eens goed naar het verschil met jouw code.
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$_SESSION['winkelwagen'][] = array('id' =>$_POST['pr_id'], 'aantal' => $_POST['aantal']);
?>
$_SESSION['winkelwagen'][] = array('id' =>$_POST['pr_id'], 'aantal' => $_POST['aantal']);
?>
kijk maar eens goed naar het verschil met jouw code.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$_SESSION['winkelwagen'][] = array($_POST['pr_id'] => $_POST['aantal']);
//dit is weer korter, en je kunt beter controles uitvoeren, denk aan dubbele invoer.
?>
$_SESSION['winkelwagen'][] = array($_POST['pr_id'] => $_POST['aantal']);
//dit is weer korter, en je kunt beter controles uitvoeren, denk aan dubbele invoer.
?>
Ik heb er een keer een topic over geopend, moetj e even zoeken.
@Bart: wil je echt geen dubbele invoer, dan doe je beter zo:
@hipska, ik zie de fout nu ook typo
Bedankt :)