variabele in mijn functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roberto Beer

Roberto Beer

19/03/2007 19:23:00
Quote Anchor link
Hallo!

Voor mijn cms zou ik graag willen weten hoe ik een variabele binnen een functie kan retourneren. Het is de functie verwijderen($tabel) die de artikelen die matchen met de aangevinkte checkboxen verwijdert. Als het is gelukt, of niet, geeft het een mededeling aan de gebruiker. Dit komt in de variable $mededeling.

Als $mededeling SET is, dan laat ie de mededeling zien. Maar het probleem is dus dat de variabele buiten de functie niet telt. Ik heb return al geprobeerd, maar volgens mij geef je dan enkel een waarde terug, ipv dat je die variabele set. Ik heb iets gehoord met local of global ofzo? Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de tekst die aan $mededeling is meegegeven, buiten mijn functie kan laten zien?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 16:36:34
 
Roberto Beer

Roberto Beer

19/03/2007 19:32:00
Quote Anchor link
"global $mededeling" in de functie blijkt te werken. Sorry voor deze domme vraag.
 
Ponzi

Ponzi

19/03/2007 19:33:00
Quote Anchor link
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden !
 
Roberto Beer

Roberto Beer

19/03/2007 19:53:00
Quote Anchor link
nou, dat is wel een heel dom antwoord wat je nu geeft zeg :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.