Syntax error (PHP+MySQL)
Hallo allemaal!
Ik ben bezig met een schoolproject maar ben al een uur hopeloos gestrand op een error. Bij de volgende code:
Ik krijg hier de volgende error:
'You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'left,up,right,down,comment) VALUES('1','1','1','1','1','1','1')' at line 2'.
Ik ben er vrijwel zeker van dat het niet iets in de waardes is (vandaar dat ik die '1'en heb gebruikt, normaal gesproken gebruik ik variabelen). De database ziet er als volgens uit:

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen!
Yuri
Ik ben bezig met een schoolproject maar ben al een uur hopeloos gestrand op een error. Bij de volgende code:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
$qer="INSERT INTO
descriptions(naam,pictid,left,up,right,down,comment)
VALUES('1','1','1','1','1','1','1')";
mysql_query($qer) or die(mysql_error());
descriptions(naam,pictid,left,up,right,down,comment)
VALUES('1','1','1','1','1','1','1')";
mysql_query($qer) or die(mysql_error());
Ik krijg hier de volgende error:
'You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'left,up,right,down,comment) VALUES('1','1','1','1','1','1','1')' at line 2'.
Ik ben er vrijwel zeker van dat het niet iets in de waardes is (vandaar dat ik die '1'en heb gebruikt, normaal gesproken gebruik ik variabelen). De database ziet er als volgens uit:

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen!
Yuri
Gesponsorde koppelingen:
wanneer je ints gebruikt moet je ze ook behandelen als ints, geen ' er om heen dus
LEFT is een reserved word. Gebruik een andere naam.
Zo ook right: Controleer hier alle andere termen
Dat was inderdaad het probleem, bedankt allemaal! Ik had daar totaal niet aan gedacht xD.
Nu kan ik weer verder :).
Yuri
Nu kan ik weer verder :).
Yuri