slimme meter?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/01/2014 03:30:05
Quote Anchor link
Hallo,

Ik kreeg een brief dat mijn huidige analoge (gas/elektriciteits)meter wordt vervangen door een nieuwe, zogenaamde slimme meter. Nu staat er dat je deze mag weigeren, en dan krijg ik een normale (niet-slimme) meter.

Heeft iemand ervaring met een slimme meter? Ik lees op internet veel dingen over schending van privacy en mogelijkheden voor kwaadwillenden om zo'n apparaat uit te lezen zodat ze kunnen zien wanneer je op vakantie bent. Ik las zelfs iets over schadelijke straling: http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=4547:-als-je-slim-bent-weiger-je-de-slimme-meter-video&catid=17:gezondheid&Itemid=30

Is er toevallig iemand die er wat meer vanaf weet zodat ik de juiste keuze kan maken?

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 09:29:24
 
Chris PHP

Chris PHP

22/01/2014 07:42:05
Quote Anchor link
Ozzie,
Allereerst is Niburu een UFO/Alien/Conspiracy site, ik zou van deze site niet alles even letterlijk en serieus opnemen.

Wat betreft de "straling", deze meters werken met een gprs module (draadloos dus) of via internet/netstroom. Als je je eigen druk maakt om de straling, zet dan ook je WiFi, telefoon en magnetron uit.

Dit zijn wat meer betrouwbare bronnen.
energiewater.nl
webwereld.nl

Als ik het zo lees zou ik het nog weigeren, er wordt te veel over privacy gepraat en andere onpraktische dingen die je niet bij een "slimme" meter verwacht.

Letterlijk het enige voordeel wat ik zie is: Niet jaarlijks je standen doorgeven. Nou ik vul dat kaartje (of link in je mail) wel 1 maal per jaar in hoor :-P
Gewijzigd op 22/01/2014 07:43:35 door Chris PHP
 
Ivo P

Ivo P

22/01/2014 09:36:34
Quote Anchor link
Je krijgt sowieso je nieuwe (slimme) meter, maar je kunt toestemming weigeren om hem van afstand uit te lezen.

Of je ook toestemming kunt weigeren om hem op afstand uit te schakelen (bij betalingsachterstand), dat weet ik niet. Denk het niet eigenlijk.

Qua straling: afhankelijk van de inrichting van je meterkast kan het ook evt. nodig zijn om een draadloze verbinding tussen Gasmeter en E-meter te leggen. (als dicht bij elkaar dan gaat dat met een kabeltje)

Er zitten trouwens meer tellers in je meter: hij kan E hoog/laag inkomend registeren, maar ook E hoog/laag teruglevering, als je bijv zonnepanelen hebt..
 
Chris -

Chris -

22/01/2014 10:08:14
Quote Anchor link
Offtopic:
Quote:
Allereerst is Niburu een UFO/Alien/Conspiracy site, ik zou van deze site niet alles even letterlijk en serieus opnemen.
iets met kortzichtigheid...


weigeren als je kan, argumenten zijn reeds geleverd :)
 
Chris PHP

Chris PHP

22/01/2014 11:13:55
Quote Anchor link
@Chris, wat bedoel je?
 
Ivo P

Ivo P

22/01/2014 11:39:46
Quote Anchor link
Geinig artikeltje op Niburu.

Vooral als er zo veel rare punten aan te wijzen zijn:
- Meters worden op afspraak geplaatst. Doorgaans alleen op adressen waar de meter aan vervanging toe is, maar het is niet een raid waarbij tientallen monteurs van deur naar deur gaan om bij iedereen de meters te vervangen. Iemand moet ook maar thuis zijn en even een tijdje zonder stroom kunnen.

- Meters worden direct ingeschakeld. Het is natuurlijk niet zo, dat na installatie de meters uit staan en het huis in het donker is, tot er 's avonds een centraal signaal is om ze in te schakelen. Sowieso niet centraal natuurlijk, want elke meter is individueel te benaderen. Daarnaast draait de meter na installatie eerst zelfstandig (op laagtarief) om pas na een tijdje contact te hebben met de "centrale".

- Meters doen iets met gprs. Dat is vergelijkbaar met een oude gsm met wap die in je meterkast ligt.
Een 4G smartphone zendt meer.

- Artikel zegt dat laag frequente straling juist schadelijk is. Ik vind zelf 900 à 1800 MHz helemaal niet zo laag.

Ik denk dat er uiteindelijk in de wijk van meneer meer gsm's en smartphones zijn dat E-meters.

Daarbij vraag ik me ook af of de zender van zo'n meter de hele dag "aan" staat. In elk geval zal hij niet de hele dag data versturen.

- Het geval van de diabetes patiënt is ook wel illustratief: er staat niet bij de de patiënt de hele dag thuis was. Wat de afstand tot de meter was. Of het beter ging toen de meter uitgeschakeld werd / de patient op grotere afstand ging verblijven.
Of meer patienten dat hadden.
Of de patient niet een jaarlijkse cyclus heeft waarbij de zomermaanden voor een hogere waarden zorgen (meer ijs eten?)
Waarom loopt de waarde al omhoog net voor de meterkomst
Waarom lijkt eindpunt van de lijn weer op beginpunt aan te sluiten?
Hopen vragen die eigenlijk aangeven dat 1 individueel geval (van een persoon mogelijk niet eens de hele dag naast de meter zat) niet een "bewijs" vormt.

De moeilijkheid met dit soort sites is, dat de stelling "er is iets schadelijk" gestaafd wordt met allerlei zaken die slecht zijn.
Of er nu een verband is of niet.

Net als de verhalen over de vele hoofdpijn klachten sinds een GSM antenne geplaatst is op een flat.
Alleen: de antenne was nog niet aangesloten ....


Als GSM "straling" (eigenlijk "elektromagnetische velden", want verwar het niet met radioactiviteit) schadelijk is, dan lijkt mij het gebruik en meeslepen van een GSM erger dan een E-meter ergens in een hoek van je huis (die feitelijk ook een GSM in rust is)


--
persoonlijk zou ik als tegen argument meer zien in "privacy" en "hacks".
Wat als hackers het voor elkaar krijgen om die meters op afstand uit te schakelen? (vervelend voor die klant)
Maar ernstig als in 1 seconde een middelgrote stad ineens naar 0 verbruik dondert. Dat vindt het elektriciteits net in Nederland niet leuk: gelijktijdig moet dan ook en centrale uit.
Gewijzigd op 22/01/2014 11:45:19 door Ivo P
 
Chris PHP

Chris PHP

22/01/2014 11:47:45
Quote Anchor link
@Ivo,

Mee eens, het hele stralingsverhaal rammeld aan alle kanten. Zoals ik in mijn eerste post ook al aangaf zijn GSM/Smartphones, WiFi en een magnatron net zo erg.

Het feit dat een "Diabetespatient" problemen ondervind door de slimme meter lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als je namelijk 'goed' kijkt naar de grafiek, zie je dat de suikerspiegel aan aan het stijgen was VOOR de meter geinstalleerd was. En het is in exact dezelfde lijn blijven stijgen.

Ook was de spiegel alweer aan het dalen VOOR de slimme meter weer verwijderd werd.

Daarom nogmaals, haal je info niet van een conspiracy site af. Mensen lezen daar wat ze willen lezen, ga naar een source die naar de technische aspecten kijkt en niet wat 'iemand' toevallig in verband brengt met een slimme meter.

Nogmaals de grafiek laat eigenlijk al zien dat het NIET aan de meter ligt, maar waarschijnlijk aan iets anders.
 
Michael -

Michael -

22/01/2014 12:10:35
Quote Anchor link
Chris NVT op 22/01/2014 11:47:45:
Het feit dat een "Diabetespatient" problemen ondervind door de slimme meter lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als je namelijk 'goed' kijkt naar de grafiek, zie je dat de suikerspiegel aan aan het stijgen was VOOR de meter geinstalleerd was. En het is in exact dezelfde lijn blijven stijgen.

Ook was de spiegel alweer aan het dalen VOOR de slimme meter weer verwijderd werd.

Klinkt psychologisch. 'Help ik krijg een meter die straalt' met vervolg dat je lichaam daar op reageert om vervolgens opgelucht te zijn dat ze hem weer weg halen en dus verdwijnen de klachten ook.

Sommige mensen zijn nou eenmaal heel erg tegen. Zo heb ik bij heel veel mensen wifi modems aangesloten en er waren er echt wel een aantal bij die perse alles met kabel wouden en dat wifi werd uitgeschakeld. Alsof gsm en umts, etc niet door je huis heen straalt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/01/2014 12:22:38
Quote Anchor link
Thanks voor jullie reacties!

In de brief staat:

Quote:
U wilt geen slimme meter? Of u bent het er niet mee eens dat wij uw meterstanden elke twee maanden op afstand uitlezen? Geef dat dan ter plekke aan onze monteur door. Onze monteur vervangt uw meter dan door een meter die wij niet op afstand uit kunnen lezen.

En in het meegestuurde foldertje staat:

Quote:
U kunt ook het vervangen van een conventionele meter door een slimme meter weigeren.

Dit laatste vind ik raar. Krijg ik dan een nieuwe analoge meter? Of wordt er gewoon helemaal niks vervangen? De reden van vervangen is volgens de brief namelijk dat de meters toe zijn aan vervanging. Vreemd toch?
 
Chris -

Chris -

22/01/2014 12:38:33
Quote Anchor link
het *hoeft* ook allemaal niet te worden vervangen. hoe meer er op afstand naar ons kan worden gekeken (schapen doen wat de herdershond zeggen), hoe beter we in de gaten kunnen worden gehouden. buiten het feit dat het protocol waar die dingen op draaien bij lange, lange na niet veilig is (net als EPD bijvoorbeeld) is het net zo makkelijk om 1 keer in het jaar de standen zelf door te geven.

vergeet overigens niet hoe groot het psychologische effect is op mensen. komt X met sterke argumenten, geloven ze X. op het moment dat Y aangeeft dat X het bij het verkeerde eind heeft, is Y degene die 'the bad guy' is. maar dat is typisch nederlands; aan de ene kant hekelen we het feit dat onze overheid op ons spioneert, aan de andere kant 'is zo'n digitale meter toch wel erg handig, het EPD is hartstikke veilig'.

conspiracy theories of niet, als je *zelf* je huiswerk gaat doen, kom je de feiten vanzelf tegen. of denken jullie nog steeds dat die metertjes 'enkel voor de energiebedrijven beschikbaar zijn om eens in de 2 maanden een controle uit te voeren via een super-duper-beveiligd protocol'?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/01/2014 12:42:03
Quote Anchor link
Chris, ik zie tot nu toe ook geen voordelen, maar ik ben dus wel benieuwd.Volgens hun eigen zeggen zijn de huidige meters aan vervanging toe en kan ik een slimme meter weigeren. Maar dan vraag ik me dus af of ik toch gewoon een slimme meter krijg, waarbij ze de optie om op afstand uit te lezen uitschakelen, of dat ik echt een "ouderwetse" meter krijg.
 
Chris PHP

Chris PHP

22/01/2014 12:44:53
Quote Anchor link
@Chris,
Je doet geen huiswerk vanaf een conspiracy site, dat zijn mensen met aannamens zoals ik eerder al zei. Huiswerk doe je vanaf technische informatie en feiten, niet wat iemand gelooft of denkt.

Dus met opmerkingen zoals: kortzichtigheid sla je de plank natuurlijk compleet mis.


Toevoeging op 22/01/2014 12:45:58:

@Ozzie,
Draai en 6 rollen aluminium folie omheen en wellicht een plaatje lood ;-)
Gewijzigd op 22/01/2014 12:48:01 door Chris PHP
 
Chris -

Chris -

22/01/2014 12:59:13
Quote Anchor link
@chris, wie heeft het erover dat ik m'n huiswerk *daar* doe? ik duik op tech/internet gerelateerde websites en het darknet. documenten, rapporten, verslagen en soms zelfs visueel bewijs. hoewel ik daar maar niet al te diep op inga.

de kortzichtigheid bedoelde ik voornamelijk dat je het doet overkomen zo van 'oh, ze hebben het over aliens en conspiracy: niet geloven jongens gewoon verder gaan'. jouw mening verschilt van hun mening, dus moeten wij het maar niet te letterlijk/serieus nemen. *dat* noem ik kortzichtig.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/01/2014 13:02:07
Quote Anchor link
>> Draai en 6 rollen aluminium folie omheen en wellicht een plaatje lood ;-)

Het gaat me niet zozeer om dat stralingsverhaal, maar eerder om het privacy-verhaal. Als die verbinding niet veilig is, dan lijkt zo'n meter me niet echt handig. Ook het feit dat ze je makkelijk op afstand kunnen afsluiten bevalt me niet. En ik lees ook verhalen van mensen die afgerekend worden op de kosten van hun buren ipv hun eigen kosten. Echt vrolijk word ik er niet van.
 
Chris PHP

Chris PHP

22/01/2014 13:11:55
Quote Anchor link
@Chris,
Dan moet je voortaan iets beter lezen denk ik, er staat duidelijk
Quote:
ik zou van deze site niet alles even letterlijk en serieus opnemen

Betekend dit da jet alles wat daar staat niet letterlijk moet nemen? Nee dat betekend dat je niet ALLES letterlijk moet nemen maar dat er wel nuttige informatie bij kan zitten.

De link waarom het ging vind ik wel dat je het niet letterlijk moet nemen, zoals ik uitleg een aantal posts terug.
Quote:
Het feit dat een "Diabetespatient" problemen ondervind door de slimme meter lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als je namelijk 'goed' kijkt naar de grafiek, zie je dat de suikerspiegel aan aan het stijgen was VOOR de meter geinstalleerd was. En het is in exact dezelfde lijn blijven stijgen.

Ook was de spiegel alweer aan het dalen VOOR de slimme meter weer verwijderd werd.


@Ozzie,
Idd het folie verhaal was uiteraard een geintje vandaar ook de ;-).
Maar zoals de meeste hier aangeven lijkt het dus wel hack en pricacy gevoelig te zijn, daarom zou ik hem ook niet willen.
Gewijzigd op 22/01/2014 13:12:35 door Chris PHP
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/01/2014 14:09:15
Quote Anchor link
Ik heb mijn slimme meter inmiddels geannuleerd, en nu krijg ik een... jawel "domme meter". Hahaha, zo noemen ze 'm echt :)
 
Joakim Broden

Joakim Broden

22/01/2014 14:28:40
Quote Anchor link
Dat ding is verrekte handig, jammer dat jullie het nut er niet van in zien.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/01/2014 14:32:09
Quote Anchor link
Wat vind je er handig aan Hertog? Dat je je meterstanden niet 1x per jaar zelf hoeft door te geven? Of dat je inzicht hebt in je verbruik? Voor sommigen is dat misschien handig, maar ik geef er zelf niks om. Het is niet zo dat ik daardoor ineens een lamp minder aanzet.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

22/01/2014 14:42:51
Quote Anchor link
Bv met behulp van de app de standen van buiten af aanpassen als je bv weet dat je over kwartiertje half uurtje thuis bent etc waardoor het huis al lekker warm is als je binnen komt.
 
Chris PHP

Chris PHP

22/01/2014 14:44:05
Quote Anchor link
Daar heb ik de Nefit termostaat voor a 189,- Deze hangt in je WiFi netwerk en kan hem wereldwijd bedienen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/01/2014 14:45:47
Quote Anchor link
>> Bv met behulp van de app de standen van buiten af aanpassen als je bv weet dat je over kwartiertje half uurtje thuis bent etc waardoor het huis al lekker warm is als je binnen komt.

Zoiets doe je toch niet via je elektriciteitsmeter :-s
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.