[UML]uitleggen...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 21:18:00
Quote Anchor link
Hallo
Wil dus een diagram maken maar weet nu niet precies hoe dat werkt. Ik vind wel UML tutorials, maar ze bevatten geen voorbeeld code die aan de uml voldoet. Ik zou zo graag willen zien hoe UML nu werkt. Dus dat een UML class diagram ziet en dan de OOP code en de classen enz. Kan iemand misschien hier uitleggen of me verwijzen naar een tut die hier aan voldoet? Als iemand ook een engels talig (e)boek weet die voorbeelden geeft zou ik graag ook de titel daarvan willen weten :).
Albast bedankt :),
DDragonz
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 04:20:23
 
Robert Deiman

Robert Deiman

18/02/2008 21:22:00
Quote Anchor link
Dat wil ik ook wel :)
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 21:33:00
Quote Anchor link
UML is geen code, dat kan niemand je geven. Zie WikiPedia.

Er zijn 1000-en-1 boeken over geschreven, ga eens naar de biep of boekhandel en blader eens wat door.
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 21:43:00
Quote Anchor link
Neem deze presentatie eens door: UML een overzicht

De eerste de beste die begint over een dubbelpost, die krijgt een schop... ;)

Bumpen::

Ik durf het wel @pgfrank ;-)

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

Maar ik durf het je ook wel te vergeven ;-)

Moderator:
Danny Roelofs
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Crispijn -

Crispijn -

18/02/2008 21:59:00
Quote Anchor link
Je wil zeker hard naar de 10.000 posts Frank ;)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

18/02/2008 22:12:00
Quote Anchor link
@DDragonz, Bij UML moet je proberen de theorie te snappen. Maar het ook "gewoon" doen. Begin vooral niet met te ingewikkelde dingen. Eerst iets kleins, maak er wat code bij en vergelijk het resultaat. Zo kun je er ook meer gevoel voor krijgen.
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 22:23:00
Quote Anchor link
Alles begint bij de Use Case Diagrams, een pen en een stuk papier. Ga hiermee de acteurs en de acties uittekenen, dan heb je de basis van je systeem al in de steigers staan. Je kunt nu ook al gaan beginnen met het testen van je systeem!

Zie ook de overige artikelen uit deze reeks, kun je een hoop van opsteken.

@Crispijn: Dat is geen doel op zich, al zijn 10.000 nuttige bijdrages nooit weg.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/02/2008 22:27:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 18.02.2008 22:23:
@Crispijn: Dat is geen doel op zich, al zijn 10.000 nuttige bijdrages nooit weg.

Amen ;-)
 
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 22:59:00
Quote Anchor link
@pgFrank:
Quote:
UML is geen code, dat kan niemand je geven. Zie WikiPedia.

Er zijn 1000-en-1 boeken over geschreven, ga eens naar de biep of boekhandel en blader eens wat door.

Ik weet dat het geen code is en ik heb ook al gegoogled ;)(En ook op Wikipedia beland). Maar mijn probleem is dat ik het niet echt begrijpt. Er worden begrippen genoemt die ik niet 1-2-3 aan iets kan binden.

@all:
Ik wil dus gewoon aan de hand van een OOP script een bijbehorende UML diagram zien hoe alles in elkaar steekt.

Dus bv hoe komt dit uit te zien in een UML code(even simpel):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
class voorbeeld
{
  function
__construct($a, $b, $c)
  {

    //de code
  }

  function
get_voorbeel($voorbeeld)
  {

    //de code
  }
}

?>


Snap jullie het nu :)(voor diegene die het nog niet snapte). Ik moet nog naar de gegeven links gaan kijken :). Ga ik nu nog een bekijken :).

edit:
@pgFrank:
Use Case Diagrams is toch zoiets als denken vanuit de gebruiker. Welke stappen de gebruiker (moet) maakt/maken om iets te doen. Heb het nog niet gelezen, maar dit is het eerste wat mij te binnen schiet als ik de naam: Use Case Diagrams lees.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 23:02:00
Quote Anchor link
Tja, normaal ga je eerst de diagrammen opstellen en daarna pas coderen. Nu probeer je het paard achter de wagen te spannen, dat wordt geen succes. Een kenner zal het wel lukken, reverse enginering is tenslotte ook een vak, ik raad het je alleen niet aan. UML volgens het boekje is al moeilijk genoeg.
 
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 23:12:00
Quote Anchor link
Aah, dacht dat ik het nu goed had :P. Het is dat ik geen UML kan anders deed ik dat. Ik wil dus een tut met de UML en de bijbehorende OOP code. Om ze te vergelijken en zo te leren wat - wat is.

Net als dat je php leert door naar scripts te kijken die andere mensen hebben gemaakt, wil ik nu kijken naar de UML en de OOP code die erbij hoort om het zo te snappen en te leren.
edit:
En reverse enginering lijkt mij ook wel vet :P. Als je technologie uit de toekoms kan stelen :P (reverse enginering deed me denken aan een film waar dat zo was)
edit2:
offtopic:
En is het pgFrank afgeleid van pgSQL. Als dat zo is en je hebt er verstand van dan weet je mischien wel een goeie tut voor het opzetten van een LAPP server?

Edit3:
Ben weer wat gaan googlen en heb wat leuks gevonden om door telezen. Denk dat engels hier toch geen probleem is he...:
Overzicht van de soorte UML's + optie voor meer detail en een selftest
Class Diagram uitgelegd met voorbeeld code*!
Een andere Class diagram tut die goed lijkt te zijn
UML algemeen van de zelfde site als de link hierboven

*
Met dat van UML en voorbeeld code bedoel ik dus zoiets als dit:
Quote:
Circle
Area():double
Circumference():double
SetCenter(Point)
SetRadius(double


En de bijbehorende code(jammer genoeg wel in C++. Liever gehad in php.)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
class Circle
{
public:
void SetCenter(const Point&);
void SetRadius(double);
double Area() const;
double Circumference() const;
private:
double itsRadius;
Point itsCenter;
};


Zo word 1 vraag al van mij beantwoord. De vraag zou geluid hebben: Is ieder vierkantje(in een UML Class diagram) een class. En dat blijkt dus zo te zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 23:22:00
Quote Anchor link
DDragonz schreef op 18.02.2008 23:12:
Ik wil dus een tut met de UML en de bijbehorende OOP code.

Vergeet de OOP eventjes, dat is echt een heel aantal bruggen te ver. Ga nu eerst eens met de use case diagrammen aan de slag en zo de requirements van een een systeempje opstellen. Dan heb je al 2 diagrammen te pakken en krijg je inzicht in wat je nu daadwerkelijk moet gaan bouwen. Ga dan pas met je classe diagram aan de slag. Wanneer dat klaar is, kun je voor het eerst gaan denken in code.

Quote:
En is het pgFrank afgeleid van pgSQL. Als dat zo is en je hebt er verstand van dan weet je mischien wel een goeie tut voor het opzetten van een LAPP server?
Richt Linux, Apache en PHP goed in en zet er vervolgens PostgreSQL bij. Ga deze daarna netjes configureren en je hebt de gewenste LAPP-server. Pak de componenten 1-voor-1 aan, dan is het niet zo moeilijk.

Edit: Let er bij PHP wel even op dat je de pgSQL-componenten goed instelt, anders gaat het niet werken... Wellicht handiger om eerst pgSQL te installeren en daarna pas PHP.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 23:35:00
Quote Anchor link
Dus dan de stappen plan is dan:
1. Use Case Diagram
2. Dan heb je de requirements
3. Class Diagram
4. SCRIPTEN :) Leukste gedeelte alhoewel die bovenste gedeelte ook leuk is :))

edit:
Stappen dan toch op dit:
Link[ur/l]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Frank -

Frank -

18/02/2008 23:40:00
Quote Anchor link
2) Dan maak je een requirements diagram

Punt 4 is ook nog discutabel, in grotere systemen ga je echt nog wel wat meer diagrammen opstellen:
Afbeelding

Het grootste probleem zit hem echter altijd in de use case diagrammen en de requirements. Die krijg je zelden goed op papier en leveren altijd (ernstige) bugs op. Vandaar dat je direct na op het opstellen van deze diagrammen begint met testen (op papier!), dan komen deze zaken hopelijk alsnog aan het licht.

De use cases zijn directe input voor het schrijven van je testplan, testgevallen en testcases.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
DDragonz

DDragonz

18/02/2008 23:52:00
Quote Anchor link
Ik miscchien iets interessants gevonden. Het is een soort van 'dagboek' van iemand die een curses UML heeft gevolgt. Het bevat opdrachten en uitwerkingen die de persoon zelf heeft gemaakt + de commentaar van een docent op die uitwerkinen. http://www.cs.ru.nl/~gerp/AIS1/

Ow, dacht eerst dat die plaatje een voorbeel was van een requirments diagram. Maar zie nu dat het een soort van stappen plan is voor de stappenplan (lol :P).
Zal dan maar eens beginnen met de Use Case Diagram.

Ken je dit ook op 'minder' complexe dingen toepassen. Bv ik wil dus nu een inlogsysteem gaan maken(Heb ik ook nog een topic pas geleden voor opengemaakt). Kan ik dit dan gebruiken om die diagrams 'uit te testen'. Wil de inlog systeem 'open' maken en dus alles plannen bijhouden en openbaar maken zodat ik tips enz kan krijgen van andere mensen. Zo kan je veel leren :).
edit:
Wil doorgaan met zoeken en leren maar word een beetje laat :( moet gaan slapen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Pieter

Pieter

01/05/2009 11:24:00
Quote Anchor link
stel da ik een klasse wil met leerkrachtnaam, nummerplaatvanzijnwagen en zijn geboortejaar.

Ik wil bv op basis van zijn naam zijn nummerplaat en zijn geboortejaar krijgen. Welke methode moet ik daarvoor voorzien en welke parameters?
 
Hipska BE

Hipska BE

01/05/2009 11:30:00
Quote Anchor link
@Pieter: Dit heeft helemaal niets met UML te maken. Als je niets nuttigs hebt toe te voegen in dit topic, reageer dan helemaal niet. Wil je een antwoord op je vraag, dan kan je een nieuw topic daarvoor aanmaken.
 
Pieter

Pieter

01/05/2009 11:51:00
Quote Anchor link
ma jawel

khoef geen code ofzo

Gewoon hoe dit er in uml uitziet. Dats is al
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.