uitlezen uit database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Enrico van der List

Enrico van der List

09/08/2014 13:12:39
Quote Anchor link
ik probeer wat uit te lezen uit mijn database. maar ik krijg op een of andere manier een error, terwijl ik wel verbinding heb met de database. zal ook misschien iets over het hoofd hebben gezien. hoop dat iemand mij ermee kan helpen ;)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    $id
= $_GET['id'];
            
    $resultaat =  mysql_query("SELECT * FROM Project ORDER BY datum DESC LIMIT 2", $db);
            
    echo ($resultaat);
    while ($row = mysql_fetch_array($resultaat))
    {
    
        echo "titel: ".$rij['titel']. "<br>";    
        echo "<br> url_plaatje: ".$rij['url_plaatje']."<br>";
        echo "<br> url_project: ".$rij['url_project']."<br>";
    }
        
?>


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /public/sites/index.php on line 123
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 12:56:03
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2014 13:18:21
Quote Anchor link
Het punt is dat PHP eigenlijk zegt: 'Er gaat iets mis, ik kan niet verdergaan. Vraag MySQL maar eens'..
Dus daarom is een mysql_error() een stuk handiger om te te passen in een foutafhandeling.

Verder even een puntje: Stap over op MySQLi of PDO. De functiebibliotheek van MySQL zal op den duur gaan verdwijnen.
Ook is het aan te raden om de velden die je gebruikt in je query te noemen, en niet met een * [alles].
Gewijzigd op 09/08/2014 13:19:09 door - Ariën -
 
Enrico van der List

Enrico van der List

09/08/2014 15:51:22
Quote Anchor link
heb hem al werkend dank je voor de tip ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.