Teller die enkel unieke bezoekers telt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bowbie Sprangen

Bowbie Sprangen

04/06/2010 16:22:03
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een teller die alleen unieke bezoekers telt. Onder uniek wordt in het script verstaan dat de bezoeker pas weer mee wordt geteld als hij 24uur niet op de site is geweest. Het script dat hiervoor moet zorgen is het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
$opvraagquery = mysql_query("SELECT uniekvis FROM paginas WHERE url='".$pagina."'") or die(mysql_error());
if($opvraagquery){
    while($hits = mysql_fetch_assoc($opvraagquery)){
        $uniekvis = $hits['uniekvis'];
        
        if(!isset($_COOKIE[$pagina])){
            $uniekvis = $uniekvis + 1;
            setcookie($pagina, "bezocht", time()+86400);
        }
        $doorvoerquery = mysql_query("UPDATE paginas SET uniekvis='".$uniekvis."' WHERE url='".$pagina."'");
        if(!$doorvoerquery){
            // FOUT IN QUERY
            // FOUTVERWERKING

        }
    }
}
else{
    // FOUT IN QUERY
    // FOUTVERWERKING
}
?>



De variabele $pagina is een variabele die per webpagina verschilt en simpelweg de naam van de pagina bevat.
Er zijn alleen een paar problemen met dit script:
- De cookie wordt helemaal niet aangemaakt
- Er wordt ALTIJD 1 bij $uniekvis opgeteld
- Maar er wordt altijd voor de uniekvis waarde uit de database dezelfde waarde gehaald, wat ervoor zorgt dat deze waarde wel constant is, maar wel fout.
- Als uniekvis in de database = 0, dan haalt hij toch een totaal anders getal eruit. Deze waarde is echter wel ALTIJD dezelfde voor een pagina (van pagina tot pagina verschilt deze waarde).

Kan iemand helpen met die probleem?
Gewijzigd op 04/06/2010 16:47:03 door Bowbie Sprangen
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 09:36:07
 
Synaps Framework

Synaps Framework

04/06/2010 16:26:14
Quote Anchor link
oftewel, wie wil er 1 voor mij maken?
 
Bowbie Sprangen

Bowbie Sprangen

04/06/2010 16:29:33
Quote Anchor link
Ik bedoelde eigenlijk of iemand kan zeggen waar de fout zit.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

04/06/2010 16:31:13
Quote Anchor link
Waarom gebruik maken van een cookie, sla zijn laatste bezoek op met datum en tijd, en kijk of daar na de volgende bezoek 24 uur verschild. Verschild het 24 uur in database zetten het bezoek, en anders niet?
 
Bowbie Sprangen

Bowbie Sprangen

04/06/2010 16:33:13
Quote Anchor link
Had ik ook kunnen doen ja... Is ook misschien wel handiger. Dit gedoe met cookies zou toch alleen ook moeten werken?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.