van access naar sql converteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Elian degroot

elian degroot

10/12/2008 17:24:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Ik heb hier een access (versie 2007) bestand, waarvan ik de dbase naar sql zou willen brengen.
Nu komt het erop neer, dat ik voor een eenmalig project geen kosten wil maken.
Volgens ms kan het via de acces zelf.
Ik heb dat geprobeerd, maar ik kan geen verbinding maken met mijn vertrigo local server.
Kan me iemand op weg helpen?
Met dank
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 02:55:44
 
Frank -

Frank -

10/12/2008 17:28:00
Quote Anchor link
Access gebruikt al SQL, dus wat is het probleem?

SQL is een taal en geen database.
 
Els

els

10/12/2008 17:31:00
Quote Anchor link
Hoi, gebruik een mysql-connector-odbc-3.51.23-win32, is gratis en werkt perfect. succes
 
Elian degroot

elian degroot

10/12/2008 17:37:00
Quote Anchor link
ik wil dus gewoon, die access dbase in en op mijn local server krijgen,
zodat ik die kan benaderen met php en sql
 
Frank -

Frank -

10/12/2008 17:41:00
Quote Anchor link
SQL is een taal en je kunt daar honderden verschillende soorten databases mee benaderen, oa. Access, SQL Server, Oracle, PostgreSQL en FireBird.

Voor een specifieke database heb je vaak wel een specifieke aansturing nodig, in het geval van Access dat volgens mij een ODBC-driver, zie de PHP-handleiding over ODBC-connecties. Uiteraard moet je wel Access op je server hebben om daar een Access-database te kunnen draaien.
 
Elian degroot

elian degroot

10/12/2008 18:14:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 10.12.2008 17:41:
SQL is een taal en je kunt daar honderden verschillende soorten databases mee benaderen, oa. Access, SQL Server, Oracle, PostgreSQL en FireBird.

Voor een specifieke database heb je vaak wel een specifieke aansturing nodig, in het geval van Access dat volgens mij een ODBC-driver, zie de PHP-handleiding over ODBC-connecties. Uiteraard moet je wel Access op je server hebben om daar een Access-database te kunnen draaien.

dat is dus de reden,
die access zou naar een mysql dbase geconverteerd worden op mijn local server (vertrigo)

de reden is gewoon, in die dbase staan alle titels, albums enz van mijn muziek verzameling
die access is gemaakt door een vriend die jammer genoeg is overleden
nu is het zo, dat die access niet voldoed aan hetgeen ik zou willen
dus, zou ik in php en sql zelf mijn ding maken
dat is dus mijn bedoeling.
 
Frank -

Frank -

10/12/2008 18:32:00
Quote Anchor link
In Access kun je vast wel een dump maken die de boel exporteert naar een .txt of .sql-bestand, deze kun je (na eventuele aanpassingen) dan importeren in een andere database.

Offtopic: Access is al niet echt een wonder in de database-wereld, maar MySQL is een historisch dieptepunt... Sterkte!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.