usbwebserver

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

20/04/2015 14:45:55
Quote Anchor link
hallo,

ik was onderweg om een php/sql te schrijven op een ogenblik kon ik niet meer
bij mijn usbwebserver. als ik in tik E:\\localhost:8080 dan krijg ik de melding
pagina niet gevonden. en in de link balk komt dit te staan : file:///E://localhost:8080
als ik op het tapje root klik bij usbwebserver kom ik in de directory van
mijn documenten.
klik ik op localhost krijg ik allemaal tabellen met informatie over allerlei dingen.
klik ik op phpMyAdmin kom ik in dit programma met behulp van het paswoord.
apache en mysql hebben een groen vinkje
root map heb ik op de usb stick(E drive) E:\root
poort apache 8080. poort MySql 3307.
ik heb deze usb webserver gewist en weer geïnstalleerd.
helaas het mag niet lukken. wat doe ik fout ?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:05:21
 
John D

John D

20/04/2015 14:55:29
Quote Anchor link
Is het niet gewoon: http://localhost:8080 ??
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

20/04/2015 15:57:28
Quote Anchor link
@John D: Het is poort 80 toch?
 
Randy vsf

Randy vsf

20/04/2015 16:17:32
Quote Anchor link
Maarten Buis op 20/04/2015 15:57:28:
@John D: Het is poort 80 toch?


Bij usbwebserver is het 8080
Gewijzigd op 20/04/2015 16:18:19 door Randy vsf
 
John D

John D

20/04/2015 18:34:17
Quote Anchor link
@Maarten: Het zal vast wel ergens instelbaar zijn, dus poort naar keuze.

Maar voor TS, gezien zijn vraag, vermoed ik dat het: http://localhost:8080 en in ieder geval niet: E:\\localhost:8080
Gewijzigd op 20/04/2015 18:36:25 door John D
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

20/04/2015 19:32:49
Quote Anchor link
hallo

ik heb van 8080, 80 gemaakt nu werkt het voor nu weer.
is dit een probleem dat je het veranderd naar poort 80 ?
geld dit nu voor dat alles weer moet werken ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/04/2015 20:01:41
Quote Anchor link
E:\\localhost:8080 en file:///E://localhost:8080 zijn verkeerde adressen, zoals John D al aangaf.

USBWebserver start echt een webservertje op, hier surf je naartoe net zoals bij een gewone website, dus met http:// in je adresbalk.

Quote:
klik ik op localhost krijg ik allemaal tabellen met informatie over allerlei dingen.


Dit klinkt alsof dat klopt - het programmaatje USBWebserver opent in je default browser een nieuw venster (naar http://localhost:8080) waar je USBWebserver-instellingen getoond worden.

Het werkte dus al, je had het alleen niet in de gaten :).

Achter de tabjes van de USBWebserver applicatie moeten bij "Apache" en "Mysql" ook vinkjes staan die aangeven dat je webserver (en MySQL) actief zijn.

Zoiets dus:
Afbeelding
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

20/04/2015 22:27:09
Quote Anchor link
hallo

@Thomas oke. inderdaad niet in de gate dus.
ja die twee groene vinkjes heb ik ook
en als ik op de Root dir klik moet hij dan niet de root directory van de usb drive pakken, bij mij pakt hij de mijn documenten directory op de c drive
of begrijp ik het verkeerd ?
Gewijzigd op 20/04/2015 22:28:12 door hans vd heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/04/2015 22:34:29
Quote Anchor link
Ga eens naar het tabblad Apache, en dan naar instellingen.
Wat staat er dan bij: ServerRoot in het tekst-bestand? Hij zou eigenlijk inderdaad naar de map /root moeten verwijzen, en niet naar je MyDocuments.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/04/2015 23:26:32
Quote Anchor link
Als je op Root dir klikt ga je naar de "root" directory van USBWebserver. Vergelijk dit met een explorer/verkenner venster zoals je die normaal ook gebruikt; dit heeft verder weinig met USBWebserver te maken, het is enkel een handige snelkoppeling naar de locatie van de bronbestanden van je website.

Als je op "Localhost" klikt surf je naar deze root-folder (via je browser en met gebruikmaking van je webserver die de PHP-bestanden serveert) en wordt een default bestand geladen, dit is meestal index.html, index.htm of index.php, wat je webserver het eerste tegenkomt. In een default installatie in USBWebserver is dit index.php, een webpagina waarin allerhande informatie wordt getoond over/van USBWebserver.

Dit bestand zou je ergens anders kunnen parkeren / naartoe kunnen kopieren.

Als je vervolgens een nieuw index.php bestand aanmaakt in je root directory, bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo 'Hello World';
?>

En je surft naar http://localhost:8080 toe (of je klikt simpelweg op de "Localhost" knop), wordt nu "Hello World" op je scherm getoond.
Gewijzigd op 20/04/2015 23:27:27 door Thomas van den Heuvel
 
Randy vsf

Randy vsf

21/04/2015 09:57:46
Quote Anchor link
- Aar - op 20/04/2015 22:34:29:
Ga eens naar het tabblad Apache, en dan naar instellingen.
Wat staat er dan bij: ServerRoot in het tekst-bestand? Hij zou eigenlijk inderdaad naar de map /root moeten verwijzen, en niet naar je MyDocuments.


ServerRoot "{path}/apache2" dit is standaard bij USB webserver. Bij het tabblad instellingen(op het plaatje van thomas settings) kan je de rootmap aangeven, en die staat standaard op {path}/root.

In dezelfde tab kan je ook poorten ed wijzigen.
Gewijzigd op 21/04/2015 10:03:00 door Randy vsf
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

21/04/2015 13:09:21
Quote Anchor link
hallo

ik heb alles gecontroleerd wat @thomas en @randy hebben gezegd en geprobeerd met de echo code.
alles klopte maar ook met de echo code springt hij naar mijndocumenten.
ik heb zelfs heel de directory leeg gemaakt met de gedachte dat er een fout melding komt.
ook hier gewoon de directory van mijndocumenetn.
maar goed het doet niets af en de werking van het programma webserver. ik denk dat het zo
hoort bij mij.
als het een handige linkje is, dan ga ik ondertussen verder met het leuke oefenen met php.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2015 13:12:15
Quote Anchor link
Hoe voer je USBwebserver uit? Vanaf je PC, vanaf je USBstick? Voer je hem uit vanaf de zip-file?
Gewijzigd op 21/04/2015 13:15:36 door - Ariën -
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

22/04/2015 09:35:43
Quote Anchor link
hallo,

@Aar ik heb deze webserver als zip/rar gedownload. naar usb stick gekopieerd.
daar uitgepakt en draaien maar. dus niet op de pc uitgepakt.
Hoort dit dan misschien anders gedaan te worden ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/04/2015 09:59:53
Quote Anchor link
Dat zou niet mogen uitmaken. Als het goed is vind je in de instellingen van Apache een DocumentRoot instelling. Hoe ziet deze er bij jouw uit?
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

23/04/2015 21:44:35
Quote Anchor link
hallo
@Aar ik heb dit daarbij :
DocumentRoot "{rootdir}"
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/04/2015 22:01:03
Quote Anchor link
Heb je in je USBwebserver wel een map /root staan?
Ik heb zelf nu even geen USBwebserver bij de hand om het uit te testen.

Wat zie je als je de webserver Apache opstart, en naar http://localhost:8080/ surft in je browser?

Ik vraag me af welke versie PHP USBwebserver eigenlijk gebruikt, het ziet er naar mijn idee niet uit alsof het nog actief ontwikkeld wordt. Wat zegt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo phpversion(); ?>
?
Just interesting, want als het versie 5.3.X is, dan is het in mijn ogen niet meer geheel veilig.
Gewijzigd op 23/04/2015 22:09:48 door - Ariën -
 
Hans vd heuvel

hans vd heuvel

24/04/2015 09:01:04
Quote Anchor link
hallo

@Aar versie php 5.4.17. versie usbwebserver V8.6
de usbwebserver.exe moet op de usb in de Root staan. Als ik deze exe verplaats naar de root directory
dan geeft hij een fout melding error(74) file not found.
bij http://localhost:8080/ zie ik een pagina info betreft webserver v8.6. allemaal info over bestanden
en ext. wat kan ik daarmee?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/04/2015 09:13:50
Quote Anchor link
Maak eens een bestand met de naam index.php in de root-map van de USB Webserver, en zet het volgende erin:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "Dag wereld";
?>


surf vervolgens naar http://localhost:8080 en zorg dat Apache draait, wat zie je dan?
 
John D

John D

24/04/2015 10:47:02
Quote Anchor link
Misschien http://localhost:80 omdat op 8080 de admin interface zit? (suggestie, verder geen ervaring met deze usbwebserver).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.