thumbnail uit jpg header eficienter?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »
Rene Wennekes

Rene Wennekes

03/09/2010 13:44:23
Quote Anchor link
Hier een stelling waar ik evt. mijn website het cms gedeelte wil vereenvoudigen.

Ik hou het ff op theorie, de kenner weet waarover het gaat.

Status quo:
Ik heb een map '/small' en een map '/normal' waarin ik foto's zet, in de small een resolutie van 160x120 en waarvan de naam identiek is aan zijn grote broer in de map 'normal'.

Uiteraard kan ik bv. voor een overzicht alle foto's uit de normal map inlezen en deze als 160x120 laten zien, maar dan is inlezen van de hele pagina beduidend trager.

Nu heb ik gelezen dat in de (exif)-header van jpg foto's een thumbnail verstopt zit.

Nu mijn vraag:

Is het mogelijk om deze thumbnail via php uit de grote foto in te laden - uiteraard zonder dat de gehele foto geladen wordt - zodat de snelle laadtijd van de'/small' map methode ge-evenaard wordt?

Voorbeelden ook welkom. bvd voor reakties.

(voor de website waarvoor ik het wil gebruiken is www.renewennekes.com )
Gewijzigd op 03/09/2010 13:45:41 door Rene Wennekes
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 21:51:50
 
Pim -

Pim -

03/09/2010 13:54:55
Quote Anchor link
Dus je wil niet de grote foto uploaden, maar in de client de thumb extraheren...
Dan moet je dus in JS de grote foto laden, de exif lezen, daarvan de thumb data extraheren en van die data een image maken en deze met een POST request naar de server sturen. Lastig hoor.

Verder ben je zeer afhankelijk van die thumb, hij zit lang niet in alle JPEGs.

Leesvoer:
http://www.exif.org/specifications.html
http://www.nihilogic.dk/labs/exif/

Als ik jou was zou ik er pas aan beginnen als je heel veel van string manipulatie weet.


Of ik begrijp je verkeerd en wil je de thumbnails server-side extraheren. In dat geval: http://www.php.net/manual/en/function.exif-thumbnail.php
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

03/09/2010 14:04:02
Quote Anchor link
Het was mijn bedoeling om te kijken of het mogelijk is om net niet de foto maar alleen de thumb eruit te halen - dus met de korte laadtijd).

Bv. thumb in de header is 6kb en de foto is 120kb. Ik vraag dan wel het bestand (jpg foto), maar er wordt alleen maar die 6kb gedownload en krijg in een string de thumb-foto.

Net zoals bv. flash al begint zodra er al een scene is geladen zonder dat de flash 100% is ingeladen.

Bij 1 foto is het geen probleem, probleem is dat het bij een hele sheet met bv. 60 foto's wel uitmaakt. Ik zal eens op die link nog eens kijken.

update: de laatste voorbeeld van php.net zegt (neothermic) dat de laadtijd korter zou zijn.
Kan iemand dat bevestigen.
Ik weet in ieder geval dat je de thumbdata niet als bestand (logisch) moet wegschrijven maar meteen in de img tag moet zetten.
Gewijzigd op 03/09/2010 14:20:29 door Rene Wennekes
 
Pim -

Pim -

03/09/2010 14:22:21
Quote Anchor link
Oh zo. Je wil eerst gewoon de afbeeldingen uploaden naar de server en vanaf de server thumbnails sturen naar de client.

Dan kan je veel beter de afbeelding verkleind opslaan met GD of Image magick.

Ik zou als ik jou was niet te veel rekenen op de aanwezigheid van die thumb in de EXIF.
Gewijzigd op 03/09/2010 14:24:50 door Pim -
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

03/09/2010 14:31:18
Quote Anchor link
ok, da's nou een mening.
Ik wou me met - cms minded - werk besparen als ik zelf geen thumbs (afbeeldingen verkleind) hoefde op te slaan.

Maar ik wil niet dat de totale laadtijd van de pagina's er op achteruitgaat (langer dus).

Via het programma wat ik lokaal gebruik, zorg ik ervoor dat die thumb erin blijft zitten, da's geen probleem.

Gaat mij erom dat ik de zelfde prestaties kan verwachten op die methode.
 
Pim -

Pim -

03/09/2010 15:40:43
Quote Anchor link
Nee, als je on-the-fly thumbnails uit groto foto's extraheert is dat een ernome impact op je performance. Sla gewoon verkleinde afbeeldingen op!
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

03/09/2010 15:44:13
Quote Anchor link
ok.
Kon het toch niet nalaten te experimenteren.

Kom ik erachter dat de originele foto's direct uit de camera nog niet eens thumbnail heeft volgens voorbeeldscript. Terwijl een exif programma van Panda2 (geosetter) zegt van wel.
 
Pim -

Pim -

03/09/2010 15:52:16
Quote Anchor link
Dat kan komen door de verschillende versies van de EXIF specificatie.
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

03/09/2010 15:55:07
Quote Anchor link
damn .... ik dacht dat zit wel in de jpg als die direct uit mijn mooie dure canon eos 450d dslr camera komen .......
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

03/09/2010 16:22:27
Quote Anchor link
Ik gebruik voor thumbnails tegenwoordig phpThumb. Een erg fijn script dat on the fly thumbs maakt en deze cached. Bij het creëren van de thumbs heb je ook de mogelijkheid om allerlei effecten op los te laten. Denk aan kleurenmodus, rotatie, crop, text-overlay, randen, ronde hoeken, etc. De mogelijkheden zijn eindeloos.

phpThumb()
 
Pim -

Pim -

03/09/2010 16:25:18
Quote Anchor link
Je moet ook in RAW schieten ;)
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

03/09/2010 17:57:33
Quote Anchor link
Pim de Haan op 03/09/2010 16:25:18:
Je moet ook in RAW schieten ;)


Doe ik ook.


Update:

Toch maar geprobeerd, moest ff de fouten eruit halen maar zeer tevreden over het resultaat.
Nieuwe map foto's geprobeerd (zaten dus niet in de cache).
Zeer snel ingeladen.
Bovendien hadden alle foto's een embedded thumbnail :)

Alleen hadden sommige vreemd genoeg een 2 zwarte randjes :(
(minor problem)
Gewijzigd op 04/09/2010 01:48:30 door Rene Wennekes
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.