Upload vakjes toevoegen aan formulier om dan te verzenden als attachments ..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maes Timmy

Maes Timmy

02/03/2011 19:25:02
Quote Anchor link
Hey,

Ik heb volgend probleem, ik heb een formulier gemaakt voor een modellenbureau site .. En dit werkt al perfect met validatie etc ..

Maar nu zouden er onderaan dat formulier 4 vakjes moeten komen om foto's te uploaden ...

Dit zou ook moeten gevalideerd worden op extensie: png / jpg / gif en maximaal grootte van 1024 kB (1 MB) per foto ...

Iemand enig idee hoe ik daar aan moet beginnen? Probleem is dat ik niet zo goed php ken ... Dus als er iemand mij compleet zou kunnen helpen met wat ik precies moet doen in mijn formulier, dan zou dit echt super zijn!

Formulier staat hier:

http://www.prestige-choice.be/inscription.php

Ikzelf heb al vakjes gemaakt om te browsen naar de foto's etc, en heb al zaken geprobeerd zoals jullie kunnen zien, maar verder weet ik niet hoe het verder moet om dit te valideren en te testen ...

CODE is te vinden in de broncode uiteraard want is nogal lang om hier te posten ..

Reeds dank,

Timmy
Gewijzigd op 02/03/2011 19:25:18 door Maes Timmy
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 05:44:56
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

02/03/2011 19:37:55
 
Michiel Duck

Michiel Duck

02/03/2011 23:56:07
Quote Anchor link
Wat wil je met met de fotos doen? In de database gooien of op de server zetten?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$imgtype
=$_FILES['userfile']['type'];
if($imgtype=="image/jpeg"|| $imgtype=="image/jpg"||$imgtype=="image/pjpeg"||$imgtype=="image/gif"|| $imgtype=="image/x-png"|| $imgtype=="image/bmp"){
//doe iets
}
?>
 
John D

John D

03/03/2011 09:36:47
Quote Anchor link
@Timmy: niet helemaal on-topic maar je menukeuze "Inscription" is (terug) vertaald naar nederlands: opschrift of inscriptie. "Inscription" betekent in ieder geval niet: Inschrijven. Ik zou het woordenboek er nog maar even bijpakken.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

03/03/2011 11:21:00
Quote Anchor link
Subscribe
 
Niels K

Niels K

03/03/2011 11:55:56
Quote Anchor link
Volg anders deze tutorial eens over het uploaden van bestanden. Met niet te veel moeite kan je er een multi upload van maken.
Gewijzigd op 03/03/2011 11:56:21 door Niels K
 
Maes Timmy

Maes Timmy

04/03/2011 20:17:43
Quote Anchor link
Ik heb in ieder geval al serieuze vooruitgang geboekt, het werkt al voor 1 attachment, maar de andere krijg ik er maar niet door ...

Zie mijn script hier:

http://www.pfz.nl/forum/topic/3024-upload-vakjes-toevoegen-aan-formulier-om-dan-te-verzenden-als-attachments/page__gopid__20789&#entry20789
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.