Tabel verwijderen na bepaalde periode

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Martijn K

Martijn K

24/08/2015 14:54:20
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik heb een website gemaakt waarbij gebruikers op basis van ip nummer een tabel aanmaken. Nu wil ik dat de tabel na verloop van zeg maar een maand automatisch gewist wordt.
Ik ben aan het proberen met information_schema maar het veld creation_date blijkt niet de aanmaakdatum van de tabel gek genoeg.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Met vriendelijke groet,
Martijn
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 15:40:07
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/08/2015 15:02:06
Quote Anchor link
Ik heb maar 1 vraag: Waarom zit je per gebruiker nieuwe tabellen te maken?
 
Martijn K

Martijn K

24/08/2015 15:05:06
Quote Anchor link
Dat leek me de beste manier en de beste performance van de website op te leveren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/08/2015 15:10:23
Quote Anchor link
Integendeel, dat zou juist de slechtste performance leveren. Maak een tabel aan met ipadressen, waarin je alle ipadressen plaatst, en eventueel een koppeltabel met de tabel waarin de te koppelen data staat.
Gewijzigd op 24/08/2015 15:10:57 door - Ariën -
 
Martijn K

Martijn K

24/08/2015 15:14:26
Quote Anchor link
En dan dus oude records verwijderen ipv tabellen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/08/2015 15:24:39
Quote Anchor link
Klopt.
 
Willem vp

Willem vp

24/08/2015 15:46:30
Quote Anchor link
Martijn K op 24/08/2015 14:54:20:
Ik ben aan het proberen met information_schema maar het veld creation_date blijkt niet de aanmaakdatum van de tabel gek genoeg.

Ik weet niet waar jij het veld creation_date vandaan haalt, maar ik kan het niet vinden... ;-)

In de database information_schema heb je een tabel TABLES en daarvan moet je het veld CREATE_TIME hebben.

Maar, zoals Aar ook al zei: het beste kun je alle gelijksoortige data in 1 tabel zetten. Zowel qua performance als qua complexiteit is dat veel voordeliger.
Gewijzigd op 24/08/2015 15:47:01 door Willem vp
 
Martijn K

Martijn K

24/08/2015 15:58:01
Quote Anchor link
Hoi Willem,
Klopt het moet CREATE_TIME zijn. Toch is dat niet de datum en tijd waarop de tabel is gemaakt maar waar het dan wel van is is me een raadsel. Ik zal heel het systeem aanpassen en alle data in een tabel gooien.
 
Eddy E

Eddy E

25/08/2015 21:54:14
Quote Anchor link
Veel beter. Schaalbaarder, makkelijk doorzoekbaar en veel sneller.
Plus je PHP-code is veel eenvoudiger (= beter).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.