Velden van een tabel weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roberto Beer

Roberto Beer

27/08/2007 14:12:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een cms, nadat een oude waar ik heel ver mee was, is gecrasht (althans de computer). Ik heb een functie nodig die de velden uit een tabel kan halen. Dus alle velden die ingevuld dienen te worden. Dit om de functie 'plaatsen' te automatiseren zeg maar.

Ik weet niet of ik duidelijk ben, maar ik zou dus graag een functie willen weten die de naam van velden achterhaalt.

Bijvoorbeeld vraagVeldenOp($tabel), waarbij het de bedoeling is dat je dan output krijgt in de vorm van een array [id, datum, inhoud, afbeelding_url] etc. Dus niet de inhoud, maar de vorm.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 08:24:17
 
Frank -

Frank -

27/08/2007 14:17:00
Quote Anchor link
MySQL heeft daar SHOW voor in huis, pgSQL gebruikt pg_attribute voor. Het resultaat van deze functies mag je zelf even gaan fetchen, lijkt mij niks bijzonders.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

27/08/2007 14:21:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SHOW FIELDS FROM database.tabel;


Edit:
Typo, en ik ben te laat
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag
 
Roberto Beer

Roberto Beer

27/08/2007 14:26:00
Quote Anchor link
Ah bedankt allebei!

Ik had eerlijk gezegd nog niet eerder SHOW gebruikt. Volgens mij had ik het vorige keer op een andere manier gedaan (wat is dus vergeten ben), maar dit werkt prima!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.