Steeds verwijderen van reacties in het nieuw-topic

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper DS

Jasper DS

21/12/2011 11:06:26
Anchor link
Hallo,

ik ben het er niet met eens dat er steeds reacties worden verwijdert door onze vriend Eddy Bisschops in het nieuwsdeel van dit forum. Ik kan me voorstellen dat dit voor sommige reacties nodig zou kunnen zijn maar laat het dan op z'n minst weten waarom de reactie is verwijdert en druk niet gewoon telkens op dat kruisje zonder iets te melden.

Bedankt
Gewijzigd op 21/12/2011 11:06:46 door Jasper DS
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 07:14:49
 
Kees Schepers

kees Schepers

21/12/2011 13:40:54
Anchor link
Daar ben ik het wel mee eens :)
 
- SanThe -

- SanThe -

21/12/2011 15:47:49
Anchor link
Kees Schepers op 21/12/2011 13:40:54:
Daar ben ik het wel mee eens :)


+1
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2011 16:07:25
Anchor link
Ik denk dat het wel zo netjes is om Eddy even te laten reageren. Ik zal hem wel even een PM sturen.
 
Jens erd

Jens erd

21/12/2011 17:38:39
Anchor link
+1. Ik vind het niet erg dat posts die over spelfouten/correcties gaan verwijderd worden, maar dan zou ik graag het deel dat inhoudelijk over het bericht gaan behouden. Het komt behoorlijk ondankbaar over om een reactie met aardig wat informatie in de prullenbak te zien verdwijnen.


Het zal wel te veel gevraagd zijn, maar is een pagina waarop je aanpassingen kunt doorsturen niet een goed idee? Topics raken dan in ieder geval niet vervuild met opmerkingen over een bericht.
 
Wouter J

Wouter J

21/12/2011 19:16:32
Anchor link
+1 voor Jasper.

Ik ben het ook niet eens met het feit dat onze vrolijke vriend Eddy Bisschops denkt ook moderator te zijn over het forum. Naar mijn mening is hij moderator en onderhouder van het nieuwsgedeelte, niet over het forum. De regels die hij handhaaft en de berichten die ik hier krijg van deze vrolijke vriend ben ik het niet mee eens.
Ook vind ik het belachelijk dat ik, toen ik hier tegenin ging, een waarschuwing kreeg. Ik kreeg dus een waarschuwing omdat een moderator die niet over dat onderdeel ging mijn mening daarover niet accepteerde.

Nog vreemder vind ik het dat er blijkbaar geen contact is tussen deze moderators. Ik kon van deze vrolijke vriend gewoon een waarschuwing krijgen zonder dat de andere moderators -en zelfs de beheerder Bas Kregeler- er van afwisten. Ik denk toch dat zulke ingrijpen moeten gebeuren in overleg met de rest? En dan zeker met de moderators die over dat onderdeel gaan... Want een moderator moet handelen zonder emoties en door woorden die over je gezegd worden kun je als moderator wel eens gaan handelen door je mening, dit is heel normaal. Daarom is het goed om ook met andere moderators te overleggen, hierdoor krijg je ook de mening van mensen die zonder emoties ernaar kijken.

Ook denk ik dat we de taken goed gescheiden moeten houden. Niels bijvoorbeeld, die doet zijn taak hier op het forum als moderator goed, maar hij is eigenlijk tutorial moderator (of is dat veranderd?). Ik denk dat je de rechten van een moderator alleen moet laten gelden op het onderdeel waarover hij gaat.

Ook vind ik het niet mooi dat Eddy een bericht altijd edit en dan niet om iets aan te passen, maar om zijn reactie te geven op het bericht. Ik ben altijd van mening dat een moderator zich gewoon moet gedragen als normaal lid, alleen in sommige uiterste gevallen moet toe treden en laten zien dat hij wat meer knopjes bevat. Ik denk dus dat je zo'n berichtje niet moet editten maar gewoon een reactie geven, dit komt een stuk normaler en overzichtelijker over.

De bovenstaande tekst zijn slechts bedoelt als tips en opmerkingen te geven over het moderatie beleid, niet om deze of gene af te zeiken dan nog wel weg te trappen. Probeer dit niet te persoonlijk op te vatten, maar ik hoop wel dat jullie er iets mee gaan doen.
 
Aad B

Aad B

21/12/2011 19:19:58
Anchor link
Jasper: +1
Wouter: Uitstekende toelichting, ook +1
 
Eddy B

Eddy B

21/12/2011 20:28:56
Anchor link
Ozzie, bedankt voor de PM. Even een berichtje van mijn kant.

Jasper, ik heb inderdaad 2 reacties verwijderd waarna ik reactie heb gegeven in het nieuws item. Daarna is er niks verwijderd, wat is precies het probleem?

Wouter, ik ben inderdaad nieuws moderator. Dat betekend natuurlijk niet dat ik geen reacties of moderator ben op het forum. Zoals je misschien gezien hebt staat bij alle moderators aangegeven "Moderator" op het forum. Met z'n allen bewaken we de content van de website, iedereen heeft z'n eigen sectie maar kan natuurlijk niet altijd online zijn. Daarom doen we allemaal ons best ons steentje bij te dragen.

Tevens hebben wij uitstekende communicatie binnen ons team, het incident waar jij volgens mij op doelt is dat ik je een waarschuwing gaf en je vervolgens aan Bas vroeg of dat daadwerkelijk zo was? Zo ja, ik daarop heb ik zo'n maand geleden via PM op gereageerd, de conclusie was dat ik was vergeten het te noteren op je profiel, onderhand is dit gedaan. Excuses voor het ongemak.

Toch wil ik heel even erbij zeggen dat mijn emoties geen enkele rol spelen hierin, en ik snap ook niet dat je hierover begint.

--

Ik vind het wel degelijk vervelend dit te lezen, ik had geen idee dat er zoveel irritatie was.
Gewijzigd op 21/12/2011 20:33:28 door Eddy B
 
Wouter J

Wouter J

21/12/2011 20:44:00
Anchor link
Eddy Bisschops:
Wouter, ik ben inderdaad nieuws moderator. Dat betekend natuurlijk niet dat ik geen reacties of moderator ben op het forum. Zoals je misschien gezien hebt staat bij alle moderators aangegeven "Moderator" op het forum.

Dan wil ik even de colofon erbij halen. Hierin staat:
Quote:
Nieuws
(...)
Eddy Bisschops

Het lijkt me duidelijk dat jou taak het nieuws is en niet het forum en dit geld niet alleen voor jou maar voor iedere moderator. Dat je toevallig 'moderator' op het forum erbij hebt staan omdat 'nieuws moderator' een te lang woord is doet er natuurlijk niet toe...
Eddy Bisschops:
Tevens hebben wij uitstekende communicatie binnen ons team, het incident waar jij volgens mij op doelt is dat ik je een waarschuwing gaf en je vervolgens aan Bas vroeg of dat daadwerkelijk zo was? Zo ja, ik daarop heb ik zo'n maand geleden via PM op gereageerd, de conclusie was dat ik was vergeten het te noteren op je profiel, onderhand is dit gedaan. Excuses voor het ongemak.

Offtopic:
Bas is het zelf aan me wezen vragen maar dat terzijde...

En je zegt dus iets en vervolgens voer je het niet uit? Vind ik een beetje vreemd, dreigen maar het niet doen.
Jammer ook dat ik hiervan nooit iets heb mogen horen terwijl het mij wel aangaat, dat ik dit via dit topic moet horen...
Eddy Bisschops:
Toch wil ik heel even erbij zeggen dat mijn emoties geen enkele rol spelen hierin, en ik snap ook niet dat je hierover begint.

Als je goed had gelezen was mijn berichtje heel algemeen en niet alleen op jou gericht. In de alinea's waarin ik over emoties praat heb ik het dan ook over het algemene moderatie zijn. Ik denk trouwens dat mijn waarschuwing wel is gekomen door emoties, maar ook dat weer terzijde.

Ik zal me wel weer gaan gedragen als een normale forumgebruiker, want straks mag ik hier niet meer komen en dat wil ik ook weer niet. Maar stiekem hoop ik in mijn hart dat het moderatiebeleid hier op PHPhulp nog eens wat verbeterd wordt. Er hangt hier een geweldige sfeer, maar ik krijg de laatste tijd steeds meer krampachtige dingen te zien van de -sommige- moderators die de sfeer niet te goede gaat...
 
Pim -

Pim -

21/12/2011 20:45:44
Anchor link
Je irritatie is begrijpelijk. Aanvallen/kritieken als deze kunnen wat mij betreft beter per PM met de admin of andere moderators besproken worden, voordat er 'schandpalen' als deze worden opgericht.
 
Eddy B

Eddy B

21/12/2011 20:56:50
Anchor link
Eerst even een reactie op je laatste zin: Blijf gewoon posten, kritisch zijn is goed en dat neem ik je ook niet kwalijk. Zolang het geen schelden of ronduit beledigen word gebeurt er niks met dit topic of de gebruikers die zich uitlaten. En dat geldt niet alleen voor jou, je hebt m'n woord.

Verder..

Nogmaals, iedereen heeft zijn eigen 'hachje' of afdeling beter gezegd, daar zijn we ook verantwoordelijk en aanspreekbaar voor. Tevens mogen we wel allemaal gewoon op het forum een reactie plaatsen op moderator niveau, simpelweg omdat er niet altijd forum-moderators online zijn.

Ik weet niet hoe de correspondentie tussen jou en Bas is geweest, hoe dan ook. Ik of andere moderators hoeven geen toestemming te vragen of een waarschuwing uit te delen, later in onze gesprekken heb ik hoe dan ook wel vermeldt dat ik de waarschuwing aan Bas heb gemeld en de waarschuwing in je profiel is verwerkt.

Sorry dat ik het bericht wat fout las, het enige wat ik kan zeggen is dat emoties voor mij geen rol spelen als moderator. Jammer dat je daaraan twijfelt maar helaas kan ik daar weinig aan doen.
 
Kees Schepers

kees Schepers

21/12/2011 23:04:54
Anchor link
Als we dan toch kritiek aan het geven zijn; wees vooral niet te enthouiast als Bas Kregeler je vraagt of je moderator wilt worden op het forum. Dit heeft hij bij mij gedaan en ik heb gereageerd dat ik het leuk vondt en graag wou weten wat de taken daarvoor waren en heb toen (zelfs na een herinnering) er nooit meer wat van gehoord.

Niet dat ik verder sta te springen om persé moderator te worden, maar ik vind het een zeer onproffesionele houding van notabene de eigenaar van de site!
 
Eddy B

Eddy B

21/12/2011 23:20:35
Anchor link
Ik ga uiteraard niet voor Bas spreken, wel kan ik zeggen dat Bas over het algemeen niet bekend staat om z'n snelle reacties.
 
Kees Schepers

kees Schepers

22/12/2011 09:58:20
Anchor link
Uiteraard begrijp ik dat hij het druk heeft, dat heb ik ook want ben ook zelfstandig ondernemer. Maar zijn laatste bericht is meer dan een maand geleden namelijk. Dus dan kun je er denk ik wel vanuit gaan dat je geen reactie meer krijgt?
 
Jasper DS

Jasper DS

22/12/2011 18:55:21
Anchor link
Eddy, zonder jouw te veroordelen denk ik toch dat er enkele foutjes gemaakt zijn. Je hebt inderdaad gereageerd op mijn reactie op een nieuwsbericht. Dit was wel de tweede reactie nadat mijn voorgaande reactie die juist hetzelfde probleem bracht verwijdert was. Ik zou het persoonlijk ook aangenamer vinden als je gewoon reageert door een reactie te plaatsen en niet door reacties te wijzigen. Dat komt bij mij erg negatief over ook al is dit meestal niet slecht bedoeld. Ik associeer een moderator wijziging meestal met iets negatiefs ook doordat het in het rood weergeven word.

Als moderator draag je nogal wat verantwoordelijkheid .Je vertegenwoordigt bij wijze van spreken dit forum (samen met de rest van het team). Als je dan (per ongeluk) botst met één of meerdere forum gebruikers kan dit directe gevolgen hebben voor het forum. Stel nu dat je naar een winkel gaat en een verkoper (die dus de vertegenwoordiger van het bedrijf is) gedraagt zich niet naar jouw wensen, ga jij dan nog snel terug komen naar die winkel? Ik zou er persoonlijk eens goed over nadenken. In dit geval is dit dus vergelijkbaar, ik zou hier eerder terug komen als hier sympathieke leden en moderatie is -wat volgens mij nu wel het geval is- dan dat hier één of enkele moderators het een beetje verpesten door negatief te modereren.

Naar mijn mening moet een moderator dus een soort houding aannemen tegenover de leden die uitnodigend is als aanspreekpunt van het beleid. Zoals ik al zei vertegenwoordig je het forum en is de titel moderator op het forum een hoge status. Zeker voor nieuwe leden die de leden en moderators nog niet zo goed kennen, één slechte ervaring is genoeg om hier weg te blijven als nieuw lid en dat willen we dit forum toch niet aandoen?

Eddy, dit is zeker niet aanvallend bedoeld. Je levert naar mijn mening knappe artikels alleen de communicatie naar de leden kan beter. Maar dat ligt dan misschien aan het beleid dat zoals hierboven al ergens is gezegd wel nog een stukje beter kan.
 
Eddy B

Eddy B

23/12/2011 12:58:11
Anchor link
Jasper, misschien is er met het verwijderen wat fout gegaan, dat zou zomaar kunnen. Mocht dat zo zijn, mijn excuses, ik zal in het vervolg wat beter opletten, dit is natuurlijk niet mijn bedoeling.

Over ModEdit, zelf vind ik het ideaal op iets moderator-gerelateerd te zeggen zonder het nieuwsbericht weer omhoog te bumpen, meningen daarover kunnen natuurlijk verschillen.

Natuurlijk snap ik wat je bedoelt, en ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat we echt ons best doen om deze community te houden zoals het is, gezellig en vriendelijk. Dat is ook de reden dat ik specifiek hier moderator ben geworden.

Bedankt voor het compliment, ik ben het niet helemaal met je eens maar het is leuk om te horen. :-D

Toevoeging op 23/12/2011 13:00:03:

Kees, als je het echt graag wilt kan je contact opnemen met Chris Horeweg, die gaat over het aansturen van de forum-moderators. Het is vervelend dat Bas niks van zich laat horen, maar helaas is het niet anders.
 
Jasper DS

Jasper DS

23/12/2011 19:11:47
Anchor link
Eddy Bisschops op 23/12/2011 12:58:11:
Natuurlijk snap ik wat je bedoelt, en ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat we echt ons best doen om deze community te houden zoals het is, gezellig en vriendelijk.


Daar twijfel ik niet aan, maar alles kan beter. Daarom dat ik ook dit topic startte, zodat deze kleine lastigheden ook werden weggewerkt. Maar vanaf heden zal dat wel in orde komen neem ik aan. ;)
 
Eddy B

Eddy B

23/12/2011 19:40:54
Anchor link
Ik zal inderdaad wat beter opletten, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Bedankt voor je inzicht, als er verdere punten zijn op mij of op het team kun je dat ook gerust melden.
 
Niels K

Niels K

23/12/2011 21:03:42
Anchor link
Quote:
Niels bijvoorbeeld, die doet zijn taak hier op het forum als moderator goed, maar hij is eigenlijk tutorial moderator (of is dat veranderd?)


Allereerst heb ik een aanstelling als library moderator gehad. Na verloop van tijd heb ik ook het beheer over het forum gekregen. Daarnaast, bedankt voor het compliment.
Gewijzigd op 23/12/2011 21:04:12 door Niels K
 

09/01/2012 18:22:08
Anchor link
+1
Dit is een oud topic en het probleem van de TS is opgelost. Deze reactie voegt niet veel waarde toe.[/modedit]
Gewijzigd op 09/01/2012 18:27:20 door Bas IJzelendoorn
 
Chris -

Chris -

09/01/2012 18:47:27
Anchor link
En om meer van dit soort nutteloze reacties te voorkomen sluit ik het topic. Iedereen staat verder wel vrij om een topic te openen, dit probleem is echter opgelost :)
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.