Switch meerdere keren gebruiken
Op mijn website heb ik een behoorlijk uitgebreide switch statement, en die wil ik meerdere keren gebruiken. Is het mogelijk om deze aan het begin te includen en dan telkens een variabele door de switch te halen? Of moet ik dan per se in een functie gaan werken?
Mijn switch zit zo in elkaar:
switch ($id) {
case '1':
$var1 = 'iets';
$var2 = 'nog iets';
break;
default:
$var1 = 'iets';
$var2 = 'nog iets';
break;
} // Einde van switch.
In totaal geeft ie bij elke case tot zo'n 5 variabelen door dus als ik de switch in een functie moet doen, dan moet ik bij de return de vijf waarden in een array meegeven. Is een andere oplossing mogelijk?
Mijn switch zit zo in elkaar:
switch ($id) {
case '1':
$var1 = 'iets';
$var2 = 'nog iets';
break;
default:
$var1 = 'iets';
$var2 = 'nog iets';
break;
} // Einde van switch.
In totaal geeft ie bij elke case tot zo'n 5 variabelen door dus als ik de switch in een functie moet doen, dan moet ik bij de return de vijf waarden in een array meegeven. Is een andere oplossing mogelijk?
Gesponsorde koppelingen:
Weet niet precies wat je doet, maar waarom niet?
Ik zou zeggen: probeer wat en als je er niet uit komt horen we het wel...
Ik heb nu elke keer als ik de switch gebruik het bestand geinclude (ongeveer 10 keer totaal per pagina). Dat werkt ook.
Gewijzigd op 23/04/2011 21:58:58 door Jordy nvt
Jordy nvt op 23/04/2011 21:58:26:
Ik heb nu elke keer als ik de switch gebruik het bestand geinclude (ongeveer 10 keer totaal per pagina). Dat werkt ook.
Wat doe je dan precies?
In een database wordt opgeslagen, aan de hand van een nummer, welke div op een pagina getoond moet worden. Stel dat het nummer 5 is, dan moet bijvoorbeeld de div XXX12 getoond worden. In de switch lus komt dus ergens te staan:
case '5': $var1='dit'; $var2='dat'; $var3='etc.etc.'; break;
Om het nog wat ingewikkelder te maken behoort elke div tot een aparte categorie. Dus afhankelijk van wat er in de database opgeslagen staat moet ik die diverse keren door een switch lus laten lopen. Ik hoop dat het zo duidelijk is, het plaatsen van een code gaat momenteel wat lastig.
case '5': $var1='dit'; $var2='dat'; $var3='etc.etc.'; break;
Om het nog wat ingewikkelder te maken behoort elke div tot een aparte categorie. Dus afhankelijk van wat er in de database opgeslagen staat moet ik die diverse keren door een switch lus laten lopen. Ik hoop dat het zo duidelijk is, het plaatsen van een code gaat momenteel wat lastig.
Kan je die switch niet zo veranderen dat je de gegevens in de database opslaat en daardoor bij het ophalen van de gegevens alle benodigde verwante gegevens al hebt?
Hierdoor hoef je geen switch te gebruiken en kan je het laten gemakkelijk aanpassen zonder de scripting te hoeven aanpassen...
Hierdoor hoef je geen switch te gebruiken en kan je het laten gemakkelijk aanpassen zonder de scripting te hoeven aanpassen...