usbwebserver

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

20/04/2015 14:45:55
Quote Anchor link
hallo,

ik was onderweg om een php/sql te schrijven op een ogenblik kon ik niet meer
bij mijn usbwebserver. als ik in tik E:\\localhost:8080 dan krijg ik de melding
pagina niet gevonden. en in de link balk komt dit te staan : file:///E://localhost:8080
als ik op het tapje root klik bij usbwebserver kom ik in de directory van
mijn documenten.
klik ik op localhost krijg ik allemaal tabellen met informatie over allerlei dingen.
klik ik op phpMyAdmin kom ik in dit programma met behulp van het paswoord.
apache en mysql hebben een groen vinkje
root map heb ik op de usb stick(E drive) E:\root
poort apache 8080. poort MySql 3307.
ik heb deze usb webserver gewist en weer geïnstalleerd.
helaas het mag niet lukken. wat doe ik fout ?
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 13:54:04
 
John D

John D

20/04/2015 14:55:29
Quote Anchor link
Is het niet gewoon: http://localhost:8080 ??
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

20/04/2015 15:57:28
Quote Anchor link
@John D: Het is poort 80 toch?
 
Randy vsf

Randy vsf

20/04/2015 16:17:32
Quote Anchor link
Maarten Buis op 20/04/2015 15:57:28:
@John D: Het is poort 80 toch?


Bij usbwebserver is het 8080
Gewijzigd op 20/04/2015 16:18:19 door Randy vsf
 
John D

John D

20/04/2015 18:34:17
Quote Anchor link
@Maarten: Het zal vast wel ergens instelbaar zijn, dus poort naar keuze.

Maar voor TS, gezien zijn vraag, vermoed ik dat het: http://localhost:8080 en in ieder geval niet: E:\\localhost:8080
Gewijzigd op 20/04/2015 18:36:25 door John D
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

20/04/2015 19:32:49
Quote Anchor link
hallo

ik heb van 8080, 80 gemaakt nu werkt het voor nu weer.
is dit een probleem dat je het veranderd naar poort 80 ?
geld dit nu voor dat alles weer moet werken ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/04/2015 20:01:41
Quote Anchor link
E:\\localhost:8080 en file:///E://localhost:8080 zijn verkeerde adressen, zoals John D al aangaf.

USBWebserver start echt een webservertje op, hier surf je naartoe net zoals bij een gewone website, dus met http:// in je adresbalk.

Quote:
klik ik op localhost krijg ik allemaal tabellen met informatie over allerlei dingen.


Dit klinkt alsof dat klopt - het programmaatje USBWebserver opent in je default browser een nieuw venster (naar http://localhost:8080) waar je USBWebserver-instellingen getoond worden.

Het werkte dus al, je had het alleen niet in de gaten :).

Achter de tabjes van de USBWebserver applicatie moeten bij "Apache" en "Mysql" ook vinkjes staan die aangeven dat je webserver (en MySQL) actief zijn.

Zoiets dus:
Afbeelding
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

20/04/2015 22:27:09
Quote Anchor link
hallo

@Thomas oke. inderdaad niet in de gate dus.
ja die twee groene vinkjes heb ik ook
en als ik op de Root dir klik moet hij dan niet de root directory van de usb drive pakken, bij mij pakt hij de mijn documenten directory op de c drive
of begrijp ik het verkeerd ?
Gewijzigd op 20/04/2015 22:28:12 door hans vd heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/04/2015 22:34:29
Quote Anchor link
Ga eens naar het tabblad Apache, en dan naar instellingen.
Wat staat er dan bij: ServerRoot in het tekst-bestand? Hij zou eigenlijk inderdaad naar de map /root moeten verwijzen, en niet naar je MyDocuments.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/04/2015 23:26:32
Quote Anchor link
Als je op Root dir klikt ga je naar de "root" directory van USBWebserver. Vergelijk dit met een explorer/verkenner venster zoals je die normaal ook gebruikt; dit heeft verder weinig met USBWebserver te maken, het is enkel een handige snelkoppeling naar de locatie van de bronbestanden van je website.

Als je op "Localhost" klikt surf je naar deze root-folder (via je browser en met gebruikmaking van je webserver die de PHP-bestanden serveert) en wordt een default bestand geladen, dit is meestal index.html, index.htm of index.php, wat je webserver het eerste tegenkomt. In een default installatie in USBWebserver is dit index.php, een webpagina waarin allerhande informatie wordt getoond over/van USBWebserver.

Dit bestand zou je ergens anders kunnen parkeren / naartoe kunnen kopieren.

Als je vervolgens een nieuw index.php bestand aanmaakt in je root directory, bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo 'Hello World';
?>

En je surft naar http://localhost:8080 toe (of je klikt simpelweg op de "Localhost" knop), wordt nu "Hello World" op je scherm getoond.
Gewijzigd op 20/04/2015 23:27:27 door Thomas van den Heuvel
 
Randy vsf

Randy vsf

21/04/2015 09:57:46
Quote Anchor link
- Aar - op 20/04/2015 22:34:29:
Ga eens naar het tabblad Apache, en dan naar instellingen.
Wat staat er dan bij: ServerRoot in het tekst-bestand? Hij zou eigenlijk inderdaad naar de map /root moeten verwijzen, en niet naar je MyDocuments.


ServerRoot "{path}/apache2" dit is standaard bij USB webserver. Bij het tabblad instellingen(op het plaatje van thomas settings) kan je de rootmap aangeven, en die staat standaard op {path}/root.

In dezelfde tab kan je ook poorten ed wijzigen.
Gewijzigd op 21/04/2015 10:03:00 door Randy vsf
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

21/04/2015 13:09:21
Quote Anchor link
hallo

ik heb alles gecontroleerd wat @thomas en @randy hebben gezegd en geprobeerd met de echo code.
alles klopte maar ook met de echo code springt hij naar mijndocumenten.
ik heb zelfs heel de directory leeg gemaakt met de gedachte dat er een fout melding komt.
ook hier gewoon de directory van mijndocumenetn.
maar goed het doet niets af en de werking van het programma webserver. ik denk dat het zo
hoort bij mij.
als het een handige linkje is, dan ga ik ondertussen verder met het leuke oefenen met php.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2015 13:12:15
Quote Anchor link
Hoe voer je USBwebserver uit? Vanaf je PC, vanaf je USBstick? Voer je hem uit vanaf de zip-file?
Gewijzigd op 21/04/2015 13:15:36 door - Ariën -
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

22/04/2015 09:35:43
Quote Anchor link
hallo,

@Aar ik heb deze webserver als zip/rar gedownload. naar usb stick gekopieerd.
daar uitgepakt en draaien maar. dus niet op de pc uitgepakt.
Hoort dit dan misschien anders gedaan te worden ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/04/2015 09:59:53
Quote Anchor link
Dat zou niet mogen uitmaken. Als het goed is vind je in de instellingen van Apache een DocumentRoot instelling. Hoe ziet deze er bij jouw uit?
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

23/04/2015 21:44:35
Quote Anchor link
hallo
@Aar ik heb dit daarbij :
DocumentRoot "{rootdir}"
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/04/2015 22:01:03
Quote Anchor link
Heb je in je USBwebserver wel een map /root staan?
Ik heb zelf nu even geen USBwebserver bij de hand om het uit te testen.

Wat zie je als je de webserver Apache opstart, en naar http://localhost:8080/ surft in je browser?

Ik vraag me af welke versie PHP USBwebserver eigenlijk gebruikt, het ziet er naar mijn idee niet uit alsof het nog actief ontwikkeld wordt. Wat zegt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo phpversion(); ?>
?
Just interesting, want als het versie 5.3.X is, dan is het in mijn ogen niet meer geheel veilig.
Gewijzigd op 23/04/2015 22:09:48 door - Ariën -
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

24/04/2015 09:01:04
Quote Anchor link
hallo

@Aar versie php 5.4.17. versie usbwebserver V8.6
de usbwebserver.exe moet op de usb in de Root staan. Als ik deze exe verplaats naar de root directory
dan geeft hij een fout melding error(74) file not found.
bij http://localhost:8080/ zie ik een pagina info betreft webserver v8.6. allemaal info over bestanden
en ext. wat kan ik daarmee?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/04/2015 09:13:50
Quote Anchor link
Maak eens een bestand met de naam index.php in de root-map van de USB Webserver, en zet het volgende erin:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "Dag wereld";
?>


surf vervolgens naar http://localhost:8080 en zorg dat Apache draait, wat zie je dan?
 
John D

John D

24/04/2015 10:47:02
Quote Anchor link
Misschien http://localhost:80 omdat op 8080 de admin interface zit? (suggestie, verder geen ervaring met deze usbwebserver).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.