upload foto alfabetisch sorteren in map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan Douma

Jan Douma

03/04/2007 01:12:00
Quote Anchor link
Op mijn php shop upload ik foto's naar de server, maar de foto's staan niet in de map op alfabet ==> hoe is dit te doen ? ( wijziging php code)

Verder als ik upload de foto dan blokkeert de apache server de upgeloade foto : => gevolg de foto niet zichtbaar op de shop
( is dit ook in de PHP code op te lossen? )
2 zaken die het hele functioneren van mijn testshop verknallen, dus...

Alvast bedankt

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 21:20:54
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

03/04/2007 06:42:00
Quote Anchor link
je eerste probleem lijkt me dat je bij het uitlezen alles in een array zet, die vervolgens op alfabetische volgorde zet (als dat nog niet zo is) en dan weergeeft op het scherm.

Je tweede probleem lijkt me een rechten-probleem. Heb je de map waar de foto's in zet wel schrijfrechten gegeven? chmod: kijk hier eens naar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
 
- SanThe -

- SanThe -

03/04/2007 08:49:00
Quote Anchor link
Aanvulling op tweede punt van Terence: Zijn de foto's niet te groot?
 
Jan Douma

Jan Douma

03/04/2007 10:00:00
Quote Anchor link
Hoi Terrence

Ik heb een html wysiwyg editor op mijn shop gezet ( contributie) en middels deze editor kan ik dan gaan foto's uploaden
Blijkbaar zit er er dan geen array voorziening op voor ( de foto,s ) de map "images" (met submappen) waar het configuratiebestand van de editor heenwijst ?
Ik vraag me af waar deze code dan zo moeten staan
Vraag: zouden alle foto's dan in een array opgeslagen staan ?
wel staat er op mijn admin/categories.php bijv

case 'new_product_preview':
if (HTML_AREA_WYSIWYG_DISABLE == 'Disable') {
// copy image only if modified
$products_image = new upload('products_image');
$products_image->set_destination(DIR_FS_CATALOG_IMAGES);
if ($products_image->parse() && $products_image->save()) {
$products_image_name = $products_image->filename;
} else {
$products_image_name = (isset($HTTP_POST_VARS['products_previous_image']) ? $HTTP_POST_VARS['products_previous_image'] : '');
}
} else {
if (isset($HTTP_POST_VARS['products_image']) && tep_not_null($HTTP_POST_VARS['products_image']) && ($HTTP_POST_VARS['products_image'] != 'none')) {
$products_image_name = $HTTP_POST_VARS['products_image'];
} else {
$products_image_name = (isset($HTTP_POST_VARS['products_previous_image']) ? $HTTP_POST_VARS['products_previous_image'] : '');
}
}

Jan
 
Jan Douma

Jan Douma

03/04/2007 10:05:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 03.04.2007 08:49:
Aanvulling op tweede punt van Terence: Zijn de foto's niet te groot?


Het zijn gewone redelijk kleine foto's , daar zou het niet aan kunnen liggen

De apache server blokkeert het uitlezen van de foto na uploaden vande pics via de html editor

Zou ik een map met pics uploaden eerst via mijn ftp programma naar de server en dan hieruit metde de html editor de productpics op de shop aanmaken dan volgte er geen blokkade vande apache server ( vraag me af waar deze apache server zich mee bemoeit ? : ) )

Jan
 
Frank -

Frank -

03/04/2007 10:54:00
Quote Anchor link
$HTTP_POST_VARS ? Waar heb je dit script opgegraven? Sinds jaar en dag mag je $_POST gebruiken.
 
Jan Douma

Jan Douma

03/04/2007 11:11:00
Quote Anchor link
Frank schreef op 03.04.2007 10:54:
$HTTP_POST_VARS ? Waar heb je dit script opgegraven? Sinds jaar en dag mag je $_POST gebruiken.


Dit is een oude contributie van de wysiwyg html 1.7 editor voor een oscommerce shop ( uit 2003 denk ik )

Als dit de oplossing is om _VARS? te verwijderen uit de code ?

Jan
 
Jan Douma

Jan Douma

03/04/2007 12:06:00
Quote Anchor link
De (standaard)Oscommerce shop upload de image files direkt naar de "images" folder lees ik hier in een studieboek ( dus geen array constructie aanwezig voor het sorteren van de images)

Ik vermoed ook dat de html editor ( zie code hierboven) die standaard upload functie vaneen oscommerce shop heeft overgenomen en verder uitgebreid

Dus alle upgeloade images worden in willekeurige volgorde in de map "images" gezet
( door subfolders in de map "images" wel via de htmleditor te kunnnen aanmaken kan ik wel een ordening in de images krijgen : wat al een enorme verbetering is ==. alleen zit nog met het "apache " server probleem dat deze de upgeloade images geen schrijftrechten geeft=> dus kan ook nog geen images uit de subfolders uploaden naar de shop )


Het zal wel weer een ingewikkeld stuk php code worden om de images te kunnen alfabetisch gaan sorteren ?

Ik ben al tevreden voor nu als ik die apache blokkering kan ophefffen als die images worden upgeload naar de shop
Is dit ook met php code te verhelpen ? .... lijkt me veel gemakkelijker dan het probleem van het sorteren van de images


Jan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.