Technisch ontwerp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan Berend van Dijk

Jan Berend van Dijk

19/04/2009 12:59:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het ontwerp van een OO website.
Daarvoor wil ik een technisch ontwerp maken.
Nou heb ik op school het een en ander geleerd over TO maar dat gaat meer over wat afspraken over hoofdlettergebruik enzo.
Googelen heeft me ook niet zoveel opgeleverd.

Nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen hoe je zo'n document opzet.
Of waar ik die informatie kan vinden.
Als iemand een voorbeeld heeft en dit mij wil mailen, zou ik dit ook op prijs stellen

Alvast bedankt!

Mod edit:
Omdat niet iedereen weet wat dit is, willen we dat er alleen via het forum gecommuniceerd wordt. zo leert iedereen er wat van
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Berend van Dijk
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 15:17:03
 
TJVB tvb

TJVB tvb

19/04/2009 14:30:00
Quote Anchor link
Ik ben zeer nieuwsgierig wat je bedoelt met TO, die term ken ik niet.
Maar wat heb je gehad over OO ontwerpen?
 
Jan Berend van Dijk

Jan Berend van Dijk

19/04/2009 15:26:00
Quote Anchor link
TO = Technisch Ontwerp :)

OO ontwerp weet ik nog niet zoveel van. Momenteel ben ik druk bezig me te verdiepen in UML. Maar dat is lijkt me maar een deel van het TO.
 
Benny Lava

Benny Lava

19/04/2009 15:33:00
Quote Anchor link
Dan kan je het beste verder gaan op UML. De schema's die er vervolgens uitkomen kun je verwerken in je TO. Denk erbij aan Use Cases en natuurlijk je Class overzicht met je relaties. Maar je Technisch Ontwerp hangt veel af wat je beschreven hebt in je FO (Functioneel Ontwerp).

Als je bijvoorbeeld in je Functioneel Ontwerp je in- en uitvoer schermen hebt opgenomen. Kan je in je Technisch Ontwerp er verder op gaan door middel van de beschrijving naar code in het kader van PSD (ofwel NSD) of uiteraard UML.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

19/04/2009 16:00:00
Quote Anchor link
Je hebt je class diagram, je data model, je use case diagrammen, (enkele) sequence diagrammen. Dit doe je natuurlijk naar aanleiding van goede requirements
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.