[URGENT] Bas & Mods Bedankt !

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 volgende »

Winston Smith

Winston Smith

03/02/2010 13:15:00
Quote Anchor link
Is "slimheid" niet eerder een intuitief iets? Ikzelf zou zeggen dat wat je geleerd hebt (kennis) en ervaring je in staat stelt om in onbekende situaties problemen op te lossen (inzicht). Het vermogen om specifieke kennis te abstraheren en vervolgens weer te kunnen toepassen maakt je slim, lijkt mij. Anders ben je alleen "geleerd"; ik ken een aantal studiebollen die heel hard studeren en ook hoge cijfers halen, maar geen inzicht hebben in vraagstukken die niet direct besproken worden in lesstof.
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 17:32:48
 
Robin

Robin

03/02/2010 13:28:00
Quote Anchor link
God wat een gezeur hier allemaal op PHPHulp, en eigenlijk alleen maar omdat de nieuwe PHP-hulp niet online is, boeie mensen, wees blij met wat je hebt!
 
Mr.Ark

Mr.Ark

03/02/2010 13:35:00
Quote Anchor link
Robin schreef op 03.02.2010 13:28:
God wat een gezeur hier allemaal op PHPHulp, en eigenlijk alleen maar omdat de nieuwe PHP-hulp niet online is, boeie mensen, wees blij met wat je hebt!


Wilt u A.U.B eerst even het hele topic doorlezen voordat u een reactie plaatst? We zijn/waren bezig met een discussie en niet over de nieuwe phphulp.

Kijk maar eens op de 1e pagina en de 1e post naar de update.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

03/02/2010 14:00:00
Quote Anchor link
@RichardvV
Jij trekt nu intelligentie gelijk aan slim,
Dit kan, en het is waarschijnlijk jou mening, maar voor mij is dat niet perse zo.
Ik denk dat slim meer een overkoepelende term is.
Onder slim, versta ik, o.a., intelligentie, maar ook snuggerheid en inzicht.

Dat er tegenwoordig dingen als IQ test zijn om je slimheid te meten, is slechts een reden voor mensen om het onverklaarbare te verklaren.
Eigenlijk weet niemand of iemand nou echt slim is, of niet.
Dus wat gaan mensen doen, ze gaan proberen om een maatstaf ervoor te maken, zodat het gemeten kan worden, en er gezegd kan worden, ik ben slimmer als jou. (of is het dan jou?)

Dit hele fenomeen is al eeuwenoud, en het grootste voorbeeld is de Bijbel en het geloof.
Het is niet mijn bedoeling om mensen te beledigen, maar dit is gewoon mijn mening.
Maar er zijn heel veel dingen, die wij op het moment niet kunnen verklaren, en die worden dan maar meteen naar god gewezen. (lijkt wel of god het sulletje van de klas is, is er iets gebeurt, is hij de eerste die aangewezen word)

Maar je kan slim ook nog in verschillende dingen opdelen.
Sommigen, zoals hier, die worden slim genoemd, omdat ze kunnen programmeren.
Dat is dus blijkbaar iets wat je slimmer zou maken.

Maar je kan natuurlijk ook slim zijn, omdat je veel van natuurkunde afweet.
Dit is ook precies waarom een IQ test eigenlijk nergens op slaat.

Iedereen is slim op z'n eigen manier, maar sommigen zijn net even slimmer als een ander.
 
Winston Smith

Winston Smith

03/02/2010 14:31:00
Quote Anchor link
Quote:
Dat er tegenwoordig dingen als IQ test zijn om je slimheid te meten, is slechts een reden voor mensen om het onverklaarbare te verklaren.
Een IQ-test meet intelligentie, geen slimheid. ;)

Edit:
En het is "slimmer dan" (overtreffende trap), niet "slimmer als".
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
 
Tamara

Tamara

03/02/2010 14:37:00
Quote Anchor link
je gebruikt als in een vergelijking:

even slim als.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

03/02/2010 14:38:00
Quote Anchor link
Prima,,
Ik snap dat nooit,,
Eerlijk gezegd boeit dat me ook weinig, mensen begrijpen het toch wel :P

Maar je word wel de slimste genoemd, als je het hoogste IQ hebt.
En je kan wel testen hoe slim je bent,, doe de IQ test.

Maar goed,, het is bedoeld voor Intelligentie, of eigenlijk,, algemene kennis en inzicht.
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

03/02/2010 14:38:00
Quote Anchor link
nico schreef op 03.02.2010 14:00:
@RichardvV
Jij trekt nu intelligentie gelijk aan slim,
Dit kan, en het is waarschijnlijk jou mening, maar voor mij is dat niet perse zo.
Ik denk dat slim meer een overkoepelende term is.
Onder slim, versta ik, o.a., intelligentie, maar ook snuggerheid en inzicht.

Aha, maar snuggerheid en inzicht zijn weer twee dingen die onder intelligentie vallen. Waarom krijg ik toch altijd de gedachte dat niemand hier goed leest wat ik zeg?
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

03/02/2010 14:44:00
Quote Anchor link
Dat vind jij,, inzicht opzich wel,, maar je hebt ook inzicht voor technische dingen, en dat vind ik niet onder intelligentie vallen.

Dingen als Slim, Intelligentie, Snuggerheid, Inzicht,
zijn allemaal dingen, die eigenlijk abstract zijn,
Of om het voor ons begrijpelijk maken,,
Ze zijn nog niet echt geïmplementeerd.

Iedereen heeft zo z'n eigen mening over wat Slim is, wat Intelligentie is, enzovoorts.

Ik heb jou stukje wel goed gelezen hoor,, maar ik heb gewoon een andere mening :).
 
Winston Smith

Winston Smith

03/02/2010 14:45:00
Quote Anchor link
nico schreef op 03.02.2010 14:38:
Prima,,
Ik snap dat nooit,,
Eerlijk gezegd boeit dat me ook weinig, mensen begrijpen het toch wel :P

Maar je word wel de slimste genoemd, als je het hoogste IQ hebt.
En je kan wel testen hoe slim je bent,, doe de IQ test.

Maar goed,, het is bedoeld voor Intelligentie, of eigenlijk,, algemene kennis en inzicht.
Dat je de slimste genoemd wordt, is een gebrek aan kennis bij hen die jou zo noemen. Het intelligentie-quotient (IQ-test) probeert jouw intelligentie te meten aan de hand van een gemiddelde. Dat je een hoge score haalt, wil echter niet zeggen dat je ook slim bent. Het kan, maar het kan ook zo zijn dat je goed geoefend hebt voor de test (daarmee kan je je score ook verhogen, alhoewel oefening ook wel enige intelligentie vereist). Let er ook op dat een IQ-test een momentopname is, net als bijvoorbeeld de CITO-toets. Voor je score ligt het dus bijvoorbeeld ook aan hoe goed je geslapen hebt, of hoe geconcentreerd je bent. Overigens denk ik wel dat intelligentie beter definieerbaar is dan slimheid.

Twee komma's is in het Nederlands ook uitzonderlijk... ;)
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

03/02/2010 14:50:00
Quote Anchor link
Sorry,,
Dat doe ik graag, en vaak.
Maar ook met geluk kan je een hoge score halen op je IQ-test.
Het is gewoon niet te meten.
Voor iemand die KB doet, is een Havo'er slim.
Voor een Havo'er is een VWO'er slim.
Natuurlijk is er een gemiddelde, maar dat gemiddelde is ook maar ergens vandaan gehaald, ik geloof nooit dat daar een goede wetenschappelijke onderbouwing voor is.

Drie punten is in het Nederlands ook uitzonderlijk. ;)
 
Winston Smith

Winston Smith

03/02/2010 15:01:00
Quote Anchor link
Minder uitzonderlijk dan jij denkt ... ;)

Maar ik ben het met je eens dat een IQ-test een indicatie geeft, maar geenszins sluitend is wat betreft intelligentie. Ik ben ook mensen tegengekomen op de universiteit die daar eigenlijk niet zouden moeten zitten, maar toch behoorlijk ver gekomen zijn. Dat is een tekortkoming van het onderwijsstelsel denk ik: teveel groepsopdrachten (meeliften op anderen), meerkeuzetoetsen (geen inzichtsvragen) etc. Uiteindelijk is dat weer slecht voor de maatschappij, omdat mensen op posities terechtkomen waar ze niet thuishoren.

Ik hoorde laatst bij de Nationale IQ-test van BNN dat het gemiddelde IQ van Nederland 107 is. Zou dat niet op 100 moeten liggen? :P
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

03/02/2010 15:09:00
Quote Anchor link
Of op 114?
Wouw,, wist niet dat dat een officieel leesteken was.
Weer een gebrek aan mijn intelligentie?
Of is het enkel mijn kennis die mij in de steek laat?

Ik ben mensen op het MBO tegen gekomen, die makkelijk HBO of zelfs uni zouden kunnen doen.
 
Winston Smith

Winston Smith

03/02/2010 15:16:00
Quote Anchor link
De uitgangspositie van de IQ-test (het gemiddelde dus) is 100. Dus het gemiddelde van Nederland zou ook 100 moeten zijn?

Andersom is het inderdaad ook zo, alhoewel dat misschien meer met luiheid of een persoonlijke instelling/opvatting (niet willen studeren, maar liever werken) te maken heeft.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

03/02/2010 15:19:00
Quote Anchor link
Of een leraar die een mening heeft.

Mijn broer had met z'n Cito advies ruim Havo,
Zijn leraar heeft erop aangedrongen om KB te gaan doen, want hij zou Havo nooit halen.
Nu is hij bijna afgestudeerd op het HBO, en niet met de minste cijfers.
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

03/02/2010 15:21:00
Quote Anchor link
Nee, 100 is het gemiddelde van Amerika. :]
 
Ron

ron

03/02/2010 15:24:00
Quote Anchor link
Helaas is dyslectie niet meetbaar of controleerbaar bij een IQ-test of cito toets of andere testen.
(ik zelf heb vbo moeten doen door dyslectie. Daarna doorgestroomd naar MBO na een test van de grafisch lyceum, waar ze me vertelde dat ik voor lag op mensen die instroomde van havo).
En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen waarom een IQ-test niks zegt over het interlect van een persoon.

Het is al vaker aangetoond dat IQ bijna niet te meten is met een test, we proberen het toch doormiddel van algemene vragen, waar deze eigenlijk niet tot toepassing zijn voor je IQ. Iemand die nog nooit een boom of een schaap heeft gezien of er van gehoort heeft zal het verschil niet weten, toch zegt dit niks over het intelect of IQ van deze persoon.

Er zijn maar zeer weinig personen, dan wel geleerden die alle aspecten meten (zover mogelijk) om een daadwerkelijk IQ van een persoon te geven.

BNN en de nationale IQ test is dan ook niks anders dan entertainment en niet echt een maatstaaf.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ron
 
Marco van o

marco van o

03/02/2010 15:26:00
Quote Anchor link
Ik zit zo te lezen he.

Waar valt logisch na denken dan onder?

Je kan wel intelligent zijn en op een heel hoog niveau studeren, maar als je niet echt logisch na denkt, vind ik je niet slim.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

03/02/2010 15:37:00
Quote Anchor link
Logisch denken is een onderdeel van wat je slim maakt.
Logisch denken kan je intelligentie wel verhogen, omdat je dan eventueel met verschillende relevante informatie alsnog bedenken wat het antwoord zou moeten zijn.
 
Marco van o

marco van o

03/02/2010 15:46:00
Quote Anchor link
Dat is ook zo ja.

Maar als ik b.v. een vriendin van mij neem.
Die doet nu laatste jaar vwo, zonder moeite, maar haar logisch na denken is soms zo onder haar niveau.

Of ze doet hele rare dingen op school zodat ze toch hoge cijfers haalt, of je hebt ook nog een groot verschil met leer en logisch denk niveau.

Waardoor ik daar dus mee kwam.
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 6 7 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.