sorteren a.d.h.v. andere tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 17:10:00
Quote Anchor link
Ik heb twee tabellen, ik wil een soort van top 10 maken.

kale situatieschets:
tabel 1:
id
naam

tabel 2:
id
tabel1ID
userID

tabel 1 staan diverse records in, mensen kunnen zich daarvoor aanmelden en dat wordt vastgelegd in tabel 2.

Nu wil ik een top 10 maken van de records in tabel 1 waarvoor de meeste mensen zijn aangemeld, maar hoe doe ik dat?
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 16:47:29
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 21:32:00
Quote Anchor link
ik weet het, het mag niet, maar iemand een idee?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

20/04/2008 21:40:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
  tabel1.id, tabel1.naam
FROM
  tabel1, tabel2
WHERE
  tabel1.id = tabel2.userID
ORDER BY
  tabel2.tabel1ID ASC


Wil dit niet?
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 21:56:00
Quote Anchor link
nee, dat werkt niet, query was empty meld hij net als bij mijn pogingen.

Maar als ik me niet vergis sorteert hij bij jou toch ook niet op hoeveel mensen er zijn aangemeld, hij sorteert nu op het id van tabel 1 wat voorkomt in tabel 2.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

20/04/2008 22:04:00
Quote Anchor link
Een beetje zelf inzicht ontbreekt menig een dus ook... Natuurlijk moest je mijn query nog naar je eigen eisen aanpassen. We zijn hier om te helpen, niet om alles voor te kauwen waardoor de vrager nog niets leert ;-).
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 22:15:00
Quote Anchor link
hoezo zelf inzicht ontbreekt? natuurlijk snap ik dat ik jouw query moest aanpassen naar mijn eigen situatie en dat heb ik ook gedaan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$query    = "SELECT
                    games.id,
                    games.naam
                FROM
                    games,
                    games_users
                WHERE
                    games.id = games_users.gameID
                ORDER BY
                    games_users.gameID
                ASC
                    LIMIT ".$aantal;


Maar zoals gezegd, werkt het niet, en geeft de foutmelding, query was empty.
 
Josh

Josh

20/04/2008 22:24:00
Quote Anchor link
Een wilde gok, maar probeer eens

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$query    = "SELECT
                    g.id,
                    g.naam,
                    COUNT(gu.*) AS aantal
                FROM
                    games g,
                    games_users gu
                WHERE
                    g.id = gu.gameID
                GROUP BY
                    g.id
                ORDER BY
                    COUNT(gu.*) DESC
                LIMIT ".$aantal;


Quote:
Oeps... ik was de GROUP BY nog vergeten, maar bovendien, als de eerder genoemde query niets opleverde, is deze eigenlijk ook al kansloos. Toch denk ik dat je de fout dan wel ook elders moet zoeken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Josh
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 22:44:00
Quote Anchor link
helaas, inderdaad zelfde resultaat.

Maar waar zou ik het dan nog in kunnen zoeken?
Er staat ook gewoon data in de tabellen, dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me.
 
Josh

Josh

20/04/2008 22:56:00
Quote Anchor link
de foutmelding "query was empty" geeft aan dat jouw variable $query leeg is op het moment dat je hem uitvoert, of dat je per ongeluk toch een andere variabele bij de uitvoering van je query gebruikt?
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

20/04/2008 23:22:00
Quote Anchor link
@josh, wat stom!
dit stond er:
$result = mysql_query($result) or die (mysql_error());

Het mag duidelijk zijn dat dat inderdaad de verkeerde variabele was! ik ga dit aanpassen en nogmaals proberen.

EDIT: het gaat nu nog fout in de order by
fout:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '*) DESC LIMIT 15' at line 12


query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$query
    = "SELECT
                    games.id,
                    games.naam
                FROM
                    games,
                    games_users
                WHERE
                    games.id = games_users.gameID
                GROUP BY
                    games.id
                ORDER BY
                    COUNT(games_users.*)
                DESC
                    LIMIT "
.$aantal;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden
 
Josh

Josh

20/04/2008 23:23:00
Quote Anchor link
Kee dan... ben benieuwd naar het resultaat!
 
Frank -

Frank -

20/04/2008 23:57:00
Quote Anchor link
ORDER BY COUNT(*) ? Hoe had je dat in gedachten? Vul daar eens het getal 27 of 19238 in, welke sortering verwacht je nu? Sorteer dan random, dan lijkt het nog ergens op... ORDER BY RAND().
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

21/04/2008 00:03:00
Quote Anchor link
Ik vond het weliswaar ook wel wat vreemd, maar aangezien ik voor de rest ook geen idee heb van hoe wel, probeer je het dan toch maar.
 
Frank -

Frank -

21/04/2008 00:06:00
Quote Anchor link
Stefan van Iwaarden schreef op 20.04.2008 17:10:
Ik heb twee tabellen, ik wil een soort van top 10 maken.
Dat klinkt als een ranking, zoek daar hier op PHPhulp maar eens op, ik heb al meerdere keren daar een query voor opgesteld.
 
Josh

Josh

21/04/2008 00:08:00
Quote Anchor link
Wat is me dat nu, je moet toch op dat aantal kunnen sorteren. Volgens mij houdt pgFrank zich nog een klein beetje van de domme om ons te laten zwemmen ;-)

Ik doe gewoon een nieuwe poging:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$query    = "SELECT
                    g.id,
                    g.naam,
                    COUNT(gu.*) AS aantal
                FROM
                    games g,
                    games_users gu
                WHERE
                    g.id = gu.gameID
                GROUP BY
                    g.id
                ORDER BY
                    aantal DESC
                LIMIT ".$aantal;


Quote:
Ow Frank heeft al geantwoord in de tijd dat ik aan het typen was
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Josh
 
Frank -

Frank -

21/04/2008 00:10:00
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

21/04/2008 00:14:00
Quote Anchor link
hij is het nog niet eens met de count.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '*) AS aantal FROM games, games_users WHERE games.id = ga' at line 4


Als ik de query van josh zo bekijk denk ik persoonlijk wel dat hij gaat werken als het count gedeelte werkt.
 
Frank -

Frank -

21/04/2008 00:18:00
Quote Anchor link
Debuggen... En dan zonder te weten hoe de query nu daadwerkelijk naar de database wordt gestuurd. Je maakt het jezelf (en anderen) wel bijzonder eenvoudig! Geen mens die weet hoe jouw query eruit ziet.

Echo de query en kom dan nog eens terug.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.