shorthand if else

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 10:25:00
Quote Anchor link
Hey,

Dit is de query die ik gebruik om gegevens in de database te injecteren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$sql = "INSERT INTO ".$_POST["tablename"]." (
        kavel ,
        vonprijs ,
        optie ,
        koop ,
        verkoop ,
        transport)
                
        VALUES(
        '".$_POST["id"]."' ,
        '".$_POST["vonprijs"]."' ,
        '".$_POST["optie"]."' ,
        '".$_POST["koop"]."' ,
        '".$_POST["verkoop"]."' ,
        '".$_POST["transport"]."' );";
        
        mysql_query($sql) or die(mysql_error());


nu wil ik het zo maken dat bijvoorbeeld "vonprijs" alleen wordt opgenomen in de query als de $_POST["vonprijs"] variabele NIET leeg is. Hoe zou ik dat moeten doen? Shorthand if else?

EDIT:

Wat doe ik hier fout?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$sql = "INSERT INTO ".$_POST["tablename"]." (
        kavel ,".
        !empty($_POST["vonprijs"]) ? "vonprijs ," : ""."
        optie ,
        koop ,
        verkoop ,
        transport)
                
        VALUES(
        '".$_POST["id"]."' ,
        '".$_POST["vonprijs"]."' ,
        '".$_POST["optie"]."' ,
        '".$_POST["koop"]."' ,
        '".$_POST["verkoop"]."' ,
        '".$_POST["transport"]."' );";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 21:21:04
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

03/11/2008 10:44:00
Quote Anchor link
Dat is heel makkelijk:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$vonprijs
= (!empty$_POST["vonprijs"])) ? $_POST["vonprijs"] : "";
?>


En nog iets, ik kan heel makkelijk in vonprijs het volgende zetten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
; DROP TABLE tabelnaam


Gelukkig voert de mysql_* functies geen 2 querys uit.

En check altijd de user input. Als ze iets invullen wat niet goed is dan kan je dat tegen gaan door het te checken.
 
Tikkes C

Tikkes C

03/11/2008 10:45:00
Quote Anchor link
je kan werken met if-else of cases...

if-else

case
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:04:00
Quote Anchor link
Bedankt heren, dat gedeelte is gelukt. Nu het volgende probleem.

Omdat ik van tevoren niet weet welke velden er wel of niet ingevuld zijn, hoe weet ik dan of ik na een value of kolomnaam nog een komma moet zetten.

(optie, koop,) werkt bijv niet, maar hoe weet ik of ik die komma nog moet zetten?
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

03/11/2008 11:08:00
Quote Anchor link
Heey Nils,

heb je 2e script even aangepast:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$vonprijs
= (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : "";

$sql = "INSERT INTO ".$_POST["tablename"]." (
        kavel ,
        vonprijs,
        optie ,
        koop ,
        verkoop ,
        transport)
                
        VALUES(
        '"
.$_POST["id"]."' ,
        '"
.$vonprijs."' ,
        '"
.$_POST["optie"]."' ,
        '"
.$_POST["koop"]."' ,
        '"
.$_POST["verkoop"]."' ,
        '"
.$_POST["transport"]."' );";
?>
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:12:00
Quote Anchor link
Mr. de Jong:

Bedankt, volgens mij gaat dat echter niet werken omdat dan de vonprijs nog steeds opgenomen is in de field list of zie ik dat verkeerd?

Ook behoud ik daar het probleem dat ik niet weet of ik nog een komma na de value moet zetten, omdat ik niet weet of er nog wel waardes na komen.
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

03/11/2008 11:15:00
Quote Anchor link
En nu blokkeer ik. Ik begrijp er helemaal niks meer van.

Paar vragen:

Wat wil je precies?
Wat wil je wat er door de gebruiker wordt ingevuld?
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:19:00
Quote Anchor link
Ik heb een formulier, met de volgende velden:

Kavel
VON Prijs
Optie
Koop
Verkoopdatum
Transportdatum

De enige 2 verplichte velden zijn kavel en von prijs, de rest kan ik leeg blijven.

Vervolgens wil ik het met de query zo opvangen dat optie,koop,verkoopdatum en transportdatum alleen worden opgenomen als ze ook daadwerkelijk zijn ingevuld.

Dat is me gelukt dmv de shorthand if else notatie die je mij gaf.

Echter, stel verkoopdatum is ingevuld maar transportdatum NIET.

Verkoopdatum echo 't een komma aan het einde van de waarde om aan te geven dat er nog een waarde komt ( transportdatum) echter hier wordt niets ingevuld en staat die komma er dus voor niks.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Ter verduidelijking, als ik transport nu niet invul krijg ik deze query:

INSERT INTO nils_05021 ( kavel ,vonprijs ,koop ,) VALUES( '7' ,9000 , 'x', );

Deze werkt niet, want hij sluit af met een ,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

03/11/2008 11:37:00
Quote Anchor link
Btw waar $_POST['id'] voor?
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:39:00
Quote Anchor link
project ID, intern gebruik. Er is ook nog een andere auto incrementing kolom, als dat is waar je op doelt.

intussen is dit de query, en ik zie door de bomen het bos niet meer:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?PHP
$vonprijs
= (!empty($_POST["vonprijs"])) ? "vonprijs ," : "";
        $vonprijs2 = (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST["vonprijs"]." ," : "";
        
        $optie = (!empty($_POST["optie"])) ? "optie ," : "";
        $optie2 = (!empty($_POST["optie"])) ? "'".$_POST["optie"]."' ," : "";
        
        $koop = (!empty($_POST["koop"])) ? "koop ," : "";
        $koop2 = (!empty($_POST["koop"])) ? "'".$_POST["koop"]."', " : "";
        
        $verkoop = (!empty($_POST["verkoop"])) ? "verkoop ," : "";
        $verkoop2 = (!empty($_POST["verkoop"])) ? "'".$_POST["verkoop"]."' ," : "";
        
        $transport = (!empty($_POST["transport"])) ? "transport" : "";
        $transport2 = (!empty($_POST["transport"])) ? "'".$_POST["transport"]."'" : "";
        
        $sql = "INSERT INTO ".$_POST["tablename"]." (
        kavel ,"
.
        $vonprijs."".
        $optie."".
        $koop."".
        $verkoop."".
        $transport.")
                
        VALUES(
        '"
.$_POST["id"]."' ,".
        $vonprijs2."
        "
.$optie2."
        "
.$koop2."
        "
.$verkoop2."
        "
.$transport2.");";
        
        mysql_query($sql) or die($sql."<br>".mysql_error());
?>

[/CODE]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

03/11/2008 11:43:00
Quote Anchor link
Geen nood aan de man.

Je mag $_POST['id'] weg laten, nergens voor nodig als het in de database op auto incrediment staat :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
$vonprijs
= (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : false;
$kavel = (!empty($_POST['kavel'])) ? $_POST['kavel'] : false;

$optie = (!empty($_POST['optie'])) ? $_POST['optie'] : 'NULL';
$koop = (!empty($_POST['koop'])) ? $_POST['koop'] : 'NULL';
$verkoop = (empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : 'NULL';
$transport = (empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : 'NULL';

if($vonprijs == false)
{

    trigger_error("U moet de vonprijs wel invullen.");
}

elseif($kavel == false)
{

    trigger_error("U moet de kavel wel invullen.");
}

else
{    
    $sql = "INSERT INTO ".$_POST["tablename"]." (
            kavel ,
            vonprijs,
            optie ,
            koop ,
            verkoop ,
            transport)
                    
            VALUES(
            '"
.$kavel."' ,
            '"
.$vonprijs."' ,
            '"
.$optie."' ,
            '"
.$koop."' ,
            '"
.$verkoop."' ,
            '"
.$transport."' );";
}

?>


Ik denk dat dit wel goed is :)
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:49:00
Quote Anchor link
Ik krijg nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
INSERT INTO nils_05021 ( kavel , vonprijs, optie , koop , verkoop , transport) VALUES( '8' , '6' , '' , 'x' , '' , '05-05-05' );
Incorrect date value: '' for column 'verkoop' at row 1


Had ik even moeten vermelden, verkoop en transport zijn date velden.

EDIT:

En dit is nu de query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$vonprijs = (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : false;
        $kavel = (!empty($_POST['id'])) ? $_POST['id'] : false;
        
        $optie = (!empty($_POST['optie'])) ? $_POST['optie'] : NULL;
        $koop = (!empty($_POST['koop'])) ? $_POST['koop'] : NULL;
        $verkoop = (!empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : NULL;
        $transport = (!empty($_POST['transport'])) ? $_POST['transport'] : NULL;
        
        $sql = "INSERT INTO ".$_POST["tablename"]." (
            kavel ,
            vonprijs,
            optie ,
            koop ,
            verkoop ,
            transport)
                    
            VALUES(
            '".$kavel."' ,
            '".$vonprijs."' ,
            '".$optie."' ,
            '".$koop."' ,
            '".$verkoop."' ,
            '".$transport."' );";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

03/11/2008 11:52:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
$vonprijs
= (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : false;
$kavel = (!empty($_POST['kavel'])) ? $_POST['kavel'] : false;

$optie = (!empty($_POST['optie'])) ? $_POST['optie'] : 'NULL';
$koop = (!empty($_POST['koop'])) ? $_POST['koop'] : 'NULL';
$verkoop = (empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : time();
$transport = (empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : 'NULL';

if($vonprijs == false)
{

    trigger_error("U moet de vonprijs wel invullen.");
}

elseif($kavel == false)
{

    trigger_error("U moet de kavel wel invullen.");
}

else
{    
    $sql = "INSERT INTO ".$_POST["tablename"]." (
            kavel ,
            vonprijs,
            optie ,
            koop ,
            verkoop ,
            transport)
                    
            VALUES(
            '"
.$kavel."' ,
            '"
.$vonprijs."' ,
            '"
.$optie."' ,
            '"
.$koop."' ,
            '"
.$verkoop."' ,
            '"
.$transport."' );";
}

?>
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:55:00
Quote Anchor link
INSERT INTO nils_05021 ( kavel , vonprijs, optie , koop , verkoop , transport) VALUES( '' , '2' , 'x' , '' , '' , '' );
Incorrect date value: '' for column 'verkoop' at row 1

Ik neem trouwens aan dat NULL niet tussen de ' en ' quotes moet toch?

Probleem is nu dus in principe dat het date veld geen null accepteerd toch? Dit is de tabel:

`number` INT(1) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`kavel` VARCHAR(100) NOT NULL ,
`vonprijs` FLOAT(10) NULL ,
`optie` VARCHAR(1) NULL ,
`koop` VARCHAR(1) NULL ,
`verkoop` DATE NULL ,
`transport` DATE NULL ,
PRIMARY KEY ( `number` )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 12:23:00
Quote Anchor link
Kheb m werkend :D

HEEL erg bedankt Mr. de Jong, je hebt geen idee hoe hard ik dit waardeer op een brakke maandag morgen!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
$vonprijs = (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : false;
        $kavel = (!empty($_POST['id'])) ? $_POST['id'] : false;
        $optie = (!empty($_POST['optie'])) ? $_POST['optie'] : NULL;
        $koop = (!empty($_POST['koop'])) ? $_POST['koop'] : NULL;
        $verkoop = (!empty($_POST['verkoop'])) ? "verkoop ," : NULL;
        $transport = (!empty($_POST['transport'])) ? "transport ," : NULL;
    
        $verkoop2 = (!empty($_POST['verkoop'])) ? "'".$_POST["verkoop"]."' ," : NULL;
        $transport2 = (!empty($_POST['transport'])) ? "'".$_POST["transport"]."' ," : NULL;
        
        $sql = "INSERT INTO ".$_POST["tablename"]." (
            kavel ,
            vonprijs,
            optie ,
            ".$verkoop."
            ".$transport."
            koop)
                    
            VALUES(
            '".$kavel."' ,
            '".$vonprijs."' ,
            '".$optie."' ,
            ".$verkoop2."
            ".$transport2."
            '".$koop."' );";
        
        mysql_query($sql) or die($sql."<br>".mysql_error());
 
Joren de Wit

Joren de Wit

03/11/2008 12:28:00
Quote Anchor link
En nu niet vergeten de nodige beveiliging toe te passen. Nu zet je namelijk POST variabelen nog steeds direct in je query, iets dat je nooit moet doen!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$optie
= (!empty($_POST['optie'])) ? mysql_real_escape_string($_POST['optie']) : NULL;
?>

Dit zou de minimale vorm van beveiliging zijn, maar iets uitgebreider kan natuurlijk geen kwaad. Controleer dus ook of de opgegeven velden wel bevatten wat ze zouden moeten bevatten, niet alleen of ze wel gevuld zijn...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.