tar.gz/zip/rar met php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ewergreen php

ewergreen php

22/11/2010 15:32:01
Quote Anchor link
Ik heb mij met php een scriptje geschreven waarmee ik de inhoud van een directory weergeef. Werkt perfect en geeft ook enkel de bestanden weer die ik wil laten zien, met de informatie die ik wil laten zien (last modified, file of dir size, ...).

Nu zou ik graag ook nog een extra kolom maken waarmee men de files of dirs kan downloaden, maar dan wel liefst als tar.gz/zip/rar files. Reden hiervoor is dat de downloads van m'n server dan kleiner zouden moeten zijn en dat ik volledige dirs ineens kan laten downloaden.

Probleem is dat ik geen flauw idee heb van hoe ik hieraan moet beginnen en ook geen echt bruikbare info vind op google. Ik zou het liefst een tutorial ofzo hiervoor vinden en niet volledige stukken code van iemand anders gebruiken. Anders had ik evengoed een directory script kunnen downloaden. Het gaat hier echt om het te leren... .
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 02:37:09
 
TJVB tvb

TJVB tvb

22/11/2010 15:39:01
 
John D

John D

22/11/2010 15:42:38
Quote Anchor link
voor tar en gzip zal je een OS call moeten doen met de juiste parameters.
Check dus de syntax van tar en gzip en probeer dat in een OS call te verwerken.
 
Ewergreen php

ewergreen php

22/11/2010 15:45:21
Quote Anchor link
TJVB, op rar had ik nog niet gezocht en die lijkt nu het makkelijkst. Aanvankelijk was ik enkel naar tar.gz aan het zoeken, maar ik denk dat het rar zal worden. Thanks!
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

22/11/2010 17:40:15
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.