Uploaden bestand met phpmailer (temp) van lid naar lid

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hans De Ridder

Hans De Ridder

09/07/2017 22:18:48
Quote Anchor link
Ik heb een script om leden van mijn website onderling mails te laten sturen. (PHPmailer)
In principe kan een bijlage toegevoegd worden aan de mail.
Nu was mijn vraag: wordt een bestand dan eerst tijdelijk opgeslagen in een map?
En daarna doorgestuurd van het ene naar het andere lid.
In principe wil ik geen bestanden uploaden ivm problemen met buma/stemra.
Ook niet tijdelijk.
Maar wat ik zie aan mogelijkheden wordt er telkens een temp-bestand tijdelijk opgeslagen.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 00:18:30
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/07/2017 22:27:59
Quote Anchor link
Als je je bij dit soort zaken zorgen gaat maken om buma/stemra heb je de regels niet begrepen of maak je je zorgen over zaken die niet relevant zijn. Als je bijlagen wil toevoegen zul je ze moeten uploaden, zo eenvoudig is het. In andere topics van je zie ik hetzelfde argument voorbij komen, en in geen enkel geval terecht.
 
Hans De Ridder

Hans De Ridder

09/07/2017 22:48:51
Quote Anchor link
Ik heb wel wat ervaring met Stichting Brein... Ook wel overleg gehad met jurist.
Ook veel te doen om linkjes via wetransfer op (openbaar) facebook.
In principe wordt het onderling uitwisselen van muziekbestanden gedoogd,
wanneer het via mail of PB gebeurt.
Maar alleen als de bestanden niet zijn opgeslagen.
Dus als het het onderling uitwisselen van bestanden
gepaard gaat met tussenstap van tijdelijk opslaan dan lijkt me de vraag niet zo vreemd.
Al kun je je afvragen of dat dan geldt als 'opslag'.
Gewijzigd op 09/07/2017 22:51:21 door Hans De Ridder
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/07/2017 23:00:42
Quote Anchor link
Dan ben ik ontzettend benieuwd naar deze jurist, of je hebt het niet begrepen, want wat je stelt klopt niet.

>> In principe wordt het onderling uitwisselen van muziekbestanden gedoogd,
Nee niet in principe, het is niet te controleren en dus wordt er hoe dat ook niets mee gedaan.
>> Maar alleen als de bestanden niet zijn opgeslagen.
Onzin, het is immers niet te controleren.

Ik denk dat je hier een aantal zaken door elkaar aan het halen bent, zoals het grootschalig verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal vs bijlagen die onderling verstuurd worden. Het 2e is geen probleem, het eerste wel.

Je bent in beginsel niet aansprakelijk voor wat je gebruikers doen, tenzij je actief modereert. Als zaken alleen voor een beperkte groep zichtbaar is er ook geen probleem.

Zoals gezegd, je bent al bezig geweest met gekke kunstgrepen, oa met PDF bestanden, terwijl dat nergens voor nodig was. Kost je alleen maar tijd, je maakt het je gebrukers nodeloos lastig etc. Focus je liever op belangrijke dingen.

Sowieso; wat gebruikers onderling doen is niet jouw probleem, en de techniek die je gebruikt is ook niet relevant. Al prop je het in een database (is ook opslag maar dat terzijde).
Gewijzigd op 09/07/2017 23:02:02 door Ben van Velzen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2017 11:10:12
Quote Anchor link
En al zou je het tijdelijk opslaan, dan zorg je er toch voor dat je het buiten de webroot opslaat?
Dan kan niemand er zomaar bij, en dus is er geen probleem. Het klinkt ook een beetje als verkeerde argumentatie van de jurist.

Quote:
In principe wordt het onderling uitwisselen van muziekbestanden gedoogd,
wanneer het via mail of PB gebeurt.

Ik denk dat hij beter had kunnen omschrijven als niet-openbaar. Want daar voldoet mail en PB uitstekend aan.
Gewijzigd op 10/07/2017 11:12:38 door - Ariën -
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

10/07/2017 11:13:46
Quote Anchor link
Ik kan me niet voorstellen dat een jurist het zo zou zeggen, want het slaat nergens op. Dat BREIN dingen zo zou zeggen kan ik me voorstellen, maar zij zijn een private partij die het liefst nog zou zien dat je je opgenomen tv uitzendingen verplicht na X tijd zou moeten wissen...

Wat zij zouden willen en wat de realiteit is zijn echter 2 verschillende dingen.
Gewijzigd op 10/07/2017 11:14:56 door Ben van Velzen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.