Tooltje internet-verkeer?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/08/2014 15:06:14
Quote Anchor link
Hey guys,

Weet iemand een gratis lichtgewicht tooltje voor rechtsonder in de taakbalk (Windows 7)?

Wat ik wil is dat rechtsonder in de taakbalk een icoontje komt te staan dat oplicht/knippert zodra er internet-verkeer is. Dus stel ik open een programma en dat programma maakt een online verbinding, dan wil ik dat dat icoontje oplicht/knippert. Daarnaast zou ik dan willen dat als ik op het icoontje klik, ik kan zien welk ip-adres/host er wordt aangeroepen.

Bestaat zo'n programmaatje? Iemand die me hierbij kan helpen?
Gewijzigd op 27/08/2014 15:06:33 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 03:15:47
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/08/2014 16:06:24
Quote Anchor link
Zoiets?
Afbeelding
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/08/2014 16:37:22
Quote Anchor link
Zoiets... maar het gaat me dan niet om de snelheid. Die hoef ik niet te zien. Ik wil alleen maar dat er "een lampje gaat branden" zodra er internet-activiteit plaatsvindt. Op het moment dat ik dan op dat "lampje" klik, wil ik zien met welke ip-adressen wordt verbonden. Ik wil in de gaten houden of er geen programma's zijn die verbinding maken met internet zonder dat ik er zelf erg in heb.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/08/2014 17:04:18
Quote Anchor link
Kun je dan niet beter je internetverbinding verbreken wanneer je die toch niet gebruikt?
Voorkomen is beter dan genezen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/08/2014 17:09:37
Quote Anchor link
Nee, dat lijkt me niet echt relaxed. Ik ben vaak aan het browsen dus dat schiet niet op. Maar zo'n tooltje lijkt me handig om te kunnen detecteren of er dingen gebeuren die niet kloppen. Stel dat dan dat lampje gaat branden terwijl je zelf niks doet, dan is het tijd om even te kijken wat er aan de hand is.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

27/08/2014 17:35:06
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/08/2014 23:45:26
Quote Anchor link
Thanks Ger, ik heb alleen het idee dat dit niet is wat ik zoek helaas.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

28/08/2014 08:47:41
Quote Anchor link
Je kunt dit ook oplossen via een firewall. Blokkeer alle externe toegang en laat programma's om internettoegang vragen. Die toegang kun je vervolgens eenmalig geven of permanent.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/08/2014 09:12:56
Quote Anchor link
Hey Ward,

Dat klopt inderdaad. Dat heb ik ook (bij de meste programma's) gedaan, maar ik wil daarnaast een extra optie hebben om te zien wat er gebeurt. Je kunt bijv. ook een keer een virus te pakken hebben die nog niet is opgemerkt door je virusscanner, of een programma dat nog niet is toegevoegd aan de firewall enz. Het is puur een "extraatje" om te kunnen zien of er geen onverwachts internetverkeer plaatsvindt. Gewoon een heel simpel lichtgewicht tooltje dat knippert als er verkeer is.
 
E vH

E vH

28/08/2014 12:10:55
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/08/2014 17:27:15
Quote Anchor link
Dankjewel voor het meedenken Elmar! Ik zoek alleen iets "simpelers" dus zonder allerlei ingewikkelde instelmogelijkheden.

Het enige wat ik wil is dat er rechtsonder een icoontje oplicht als er internet-verkeer plaatsvindt, en dat als ik op dat icoontje klik je bijv. de laatste 10 ip-adressen ziet waarmee verbinding is gemaakt. Als je nog een ander tooltje weet, hoor ik het graag!
 
Mar groen

mar groen

29/08/2014 07:52:46
Quote Anchor link
ik weet wel dat bijv kaspersky een netwerk monitor heeft die presies doet wat jij wilt echter heeft die geen widget voor in je taakbalk
 
Reshad F

Reshad F

29/08/2014 10:46:41
Quote Anchor link
Gewoon uit nieuwsgierigheid Ozzie maar waarom?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/08/2014 12:44:23
Quote Anchor link
Reshad F op 29/08/2014 10:46:41:
Gewoon uit nieuwsgierigheid Ozzie maar waarom?

Ozzie PHP op 27/08/2014 16:37:22:
... Ik wil in de gaten houden of er geen programma's zijn die verbinding maken met internet zonder dat ik er zelf erg in heb.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.