veilig login

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Reshad F

Reshad F

13/03/2012 23:18:19
Quote Anchor link
hallo ik ben voor mijn website bezig om een admin gedeelte te bouwen zodat ik makkelijk content kan toevoegen/verwijderen/wijzigen en heb niet altijd mijn laptop met mijn bestanden bij me natuurlijk :)

dus heb ik nu een zo veilig mogelijke login proberen te maken met de vele criteria en tips die hier gegeven wordt en ben tot een stukje php script gekomen en wil aan jullie vragen of dit goed is en zal werken.

hieronder dan het stukje code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?php
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

        include ('connect.php');

        $gebruikersnaam = trim($_POST['name']);
        $wachtwoord = trim($_POST['password']);
        $salt = "#@#123456789876548946234986$$23#423#%FAW%#AWD1314";
        $pass = sha1('password' .$salt);

        if(empty($_POST[$gebruikersnaam])){

            $noName = "vul uw naam in";
        }


        if(empty($_POST[$wachtwoord])){

            $noPassword = "vul een wachtwoord in";
        }


        $gUser = ("SELECT name, password
                   FROM members
                   WHERE name='"
.mysql_real_escape_string($_POST[$gebruikersnaam]). "'
                   "
);
        if($gUser === false){

            $errDB = "er ging iets fout in de database";
        }


        else {


    if (sha1($_POST[$wachtwoord] .$salt)== $pass && ($_POST[$gebruikersnaam])== 'name' ){

        header("location: http://www.reshadfarid.nl/admin/admin.php");

        exit;

    }


    else {

        $noMatch = "er is geen match gevonden voor desbetreffende wachtwoord en gebruikersnaam";
    }
}
}



    ?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
    <form method="post" id="loginForm" action="">
          <div>
                <label for="name">Naam:</label>
                <input id="name" name="name" type="text" />
                <?php if(isset($noName)){
                        echo $noName;
                }
?>

          </div>
              <div>
                  <label for="password">Wachtwoord:</label>
                  <input id="password" name="password" type="password" />
                  <?php if(isset($noPassword)){
                          echo $noPassword;
                  }

                  ?>

              </div>

              <div><input type="submit" id="send" name="send" value="login"></div>
          <?php if(isset($noMatch)){
                          echo $noMatch;
                  }

                  if(isset($errDB)){
                      echo $errDB;
                  }

                  ?>

              </form>
    
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 02:34:43
 
- SanThe -

- SanThe -

14/03/2012 00:52:08
Quote Anchor link
Sorry, maar er klopt niet veel van.

- $pass = sha1('password' .$salt);
Dus het wachtwoord is 'password' en dat staat niet in een database.

- if(empty($_POST[$gebruikersnaam])){
$_POST?
Waarschijnlijk bedoel je: if(empty($gebruikersnaam)){
- if(empty($_POST[$wachtwoord])){
Idem.
- mysql_real_escape_string($_POST[$gebruikersnaam])
Idem.

- if($gUser === false){
Er is nog geen query uitgevoerd. $gUser is tekst.

- if (sha1($_POST[$wachtwoord] .$salt)== $pass && ($_POST[$gebruikersnaam])== 'name' ){
Idem $_POST?
En je inlognaam is dus 'name'.
 
Reshad F

Reshad F

14/03/2012 08:19:24
Quote Anchor link
Je hebt gelijk santhe ik zag even door alle bomen het bos niet meer denk ik ik ga het even aanpassen!
 
Gerhard l

gerhard l

14/03/2012 08:35:59
Quote Anchor link
En ik zou je password gewoon in de query meenemen, ipv achteraf controleren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$gUser = ("
SELECT
    name, password
FROM
    members
WHERE
    name='" .mysql_real_escape_string(trim($_POST['name'])."',
AND
    password = '".mysql_real_escape_string($pass)."'
");
 
Erwin H

Erwin H

14/03/2012 08:50:18
Quote Anchor link
Je doet de empty check op de POST variabelen verkeerd om. Eerst doe je:
$gebruikersnaam = trim($_POST['name']);
en dan gebruik je een empty(). Als de variabele echter niet bestaat gaat je script op bovenstaande al onderuit. Altijd dus EERST controleren met isset(), dan pas gebruiken. En ik zou zoals te doen gebruikelijk ook geen empty gebruiken. Als er niets is ingevuld krijg je gewoon geen record uit de database dus wordt de gebruiker ook niet ingelogd.
 
Reshad F

Reshad F

14/03/2012 16:33:02
Quote Anchor link
even alles aangepast en heb het nu zo. maar nu vraag ik mij af als ik de password in de query al controleer hoe weet ik of de wachtwoord wat ik ingevoerd heb gelijk is aan het wachtwoord in de database aangezien het met salt & pepper gecodeerd is.
maakt dit wat uit?

voor de rest hieronder de nieuwe php code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
<?php
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

        include ('connect.php');

        $gebruikersnaam = $_POST['name'];
        $wachtwoord = $_POST['password'];
        $salt = "#@#123456789876548946234986$$23#423#%FAW%#AWD1314";
        $pass = sha1($wachtwoord .$salt);

        if(!isset($gebruikersnaam)){

            $noName = "vul uw naam in";
        }


        if(!isset($wachtwoord)){

            $noPassword = "vul een wachtwoord in";
        }


        $gUser = ("SELECT
                        name, password
                   FROM
                           members
                   WHERE
                           name = '"
.mysql_real_escape_string($gebruikersnaam). "'
                   AND
                        password = '"
.mysql_real_escape_string($pass). "'
                   "
);

        $controle = mysql_query($gUser);

        if($controle === false){

            $errDB = "er ging iets fout in de database";
        }


        else {


    if (mysql_num_rows($controle) > 0){

        header("location: http://www.reshadfarid.nl/admin/admin.php");

        exit;

    }


    else {

        $noMatch = "er is geen match gevonden voor desbetreffende wachtwoord en gebruikersnaam";
    }
}
}



    ?>
 
Erwin H

Erwin H

14/03/2012 16:37:16
Quote Anchor link
Je doet nog steeds de isset op de verkeerde plaats.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/03/2012 16:39:19
Quote Anchor link
Reshadd farid op 14/03/2012 16:33:02:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
        $gebruikersnaam
= $_POST['name'];
        $wachtwoord = $_POST['password'];
    ?>


Sowieso vraag ik me af waarom je dit doet.
 
Jens erd

Jens erd

14/03/2012 16:40:13
Quote Anchor link
Regel 6 en 7 zijn overbodig. Verder kan iedereen die de juiste url kan raden gewoon het systeem binnenkomen, je zult de pagina's moeten beveiligen door gebruik te maken van sessie's.
 
Reshad F

Reshad F

14/03/2012 16:40:15
Quote Anchor link
hmm wat bedoel je precies? moet ik de isset gelijk na if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ zetten?

kan je misschien een voorbeeld geven?

Toevoeging op 14/03/2012 16:43:54:

@jens de sessie komt er inderdaad nog in het ging hier nog even om qua wachtwoord beveiliging en controle van invoer

@obelix ik weet dat het normaal gesproken beter in de query kan verwerken maar kom ik daarmee niet in de problemen als ik de wachtwoord eruit haal?
 
Erwin H

Erwin H

14/03/2012 16:44:24
Quote Anchor link
Eerst testen, dan gebruiken. Of eerst gebruiken, dan testen. Wat denk jij dat de juiste volgorde is?

Jij doet dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
        $gebruikersnaam
= $_POST['name'];
        if(!isset($gebruikersnaam)){
            $noName = "vul uw naam in";
        }

?>

Ik zeg dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
        if (isset( $_POST['name'])){
          $gebruikersnaam = $_POST['name'];
        }
else {
          $noName = "vul uw naam in";
        }

?>

Wat is het verschil?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/03/2012 16:49:07
Quote Anchor link
Reshadd farid op 14/03/2012 16:40:15:
@obelix ik weet dat het normaal gesproken beter in de query kan verwerken maar kom ik daarmee niet in de problemen als ik de wachtwoord eruit haal?


Geen idee wat je bedoelt.
De bewerkingen die je loslaat op de variabele die je aanmaakt, kun je ook gewoon toepassen op de $_POST waarde. Waarom de $_POST waarde kopiëren naar een variabele?
 
Reshad F

Reshad F

14/03/2012 16:51:44
Quote Anchor link
@erwin ik snap wat je nu bedoelt, ik heb het in de query proberen te verwerken en heb de onnodige variabelen helemaal weggehaald en het in de query geprobeerd te zetten en ik hoop dat het nu goed is ik heb ook gelijk de sessie aangemaakt zodat hij helemaal compleet is :) kunnen jullie kijken of ik nu de salt en pepper er goed inzet ook ?

hierbij de code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
<?php
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

        include ('connect.php');


        $salt = "#@#123456789876548946234986$$23#423#%FAW%#AWD1314";
        $pass = sha1('password' .$salt);

        if(!isset('name')){

            $noName = "vul uw naam in";
        }


        if(!isset('password')){

            $noPassword = "vul een wachtwoord in";
        }


        $gUser = ("SELECT
                        name, password
                   FROM
                           members
                   WHERE
                           name = '"
.mysql_real_escape_string($_POST['name']). "'
                   AND
                        password = '"
.mysql_real_escape_string(sha1($_POST[$pass .$salt])). "'
                   "
);

        $controle = mysql_query($gUser);

        if($controle === false){

            $errDB = "er ging iets fout in de database";
        }


        else {


    if (mysql_num_rows($controle) > 0){

        $_SESSION['name'] = $naam;
        header("location: http://www.reshadfarid.nl/admin/admin.php");

        exit;

    }


    else {

        $noMatch = "er is geen match gevonden voor desbetreffende wachtwoord en gebruikersnaam";
    }
}
}



    ?>
Gewijzigd op 14/03/2012 16:56:43 door Reshad F
 
Erwin H

Erwin H

14/03/2012 17:14:16
Quote Anchor link
Regel 8, waar komt password nu vandaan? Ik neem aan dat je bedoelt $_POST['password'] (zelfde op regel 10 en 15)
Op regel 27 zit je een beetje fout met je $_POST variabele key.
Op regel 42 gebruik je $naam die niet bestaat.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/03/2012 17:15:07
Quote Anchor link
Reshadd farid op 14/03/2012 16:51:44:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if (mysql_num_rows($controle) > 0){
?>

Ik zou niet controleren op >0, maar of het 1 is.
Er is toch maar 1 gebruiker/wachtwoord combinatie mogelijk?
Of heb jij meerdere gebruikers met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord?
 
Reshad F

Reshad F

14/03/2012 17:25:36
Quote Anchor link
@obelix ik heb het even aangepast @ erwin ik heb het even allemaal gefixt alleen regel 27 en 42 weet ik niet hoe op te lossen kan je een voorbeeldje geven ?

ik heb regel 24 hierin veranderd
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php password = '" .mysql_real_escape_string(sha1($pass .$salt). "' ?>


hoe moet ik de session dan doen? met

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php  session_register('name');  ?>
 
Erwin H

Erwin H

14/03/2012 17:32:24
Quote Anchor link
regel 27: aangezien je de salt er al bij doet in regel 8, hoef je in regel 27 alleen nog maar de encryptie erop los te laten:
mysql_real_escape_string(sha1($pass)) [edit: had je in $pass staan]
Alleen vraag ik me af of dan die mysql_real_escape_string nog nodig is. Enige rare code die een hacker erin gooit zou al verdwenen moeten zijn door de encryptie, maar dat zou je anders even zelf moeten proberen.

regel 42: hier kan he gewoon $_POST['name'] gebruiken. Je hebt het gecontroleerd en het is een goede gebruikersnaam, dus die kan je nu in je sessie zetten.
$_SESSION['name'] = $_POST['name'];

Session_register moet je niet gebruiken. Is in php 5.4 niets eens meer aanwezig.
Gewijzigd op 14/03/2012 17:33:50 door Erwin H
 
Reshad F

Reshad F

14/03/2012 17:37:23
Quote Anchor link
eindresult

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

        include ('connect.php');

        $salt = "#@#123456789876548946234986$$23#423#%FAW%#AWD1314";
        $pass = sha1($_POST['password'] .$salt);

        if(!isset($_POST['name'])){

            $noName = "vul uw naam in";
        }


        if(!isset($_POST['password'])){

            $noPassword = "vul een wachtwoord in";
        }


        $gUser = ("SELECT
                        name, password
                   FROM
                           members
                   WHERE
                           name = '"
.mysql_real_escape_string($_POST['name']). "'
                   AND
                        password = '"
.mysql_real_escape_string(sha1($_POST['password'])). "'
                   "
);

        $controle = mysql_query($gUser);

        if($controle === false){

            $errDB = "er ging iets fout in de database";
        }


        else {


    if (mysql_num_rows($controle) > 0){

        $_SESSION['name'] = $_POST['name'];
        header("location: http://www.reshadfarid.nl/admin/admin.php");

        exit;

    }


    else {

        $noMatch = "er is geen match gevonden voor desbetreffende wachtwoord en gebruikersnaam";
    }
}
}



    ?>


nu heb ik nog een vraag aangezien ik de enige ben die gebruik gaat maken van de login kan ik dan gewoon zelf een wachtwoord invoegen in mijn database? dus een password 'hardcoded' aanmaken die echoen en in mijn database plakken?
Gewijzigd op 14/03/2012 17:37:52 door Reshad F
 
Erwin H

Erwin H

14/03/2012 18:13:50
Quote Anchor link
Maar je password check gaat nu fout, dat weet je toch?
 
Reshad F

Reshad F

14/03/2012 18:20:38
Quote Anchor link
ik zie het. maar wat doe ik fout daarin ?

en hoe zou ik een beveiligde password hardcoded kunnen genereren met hoe ik het nu heb?
 
Erwin H

Erwin H

14/03/2012 18:26:38
Quote Anchor link
Dit doe je:
$pass = sha1($_POST['password'] .$salt);
password = '" .mysql_real_escape_string(sha1($_POST['password'])). "'
(tweede regel een deel van je SQL statement)

Als je het ingegeven password plus de salt in $pass stopt, wat moet je dan in je SQL statement invoegen?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.