Speciale karakters etc
Hallo,
Heeft iemand hier ervaring met replacen van speciale karakters ?
Volgende string is bijvoorbeeld niet door mij normaal te parsen:
ה,כ,ן,צ,�,ב,י,ם,ף,ת,א,ט,ל,ע,ש,ס
Heeft iemand hier ervaring met replacen van speciale karakters ?
Volgende string is bijvoorbeeld niet door mij normaal te parsen:
ה,כ,ן,צ,�,ב,י,ם,ף,ת,א,ט,ל,ע,ש,ס
Gesponsorde koppelingen:
Heb je al eens html_entity_decode geprobeerd? should do the trick
Waar komt deze string vandaan? Hoe is het probleem onstaan? Dat is vele malen belangrijker dan het lapmiddel waar je nu naar op zoek bent.
Zet het gewoon op een html pagina, krijg ik de volgende tekens:
edit: Lol, nee dus.
maar het zijn arabische dus denk niet dat hij het hier doet...
edit: Lol, nee dus.
maar het zijn arabische dus denk niet dat hij het hier doet...
Edit:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
Die tekens komen weg uit invoer van gebruikers ( met niet nederlandse namen ).
Punt is dat ze netjes in db (1) komen echter moet er een export csv gegenereerd worden die verstuurd wordt naar db ( 2 ) apart systeem... en in die export gaat het dus mis daar moet ik ze dus goed hebben. En is dus niet per definitie een lap-middel waar ik naar op zoek ben :)
Punt is dat ze netjes in db (1) komen echter moet er een export csv gegenereerd worden die verstuurd wordt naar db ( 2 ) apart systeem... en in die export gaat het dus mis daar moet ik ze dus goed hebben. En is dus niet per definitie een lap-middel waar ik naar op zoek ben :)
Sebas schreef op 09.04.2008 15:20:
Yeah, right, geloof je het zelf? Geen mens die zijn naam op deze manier gaat invoeren, daar geloof ik echt helemaal niets van. Ik durf wel te wedden dat jouw script/html-formulier de boel verknalt en dat je nu met de gebakken peren zit. Wanneer je alles instelt op utf8, dan krijg je dit soort ellende niet. Ik heb veel te maken meer "vreemde" tekens en nooit last van dit soort onzin.Die tekens komen weg uit invoer van gebruikers ( met niet nederlandse namen ).
Zoek de oorzaak op en ga daar een oplossing voor vinden. Waarschijnlijk heb je utf8 niet (overal) correct ingesteld.