tekst invoegen in textarea in popup

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mvos

mvos

11/02/2008 23:03:00
Quote Anchor link
Je ziet wel eens op forums dat je voor smiles een popup krijgt en dat als je daar een smile aanklikt dat bijvoorbeeld te text ':D' in een textarea op de pagina met waar de textarea op staat, zoiets als dit: http://users.skynet.be/javascript/forms/popkalender.htm mijn vraag is hoe kun je dit doen, ik heb al wat gezocht op google en wat geprobeert met het script van de bovenstaande link maar het wil nog niet echt lukken, weten jullie mischien hoe je dat kan oplossen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mvos
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 23:12:12
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

11/02/2008 23:08:00
Quote Anchor link
Meestal gaat zoiets met JavaScript. Je hebt een image voor de smiley met een functie op het onclick event. Die functie doet dan iets als:

document.getElementById ('mytextarea').innerHTML += ':-)';
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

12/02/2008 00:19:00
Quote Anchor link
en je moet terug refereren naar 'opener' (maar wel eerst kijken of ie bestaat)
 
Mvos

mvos

12/02/2008 16:35:00
Quote Anchor link
ik heb nu dit: window.opener.post.bericht
de naam van de form waar de tekstarea in staat ispost en de naam van de textarea is bericht maar het wekrt noch niet echt
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

12/02/2008 16:46:00
Quote Anchor link
of je doet window.opener.getElementById('bericht').value += ":)"

of wat je dan ook wilt toevoegen.
 
Mvos

mvos

12/02/2008 17:10:00
Quote Anchor link
wekt ook nog niet, ik heb wel de textarea de id bericht gegeven maar hij doet het nog niet

Edit:

ik kom er echt niet uit waarom hij het niet doet kan iemand helpen?


Edit:

ik heb ondertussen ook niet stil gezetn en ik heb de oplossing gevonden!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mvos
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.