session hijacking

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »
Dave muller

dave muller

15/04/2013 13:01:31
Quote Anchor link
Hoi hoi, ik ben hier nieuw en ben net met PHP begonnen. Nu ben ik een leuke database aan het maken in MySQL en een inlogscherm voor de ecommerce site. Hiervoor maak ik een session aan en nu heb ik wat gelezen over session hijacking.

Nu vroeg ik mezelf af. Kan dat niet worden uitgesloten door alle formulieren op de website te laten filteren met de preg_replace functie?

$gebruiker = preg_replace('#[^A-Za-z0-9?!\s\.\@]#i', '', $_SESSION["gebruiker"]);

Doormiddel van het filter is er dan nog mogelijkheid om met een script te werken?

Ik hoor het graag van jullie :), alvast bedankt!

Dave
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 01:21:03
 
Chris -

Chris -

15/04/2013 13:27:33
Quote Anchor link
Nope, dat gaat niet werken. De sessie ID staat in een cookie (meestal PHPSESSID) en het gaat juist om die variabele. Die moet, theoretisch, vast blijven zitten aan de huidige gebruiker. Dus, de combinatie van browser en IP. Maar vergis je niet, want er zijn ook genoeg providers in de wereld die dynamische IP's leveren. Dat betekend dat, in tegenstelling tot de meeste Nederlandse providers, je in één keer een ander IP kan krijgen. Daar moet je dus wel rekening mee houden.

Jouw preg_replace heeft in die zin geen nut. Het gaat hier om een variabele binnen de sessie, en die is (in tegenstelling tot een cookie) niet aan te passen. Tenzij je ergens anders binnen jouw website de mogelijkheid geeft om $_SESSION['gebruiker'] te bewerken, dan zou hier weer een andere waarde in kunnen worden gezet. Maar ook dat valt niet onder session hijacking.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 13:58:27
Quote Anchor link
Thanks voor de snelle reactie Chris.

Ik heb de cookies bekeken en ik heb elke keer een andere variabele. Ik gebruik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php

session_start();
if (!isset($_SESSION["gebruiker"])) {
    header("location: admin_login.php");
    exit();
}

// Check gebruiker of deze in database is
$gebruikerID = preg_replace('#[^0-9]#i', '', $_SESSION["id"]); // filter
$gebruiker = preg_replace('#[^A-Za-z0-9?!\s\.\@]#i', '', $_SESSION["gebruiker"]); // filter
$wachtwoord = preg_replace('#[^A-Za-z0-9]#i', '', $_SESSION["wachtwoord"]); // filter
 
// query gebruker en password session var gelijk aan db informatie
// verbinding mysql  

include "verbinding_mysql.php";
$sql = mysql_query("SELECT * FROM admin WHERE id='$gebruikerID' AND gebruiker='$gebruiker' AND wachtwoord='$wachtwoord' LIMIT 1"); // query de gebruiker


// ------- kijken of persoon in database is ---------

$existCount = mysql_num_rows($sql); // count  row nums
if ($existCount == 0) { // evalueer count
     echo "Login niet in database.";
     exit();
}


is dit veilig genoeg?

Cookie variabele : Apr 15 2013 13:55:00 tlpetrrogotq49ksnh06con1s2
Cookie variabele : veqve824l6faeslig74ogi2te4  Apr 15 2013 13:57:58

Cookie krijgt elke keer een andere nummer? Hoe zit dat dan?
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 15:37:59
Quote Anchor link
Ik heb geen idee wat je aan het doen bent maar het heeft in ieder geval niks met session hijacking te maken.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 15:56:52
Quote Anchor link
@ Santhe

Misschien stel ik de verkeerde vraag? Mijn vraag is eigenlijk........is mijn loginpagina op deze manier voldoende beveiligd tegen hackers?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2013 16:09:56
Quote Anchor link
We missen code: hoe vul je $_SESSION?
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:13:47
Quote Anchor link
Je zet iets in de session en als je het er weer uithaalt gaat er een preg_match() overheen.
Ik zie daar het nut niet van.

Nooit een password in een COOKIE, SESSION of iets gelijkwaardigs zetten.
Een password hoort, goed beveiligd met sha1() md5() of wat dan ook, alleen in de database
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:17:32
Quote Anchor link
}
$_SESSION["id"] = $id;
$_SESSION["gebruiker"] = $gebruiker;
$_SESSION["wachtwoord"] = $wachtwoord;
header("location: index.php");
exit();
} else {
echo 'verkeerde informatie <a href="index.php">Click Here</a>';
exit();
}
}
?>

formulier
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2013 16:20:40
Quote Anchor link
En waar komen $id, $gebruiker en $wachtwoord dan vandaan?

Ik heb zo'n vermoeden dat je controles op de verkeerde plaats uitvoert.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:20:41
Quote Anchor link
@ Santhe

Ik heb op youtube gezien hoe ze via een tekstbox javascript uploaden, met de preg_replace filter je dit lijkt mij?
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:21:39
Quote Anchor link
En waar komen $id, $gebruiker en $wachtwoord vandaan?
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:23:04
Quote Anchor link
@ward van der put

Misschien handig dat ik de hele pagina hier zet met html en al:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php

ini_set('session.cookie_httponly', true);


session_start();
if (!isset($_SESSION["gebruiker"])) {
    header("location: admin_login.php");
    exit();
}

// Check gebruiker of deze in database is
$gebruikerID = preg_replace('#[^0-9]#i', '', $_SESSION["id"]); // filter
$gebruiker = preg_replace('#[^A-Za-z0-9?!\s\.\@]#i', '', $_SESSION["gebruiker"]); // filter
$wachtwoord = preg_replace('#[^A-Za-z0-9]#i', '', $_SESSION["wachtwoord"]); // filter
 
// query gebruker en password session var gelijk aan db informatie
// verbinding mysql  

include "verbinding_mysql.php";
$sql = mysql_query("SELECT * FROM admin WHERE id='$gebruikerID' AND gebruiker='$gebruiker' AND wachtwoord='$wachtwoord' LIMIT 1"); // query de gebruiker


// ------- kijken of persoon in database is ---------

$existCount = mysql_num_rows($sql); // count  row nums
if ($existCount == 0) { // evalueer count
     echo "Login niet in database.";
     exit();
         }

         $_SESSION["id"] = $id;
         $_SESSION["gebruiker"] = $gebruiker;
         $_SESSION["wachtwoord"] = $wachtwoord;
         header("location: index.php");
         exit();
    }
else {
        echo 'verkeerde informatie <a href="index.php">Click Here</a>';
        exit();
    }
}

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Login voor de manager </title>
<link rel="stylesheet" href="../style/style.css" type="text/css" media="screen" />
</head>

<body>
<div id="wrapper">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include_once("../headernav_template.php");?>

<div id="inhoud"><br />
<h2>CADSPECS dfdgNA</h2>

<form id="form1" name="form1" method="post" action="admin_login.php">
<div class="row">
<div class="label">User Name:</div>
<div class="input">
<input name="gebruiker" type="text" id="gebruiker" class="detail" size="40" />
</div><!--einde input-->
</div>
<div class="row">
<div class="label">Password:</div>
<div class="input">
<input name="wachtwoord" type="password" id="wachtwoord" class="detail" size="40" />
</div><!--einde input-->
</div>
<br />
<br />
<br />
<div class="submit">
<input type="submit" name="submit" id="submit" value="Log In" />
</div>
</form>
<p>&nbsp; </p>

</div>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include_once("../footer_template.php");?>

</div>
</body>
</html>
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:23:08
Quote Anchor link
Ward van der Put op 15/04/2013 16:20:40:
Ik heb zo'n vermoeden dat je controles op de verkeerde plaats uitvoert.


Dat idee krijg ik ook steeds meer.

Toevoeging op 15/04/2013 16:24:47:

En nu admin_login.php nog, want daar log je in neem ik aan.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:26:30
Quote Anchor link
- SanThe - op 15/04/2013 16:23:08:
Ward van der Put op 15/04/2013 16:20:40:
Ik heb zo'n vermoeden dat je controles op de verkeerde plaats uitvoert.


Dat idee krijg ik ook steeds meer.

Toevoeging op 15/04/2013 16:24:47:

En nu admin_login.php nog, want daar log je in neem ik aan.




Toevoeging op 15/04/2013 16:27:14:

verontschuldiging: dat is de admin_login.php..........misschien bedoel je de index.php?
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:31:09
Quote Anchor link
Dave muller op 15/04/2013 16:26:30:
verontschuldiging: dat is de admin_login.php


Lijkt mij niet.
Want dan zit je volgens mij in een oneindige loop.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if (!isset($_SESSION["gebruiker"])) {
    header("location: admin_login.php");
    exit();
}
?>
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:33:27
Quote Anchor link
Oeps foutje..........dat moet zijn "location: index.php" heb er twee door elkaar gehaald!

Toevoeging op 15/04/2013 16:36:37:

Nog een keer nu de goede pagina!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

ini_set('session.cookie_httponly', true);


session_start();

if (isset($_SESSION["gebruiker"])) {
    header("location: index.php");
    exit();
}

?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

if (isset($_POST["gebruiker"]) && isset($_POST["wachtwoord"])) {

    $gebruiker = preg_replace('#[^A-Za-z0-9?!\s\.\@\]#i', '', $_POST["gebruiker"]);
    $wachtwoord = preg_replace('#[^sA-Za-z0-9]#i', '', $_POST["wachtwoord"]);  
    include "verbinding_mysql.php";
    $sql = mysql_query("SELECT id FROM admin WHERE gebruiker='$gebruiker' AND wachtwoord='$wachtwoord' LIMIT 1");
    $existCount = mysql_num_rows($sql);
    if ($existCount == 1) {
         while($row = mysql_fetch_array($sql)){
             $id = $row["id"];
         }

         $_SESSION["id"] = $id;
         $_SESSION["gebruiker"] = $gebruiker;
         $_SESSION["wachtwoord"] = $wachtwoord;
         header("location: index.php");
         exit();
    }
else {
        echo 'verkeerde informatie <a href="index.php">Click Here</a>';
        exit();
    }
}

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Login voor de manager </title>
<link rel="stylesheet" href="../style/style.css" type="text/css" media="screen" />
</head>

<body>
<div id="wrapper">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include_once("../headernav_template.php");?>

<div id="inhoud"><br />
<h2>CADSPECS dfdgNA</h2>

<form id="form1" name="form1" method="post" action="admin_login.php">
<div class="row">
<div class="label">User Name:</div>
<div class="input">
<input name="gebruiker" type="text" id="gebruiker" class="detail" size="40" />
</div><!--einde input-->
</div>
<div class="row">
<div class="label">Password:</div>
<div class="input">
<input name="wachtwoord" type="password" id="wachtwoord" class="detail" size="40" />
</div><!--einde input-->
</div>
<br />
<br />
<br />
<div class="submit">
<input type="submit" name="submit" id="submit" value="Log In" />
</div>
</form>
<p>&nbsp; </p>

</div>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include_once("../footer_template.php");?>

</div>
</body>
</html>
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:49:50
Quote Anchor link
De preg_replace() op regel 5 geeft een error.

Een wachtwoord moet zo moeilijk mogelijk zijn, maar bij jou mag ie alleen maar uit letters en cijfers bestaan. Dat is dus juist vaak NIET de bedoeling. Een vreemd !@#$%^&*()_-?/|\ wordt vaak juist aanbevolen.

Onlogisch: .. == 1 en dan verder met while().

Geen wachtwoord (en zeker nooit ongecodeerd) in een session of in een cookie.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 17:01:12
Quote Anchor link
- SanThe - op 15/04/2013 16:49:50:
De preg_replace() op regel 5 geeft een error.

Ik denk een \ teveel!

Een wachtwoord moet zo moeilijk mogelijk zijn, maar bij jou mag ie alleen maar uit letters en cijfers bestaan. Dat is dus juist vaak NIET de bedoeling. Een vreemd !@#$%^&*()_-?/|\ wordt vaak juist aanbevolen.

Onlogisch: .. == 1 en dan verder met while().

Niet echt een verklaring voor :). Volgens mij de gedachtegang "id moet overeenkomen met 1 rij, dan pak array, anders foutmelding........Mja klinkt mij logisch

Geen wachtwoord (en zeker nooit ongecodeerd) in een session of in een cookie.


Hahahaha, ik ben ook niet helemaal klaar he ;). Was ff aan het controleren wat de mogelijkheden waren bij "gebruiker", wordt nog veranderd hoor!

BTW hoe kan ik de invoer gelijk aan gegevens database maken? Case sensitive?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.